• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Återigen, tack för era tummar och tankar.
    Idag har det gått bra för oss. Vi har fått tillbaka ett toppenembryo och ett till frysen. Enligt läkaren kan det inte se bättre ut. Så nu är det bara för mig att släppa tankarna på detta i två veckor, eller hur - som om det skulle hända..... INTE!   

Finesssan - Vilken sötnos!!

vitlök - Nej du, cvl är inte mycket för att utreda mf, det är där vi går och gör ivf, men någon hjälp med misfallen vill de inte ge oss. Lycka till hos KK!

Linan - Grattis till lyckat UL, vad härligt!

Bitter och tråkig är verkligen rätta orden, men jag lägger även till inåtvänd och ensam. För att återknyta till diskussionen om vänner tidigare, så märker man verkligen vilka som finns där för en. 2 tjejer som jag ansett som vänner men inte så nära har verkligen varit toppen. En tjej som jag sett som en av mina bästa vänner har inte hört av sig en enda gång, inte ens via sms eller mail, man blir ledsen och besviken och undrar om vänskapen någonsin kommer att gå tillbaka till det den en gång var.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Truls - Semester behöver jag inte fundera över just nu, jag är sjukskriven sedan vårt sista ma då jag kraschade rejält och hamnad, som min läkare skriver, i kris. Vet inte hur länge jag kommer att vara sjukskriven, men just nu känns det som att jag mår lite lite lite lite bättre för var dag som går.
    Idag kunde jag tillochmed passera barnavdelningen på IKEA utan att magen knöt sig och utan att få tårar i ögonen.
    Angående vul så har jag inte hunnit fundera ännu, vid ett ev + antar jag att jag får vänta till antigen cvl eller Lucina öppnar igen, om jag inte försöker boka ett privat på någon klinik, men jag vågar inte planera in det ännu.

Trasan och Lilleskuttan - som sagt, tummarna hålls för er imorgon!!

LillaD - kan det inte vara biverkningar av Pergon som du känner av. Pergo kan ju ge förstorade äggstockar som i sin tur kan kännas ung som mensvärk.
    Testar du med äl-test varje dag nu?

En fråga ang adoption, ni som ställt er i kö till Bfa har ni kryssat i vilka länder ni vill ställa er i kö till? Till AC var det ju inga problem, bara att betala in pengarna. Men till Bfa så måste man ju fylla i en massa, jobbigt.

• Lycka77

trasan77 - GRATTIS! Så underbart!
    Får du någon behandling nu?

• Lycka77

mw - grattis till examen!!

lillaD - Så irriterande *grrr*

StoraD skrev 2008-06-27 00:43:33 följande:
    hej, jag såg SATC-filmen ikväll! jag tror jag vet vad de irriterade sig på... När Charlotte blev gravid så sa Carrie "men hur är det möjligt?!" och då sa Charlotte "joo för att när man slutar tänka på det så kan man bli gravid, min läkare sa att hon kände till flera barnlösa som blivit gravida när de adopterat"
  • Lycka77

lillaD - nix, vi har inget medgivande, vi har inte ens satt oss in i adoptionsprocessen. Det enda vi vill just nu är att ställa oss i kö och sedan koncentrera oss på ivf:er tillsidare.

• Lycka77

Åhhh Lilleskuttan - Grattis till både hjärta och till 10 år!!!

• Lycka77

Härligt lillaD, lycka till!!!

• Lycka77

DND - jag har använt Apiforce, jag har nog använt det mesta du kan tänka dig som sägs förbättra fertiliteten, men bevisligen är det inget som förhöjer min iallafall, därav att vi nu kör ivf.

lillaD - hoppas att idag blir en bättre dag *kram*

Välkommen hem finesssan och lillfin!

• Lycka77

Efter en härlig dag i skärgården är jag hemma, kom hem natten till idag och försökte läsa ikapp allt ni skrivit med ögonen gick i kors, och säger som Krusbär, jag kan inte kommentera allt men.....

Finesssan - vilket underbart namn!!!

Angående motion efter äl så anser läkarna på cvl att det är ok att röra på sig efter ET men inte ta ut sig helt, medans min akupunktör anser att prommenader är ok men där går gränsen. Sen vill ingen av dem att jag ligger helt stilla utan blodcirkulationen måste vara igång. Svårt med allt!

DND - Skönt att allt har kommit ut!

Hoppas det löste sig för Poppy Lee!

Cia, skönt att komma iväg lite, är det bara du och E som åker?
    Vi kanske möts på vägen då, på torsdag drar vi ev ner till västkusten och semestrar lite. Vi har inte alls bestämt vart vi ska men vi funderar på att även ta en tur över till antingen Köpenhamn eller Skagen, vad skulle ni ha valt?

• Lycka77

a80 -

cia - hoppas att ni får en bra resa! Åker ni tåg ner?
    Jag tycker också att Red Hot Chili var det bästa namnförslaget, orginellt!

Som ni skriver så visst kommer man att sakna fl på semestern, men samtidigt ska det bli skönt att släppa det lite. Kanske, kanske kan hjärnan tänka på något annat en stund.

Babblar - oj, ska det testas i morgon? Håller tumamrna!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7