• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Jaaaaa! Heja Iduns lilla plutt!

• fruZ

Vad bra att du fick en tid Lycka! Och du, försök att inte tänka på hur det blir att jobba 8 timmar, då storknar du ju. En sak i taget. Jättebra att det går bättre och bättre med två timmar, DET ska du tänka på!
    Hejar på Lyckas cellklump!

• fruZ

BP: inte ge upp gumman! Det kommer gå bra till slut för er, jag hoppas bara det blir snart!

Hej Lina! Häftigt att du snart är två-siffrig!

Lilleskuttan; Halvvägs snart?! Wow!

Lilo; låter som om du fick träffa en bra läkare, hoppas det kommer funka! Var finns den läkare hon rekommenderade som forskar? *nyfiken på om det är nån ny stjärna*

Själv kom jag till den magiska gränsen 12+0 igår. Ofattbart. Men oron kvarstår, mina symtom har minskat och jag är så nervös för UL på tisdag... Och inte har vi fått vår angelsound heller... Nåväl, nu är det iaf fredag och nästa vecka ska jag bara gå på seminariedag på onsdagen, annars är jag ledig! Så skönt!

Hoppas ni får en fin helg!

• fruZ

Nä, Lilleskuttan, inget blod på en vecka. Skönt, men nu närmar det sig "menstid" så vi får väl se hur det går...

• fruZ

Bling; ååå, vad jobbig födelsedag, hoppas det känns lite bättre idag när det är vanlig dag...

Grattis stella!

Imorse försökte jag avgränsa min livmoder med samma metod som jag avgränsar levern på patienter (stetoskopet nånstans på magen och så skrapar man lätt med fingret och hör ljudskillnaden när man skapar över ett solitt/vätskefyllt organ jämfört med gasfyllda tarmar). Gränsen hamnade ungefär en tredjedel av avståndet från pubisbenet till naveln, men det var rätt svårt att höra... Stämmer iaf rätt bra med den här bilden;

www.niomanader.se/content.asp

Men jag kan fortfarande inte tro att det verkligen är nån som lever därinne... Tre dagar till UL.

• fruZ

Det har hänt nåt oväntat. Min kompis som var förstagångs-gräddfilsgravid och precis lika långt gången som mig har fått missfall. Jag som nojat över hur det skulle vara om jag fick missfall igen... Har inte pratat med henne än, men hoppas att hon orkar prata med mig. Vad jag vet är jag den enda hon känner som fått missfall och jag har ju en del erfarenhet, hoppas bara att det inte blir för jobbigt nu när jag är gravid.

Känns alldeles konstigt. Det här var ju inte scenariot jag målat upp...

• fruZ

Poppy; SÅ KLART håller vi tummarna imorrn! Vilken tid ska ni dit? och hur långt tror du att ni kommit? Ska vi hoppas på ett litet hjärta?
    Jag kommer inte att sluta höra av mig till min kompis. Inte en chans. Jag hoppas att hon tycker det är ok att jag kommer och hälsar på henne nån dag i veckan, jag är ju ledig. Tror det vore bra att ses.

HK; jättebra att dina leder är snällare! Hoppas det håller i sig!

• fruZ

MWB; Åh fy, vad jobbigt igår! Förstår att du bröt ihop och kanske bra att du inte höll dig och satt och låtsades vara glad en hel kväll...
    Och du har nog rätt i att min kompis kommer tycka det är ok att prata med mig. Jag hade ju en kompis som var gravid efter tre missfall när jag fick mitt första och hon var ett stort stöd. Och som nån sa, första missfallet så förlorade man ju inte hoppet på samma sätt som andra och tredje. Ska smsa henne och fråga om jag får ringa ikväll tänkte jag.

Kram till alla som har det pissigt!

Ja, VAR ÄR D????????????? Hoppas verkligen hon bara har en välbehövlig FL paus och gör andra roliga saker...

• fruZ

Nu har jag pratat och gråtit med min vän Det var bra att jag ringde. Hon vill vara stark och inte gråta i telefon, jag sa att vi kan väl visst sitta här och gråta tillsammans.
    Ska åka dit imorrn eller på tisdag och vara hos henne.

Men oj, vad gamla känslor väcks till liv! Och nej, vad rädd jag blir inför UL som närmar sig med stormsteg. Det är en grym business vi håller på med...

• fruZ

Mikes Bride; grattis till en bra läkare! Och vad spännande med studien. Här i Linköping ska det starta nåt slags studie på Innohep i vår berättade min drG i ett mail förra veckan. Verkar som om det händer grejer på missfallsfronten nu! Tänk om det snart finns evidens för hur man ska behandla upprepade missfall.

• fruZ

Jaaaaaaaaa! Grattis Poppy! Underbart!

Jag har precis nu på morgonen varit på mitt livs första besök på MVC. "Livsstilssamtal" men vi pratade mer om missfall än om cigaretter och insjöfisk... Som sagt, vi kan nog det där.
    Tycker det känns bra att ha varit där, men är nöjd med att den riktiga inskrivningen dröjer lite till.
    Vår barnmorska var iaf en bra person, lagom glad och trevlig. Det var faktiskt riktigt mysigt att gå dit
    Men jag har drömt konstiga drömmar om MVC blandat med konstiga UL-situationer hela natten. Drömde bla att vi på UL-skärmen fick se på film istället för vår bebis och att undersökaren sen sa att "det här såg ju bra ut", jag svarade "men såg du hjärtat slå då", men det hade hon inte gjort. Hon försökte övertyga mig att det var ok ändå, men jag insisterade så vi letade efter hjärtat, men hela tiden kom det delar av en komedi i vägen på skärmen...

• fruZ

Poppy; Det var en väldigt irriterande komedi
    Din handväskedröm är väl rätt lättolkad utan att vara psykoanalytiker...

• fruZ

Hej MWB!
    Hur är det med DIG då gumman, du skriver ju bara om alla andra!

Vi ska gå på vanliga MVC, men BM var snabb med att boka in ett läkarbesök om en månad... Så det kommer nog funka bra!
    Strax ska jag gå och hämta Angelsound på posten...!

• fruZ

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih!

Nu har jag lyssnat på räkan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    160 slag per minut och jag är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Nu kommer det ju bli ROLIGT att gå på UL!

Duktig du är som springer MWB. Och vad fantastiskt med Rom, dit har jag länge velat åka! Du kan väl äta parmaskinka och dricka vin lite åt mig med!

• fruZ

Lycka; man kan kissa i en burk på morgonen, ställa det i kylen och sen testa på kvällen. Men då måste kisset bli rumsvarmt igen innan man testar. Det har jag iaf läst nånstans tror jag...
    Håller mina tummar för ett plus!

• fruZ

Jag tror det ska funka, har läst det nånstans, men kommer inte ihåg var, så jag vet ju inte hur säker källan är...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7