• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

BP: Hur många dagar har du spottings? Ett par dagar är nog ingen fara, inte heller om man har det bara vissa månader. Det kan ju vara tillfällig hormonell obalans. Men att alltid spotta i närmare en vecka känns ju inte normalt, att ha nån slags blödning halva månaden?

• Krusbär

BP: Då är det nog ingen fara för din del. Mina spottar är utöver (innan) mensen på 5-6 dagar.

• Krusbär

Nu ska jag också ta helg. Ha en skön helg allihopa! Kram på er!

• Krusbär

Hej på er!

Stora grattis till a80s stora räka och Poppys lilla räka!

mw: Mysigt med kissen! Jag har en med samma namn, men han är en gammelgubbe på +10 år!

Bling: Jag har haft starka plus två gånger och svagt plus en gång. När jag hade ett galet starkt plus galet tidigt var det en ofostrig graviditet. Vet inte om det hade ett samband. Men jag tror inte att man av plussets styrka kan avgöra om det blir en lyckad graviditet.

Vinkar till er andra!

• Krusbär

mw: Japp, jag tempar varje morgon hela cykeln på uppmaning av akupunktören. Det verkar vara ett viktigt instrument för henne att läsa av hur jag svarar på behandlingen och hur min cykel fungerar. I en normal cykel ska tempen ligga lite lägre innan äl, sen gör den en dipp dagen innan äl, och sticker iväg dagen efter äl. Sen ska den helst ligga ungefär lika högt ända tills bim. Om man är gravid fortsätter den att vara hög eller tom öka. Jag tror att man helst ska använda en digital termometer för munnen.

• Krusbär

mw: Hm, blev lite förvirrat kanske? Låt säga att den ligger kring 36,3 cd 1-13, 36,1 cd 14 och 36,6 cd 15-27.

• Krusbär

mw: Bra! Det är också viktigt att du testar samma tid varje dag, innan du kliver upp ur sängen... Kan vara knepigt om man inte har fasta tider, men det löser sig nog. Du får säkert instruktioner av akupunktören!

Jag har haft en "fin" (=jämn) kurva fram tills dagarna efter äl. Då har den hoppat lite för mycket. Fortfarande legat högre än innan äl, men gått lite upp och ner varannan dag ungefär. Det tycker inte akupunktören om! Hoppas att du får en fin kurva!

Finesssan: Jag har en kompis som har en adopterad syster. Efter två biologiska barn adopterade familjen ett barn till. Min kompis menar att hon känner sig lika nära båda syskonen.

• Krusbär

mw: Ja, man verkar inte vara ett hooplöst fall iaf enligt akupunktören. Tvärtom! Så jag litar på henne nu. Mensen har kommit nu, stämde bra med äl en vecka försent. Och mindre spottings - bara tre dagar! Det är nytt rekord! När ska du på första behandlingen?

lillaD: Väntar nog åtminstone en cykel till och ser hur den tar sig ut. Sen får vi se. Klart ni ska adoptera! Som andra skrivit så handlar det nog om annat än om ordningen i syskonskaran!

PL: Det finns inga bevis för att prog. har någon positiv effekt men det är heller inte skadligt. Jag tog 1 crinone/dag från två dagar efter äl. Märkte inga biverkningar (eller effekt ) men höll ju inte på så länge eftersom jag fick mf.

BP, HK, Bling: Här har ni en till som inte plussar inom en snar framtid!

• Krusbär

Cia: Är jag helt lost eller kan jag inte se dina bilder?

• Krusbär

mw: Spännande! Skriv och berätta sen!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7