• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Idun: Håller med DND, skit i motiveringen.

DND: Jobbigt med din gravida kollega . Varje besked om graviditeter i ens närhet tycker jag är jobbigt också numera, förrutom det stora undantaget, den här tråden! Varje gång någon här blir gravid känns det så fantastiskt och hoppfullt.

Japp, ska gå på Praxis på akupunkturen. Ska spana efter dig där .

Finesssan: Vad bra att det inte var så farligt med den platta tendensen och Vida kommer ju bli värsta vältränade tjejen som börjar träna och stretcha sina muskler så här tidigt . Ang det att ligga på mage eller rygg, hur gör/kommer ni göra med Vida, ligger hon på mage?

• mammawannabe

Idun: Hur är det gumman? Går det bra med det horisontella läget? Fortfarande lugnt med blödningen?

Bling: Vad bra att provtagningen är avklarad. 13 rör är ju ett knippe . När jag lämnade ungefär lika många fick jag rådet att dricka lite extra vätska under dagen för återhämtning. Hur länge får ni vänta på resultaten nu?

Poppy: Håller tummarna, för du ska väl testa imorrn? Och krya på dig från förkylningen även om den kanske bara är bra.

Välkommen Kajolajo!

Krusbär: Lycka till imorrn med resultaten!

Ego: Blev inte så mycket av att låta kroppen komma i balans. Igår kväll började jag med hormonkuren. Började känna av värk i högra äggstocken med cystan och tanken på att det skulle kunna vara att cystan växer gjorde att jag snabbt stoppade i mig de två första tabletterna. Kan iof vara ägglossning oxå men men....

• mammawannabe

Det låter ju faktiskt MYCKET hoppfullt Idun !

Nu tror vi på att det bara var en skrämselblödning.

• mammawannabe

Idun: Har tel-tid med Dr B nästa torsdag. Sen ska det bli blödning efter hormonkuren, direkt efter det HSG-undersökning och svar på den innan vi försöker på riktigt, fram tills dess övar vi bara . Hoppas att cystan ska försvinna men det verkar inte vara säkert efter vad jag läst på nätet. Om den inte gör det får jag hoppas på att den inte stör bäbistillverkningen.

• mammawannabe

Lycka: Åhh, man undrar ju hur vissa tänker och fungerar . Hur kan man bli så självcentrerad? Och efter att ni inte hörts av sen januari! Från hennes perspektiv kanske det är ett sätt (om än mkt klumpigt) att få till stånd någon slags relation igen men ett mkt omoget sätt tycker jag. Förstår att det blev jättejobbigt.

Kram!

• mammawannabe

Hello!

Tack tjejer för stöttning ang cystan.

DND: Nej men usch vad tråkigt med inställt besök. Fick ni någon ny tid som du kan sikta in dig på?

Idun: Är det fortfarande lugnt? Har du börjat ta proggar nu? HSG är den där undersökningsformen med koksaltlösning i livmodern samtidigt som man tittar hur det ser ut. Dr B sa samtidigt med röntgen men det är väl VUL?? Ja bara teltid men det känns okej. Slippa resan och sen ska jag ju på HSG i Sthlm om ett par veckor och då kan man ju kolla cystan oxå tänker jag. Sen har jag tid hos min vanliga gyn här hemma längre fram för uppföljning av cystan. Så det känns okej, läget under kontroll.

Poppy: Okej, då sparar jag tummarna till på lördag då, eller jag börjar hålla dom redan nu förresten. Och lycka till med seminariet!

Finesssan: Åh vilken liten godis hon är Vida , så härligt leende och sött komiskt att slå sig själv och bli ledsen.

Lycka: Hoppas det känns lite bättre idag.

Cia: Pip ett år . Snoddas funkar tycker jag!

Kramar till alla!

• mammawannabe

Krusbär: Vad bra att det kändes bra trots att alla prover var normala . Och du, en kvot under ett är ju utifrån pco-perspektiv, då kan vi båda lämna pco-träsket bakom oss känns det väl som. Jag frågade dr B om mitt låga LH-värde och han tyckte bara att det var bra.

Förstår att vänta en månad extra inte låter så lockande.

• mammawannabe

Krus: Tack, nu har jag nojjat klart ang biverkningar. Ett BRA skulle ju in också i texten "bra utifrån pco-perspektiv" skulle det ju stå.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7