• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Välkommen Lilo75, tråkigt att läsa om dina mf.
    Vart är det du ska på utredning?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Idun vad underbart, Grattis!!

Det går bättre och bättre på jobbet, tack som frågar, men jag blir fortfarande väldigt trött av mina 2 timmar, så jag förstår inte hur jag ska klara av att jobba 8 timmar.

Ringde Lucina idag för att få nytt rec på Trombyl och det var inga problem, samt fick en tid inbokad tills på tisdag. Tydligen vill de att man kommer på efterkontroll när man gjort ET/FET för att kontrollera att äggstockarna producerar hormon som de ska, vilket ingen annan gör vad jag vet. Det känns verkligen som de är noggranna.

• Lycka77

Tack, a80, du har helt rätt, man ska försöka tänka på nuet och inte framtiden, men det är nu det som är så himla svårt!

• Lycka77

Lilo, ska du till cvl i Uppsala??  Jag går där och gör ivf och mina mf vill de inte ens ta i med tång!!!

• Lycka77

mw - ja, enl DrB så ska jag börja med högre dos vid +, men jag har på eget bevågt redan börjat äta 2 tabletter vid behandlingens start, jag ska ta upp det med honom på tisdag, så jag inte gör helt galet.

• Lycka77

bp - usch för dessa känslor av hopplöshet och tvivel. Om vi bara orkar tror jag att vi alla kommer att bli mammor en dag, men det är just det där att vi och männen ska orka ta oss dit!
    Folsyra kan man inte överdosera vad jag har läst, kroppen tar upp det som behövs och resten kissas ut.

Poppy, härligt med lite illamående hoppas så att det ser bra ut för dig på måndag!

Lilleskuttan - lycka till på onsdag!

Mikes bride - hoppas det går bra idag!

• Lycka77

Lilo - Jag tror inte att anledningen till att cvl tar emot er är att ni ha barn sedan tidigare, i och med att det är ivf som är det huvudsysselsättning, varför skulle det vara det? 
    En av läkarna på cvl sa till mig "det är ingen idé att man utreder mf då det ändå inte finns något man kan göra åt dem!"
    Så det ska bli mycket intressant att höra vad de säger till dig. Vet du vilken läkare du ska få träffa? När ska du dit?

• Lycka77

Lilo - Trist att läkarbesöket inte gav mera, men trevligt med ett namn på en läkare som kan vara värd att kontakta, de bra läkarna är ju svåra att hitta. Om läkaren ställde sig positiv till T varför skrev hon inte ut det åt dig?

Stella - grattis till +!!

a80 - Fy vad tråkigt med din kompis   skönt att det verkar som ni kan prata med varandra iallafall och att hon kan få stöd av dig.  
    Grattis till dina 12 veckor!! Håller tummarna på tisdag, men det är klart att det kommer att se bra ut!

poppy - Förstår att du är så nervös för morgondagen, tummarna hålls så hårt, så hårt!!!

Bling och mw - Det gör mig ledsen att läsa om era födelsedagar och firanden, men jag förstår er så väl, hoppas att nästa års dagar kan bli bättre.

Mikesbride - Skönt att ni fick träffa en bra läkare. Spännande med studien! Var det så att de 3 grupperna fick olika blodförtunnande medel, eller kommer någon grupp att bli utan behandling? Vet du vilka olika medel som kommer att användas.

Själv har jag varit bortrest under helgen och nyligen kommit hem.
    Inga nyheter på min front ännu.

• Lycka77

Poppy - GRATTIS!! Vad underbart!!

LillaD - Välkommen tillbaka, skönt att se dig igen!

Cia - det låter inte alls bra! Har du ont?

• Lycka77

Skönt att slippa ha ont, men det låter som en god idé att höra av sig och få det kontrollerat så det inte är något tokigt.

• Lycka77

Japp, jag är färdigjobbad för dagen. Idag tänkte jag ta itu med alla papper som samlats på hög, och det är inte lite det.
    Nix, inga nålar, de är jag klara med.
    Humöret och hoppet går upp och ner, ena studen stor jag att det kan ha lyckats bara för att nästa sekund tappa allt hopp.

• Lycka77

Åhh vad härligt a80!!! Skönt att du nu kan längta till UL!!

mwb - härligt med Rom-resa, hoppas ni får det underbart!

• Lycka77

Poppy - ja tack, några böner skulle inte skada.
    Testdag är eg 29/9 men jag tvivlar på att jag klarar hålla mig tills dess. Vi får besök hela helgen av vänner som inte vet något om våra försök och jag vet inte om jag vågar chansa på att få mensen oförberedd under helgen, klarar nog inte av att hålla masken. Känns dock inte heller så roligt att testa på fredag morgon innan vi går till jobbet, och på torsdag kväll lär det väl inte bli ett säkert test *bekymmer*

Dessa drömmar. Själv vaknade jag med panik inatt för att jag +:at och inte hade fått någon behandling mot mf, så jag satt panikslagen och slog i telefonkatalogen och ringde runt till alla läkare för att höra om någon kunde hjälpa mig, vet dock inte hur det slutade....

• Lycka77

Aha, det visste jag inte att man kunde göra, det är ju ett alternativ.
    Tack för tummarna!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7