Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Nämen Idun! Så härligt, stort GRATTIS!
Din BIM-lista gjorde verkligen susen!
Nämen Idun! Så härligt, stort GRATTIS!
Din BIM-lista gjorde verkligen susen!
Idun: Hur har du det med progesteron-vaginatorer? Har du recept utskrivet på det? När vi var hos dr B i onsdags sa han att jag ska börja med det direkt jag misstänker att jag är gravid, är det samma för dig? Lät på honom som han ordinerar det till alla och han sa det där (som han brukar säga?? tror jag hört det i tråden förrut i alla fall) att i Japan är det receptfritt och att alla tar det vid graviditet.
Idun: Okej! Låter klokt att fråga dr B om det. .
Nej, har inte påbörjat kuren. Vill inte just nu men det kanske är jättedumt att inte göra det, är inte övertygad i mitt beslut alls, men för första gången på över tre månader känns kroppen okej, som om den håller på att återhämta sig, och det bär emot SÅ mycket att börja mixtra med den igen just nu. Tror jag väntar till efter nästa mens (ca 3 v hoppas jag) och efter det försöker få en tid för VUL och kolla om cystan krympt mer.
Gick det bra med svärisarna och kräftskivan? Var kräftorna goda? Har inte ätit några ännu men längtar tills det blir dags. *sclurp*
Poppy: Mkt snygg lampa! men klokt beslut att avstå till förmån för körlektioner . Hur går det? Hur långt har du kommit i "körprocessen"?
DND: Sambon har hittills varit med på alla besök, inkl det till dr B i onsdags. Han tycker själv att han inte tillför så mycket oftast men jag tycker det känns skönt att kunna reflektera tillsammans efteråt kring vad som sas.
Bling: Blir också sugen på att börja sy ngt när du pratar om det.
Hej Krusbär! Har tänkt på dig, bara två dagar kvar till dina provresultat. Hur ligger du till menscyklen? Har du sluppit spottings den här gången efter ÄL eller är det för tidigt att veta? Ska du ta upp frågan om metformin nu på onsdag? Är du fortfarande inne på att du vill testa det?
Tack, jag har lugnat ner mig lite ang kuren och biverkningar och det kan mkt väl sluta med att jag tar den till slut men tror jag avvaktar lite. By the way, har bokat tid för akupunktur nu och ska dit första gången 2 sep.
Finesssan: Grattis till 2 månader som mamma. Att Vida bara vill ligga på ena sidan, lilla tjejen. Vill gärna höra hur det gått hos sjukgymnasten.
a80: Usch för blödning och grattis till fin räka!
Hello Babblar: Hmm, hur vet Dr B vilka som behöver och inte behöver prog?? För det är ju inget av proverna som tas som kollar prognivå eller hur?
Hur mår du? När var det du ska till vår käre Dr B?
Krus: En del svar kommer du ju att få, som t ex kromosomanalysresultatet. Varje litet steg, fast det känns obetydligt leder famåt till din lilla bäbis . Och att akupunktören har förhoppning att kunna fixa dina spottings låter ju hoppfullt. Håller tummarna för att det blir färre spottings för dig den här cykeln.
Franka: ! Snyggt jobbat!
*Vinkar uppmuntrande till hårt arbetande LillaD*
Vilket skit med blödningen Idun, men som flera sagt, det behöver inte vara kört. Vila och andas! *Många många kramar*
Vad Skönt Idun! Utifrån situationen är ju avstannad blödning och inte ont jättebra! Klokt beslut att hålla dig liggande imorgon tycker jag. Själv skulle jag nog tagit flera dagar ledigt/sjukskrivning om du har möjlighet. I övrigt vet jag inte, du kanske kan ringa och höra om du kan få ta Hcg ett par ggr för att se om det stiger som det ska även om du slutat blöda?
Skickar med några kramar till och hoppas du får sova något inatt!