• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

jazzy, ja Isak är ett himla fint namn

ring bling! hoppas du får fatt i ngn och kan boka tid!

*förfäras över att Sacha Baron Cohen förstör mitt fina namn*
    dessvärre innebär detta desto mer stöd till H's favoritnamn AGATON (ja, ni läste rätt). men jag har sagt HELL NO. jag o familjen är ju dessutom irakier, mina släktingar kan ju inte uttala det... nåväl, jag är ju inte ens gravid, så jag kan ju lugna mig med namn nu.
    hur mår du magis?

inga fler bud om att bära tungt?

• StoraD

Bling! du är ett geni!! jag har ju en dramat hemma, den fick jag av H's mormor! strålande förslag!
    tråkigt att du inte fick tid förrän i augusti, men det är ju bara en månad tills dess och fram till det så kan ni vila och njuta av sommaren. när får ni besked från läkaren om röntgen?

hahaha nä det gör jag inte mamarazzi, och det heter inte skitgubbe, det heter "vänd-tian", faktiskt!! i uppsala sa vi så iaf! skitgubbe... *fnys* och kortspelet Kotte (har du spelat det, man spelar 2 och 2 och gör tecken) kallade vi Games därhemma! men det låter ju urlöjligt nu. Förövrigt berättade jag för lillsyrran (som är 15) häromsistones att på min tid hade man inte mp3 utan FREESTYLE: hon skrattade så hon grät åt storasyrran som gled runt på stora torget i U-a med sin fria stil, möjliggjord av hörlurar + blandband...

nu är jag hungrig och bibblan tar inte kort, så störigt... men så stod det i lokaltidningen igår att vi fått en ny bibliotekschef och hon var inte avogt inställd till sponsring - t.ex. att man kunde öppna ett McDonalds på malmö stadsbib. det blev ju ett smärre ramaskri... jag blev också upprörd men nu känner jag att en McFeast hade suttit himla fint

• StoraD

hej på er!

nu har jag varit hos gyn, och jag har visst slidkatarr dock trodde hon inte det var bakteriell vaginos. jag fick en behandling iaf.

jag frågade och nix, tyvärr: man kan inte testa själv och det finns ingen receptfri behandling, så det är bara att pallra sig iväg om man vill veta!

• StoraD

ja, hon hade hört det sa hon, men hon lät skeptisk till att det skulle vara så i mitt fall, kanske är det inte så vanligt som 'orsak' till upprepade mf. jag vet inte, jag vet inte om de kollar för det faktiskt!

Dessutom kan man visst ha slidkatarr utan att det är bakteriell vaginos verkade det som.

• StoraD

a80: det var vaggisar, jag tror de hette Dalacin. Jag fick välja mellan dem och Flagyl. Flagyl har jag tagit förr, när jag hade livmodertappsinfektion (fick det efter missfall #1 när jag blödde en månad, 3 olika kurer av olika antibiotika tog jag, fina tider) hursomhelst så mådde jag så illa av dem så jag tog Dalacinen även om hon verkade föredra Flagyl.

• StoraD

grattis lilleskuttan, härligt!

mamarazzi: ja, men det lät verkligen som att bakteriell vaginos var en slags katarr... suck. på länken du la in häromdagen ser det ut, som du säger, som att det är samma sak. jag vet inte.

det låter som en bra plan Bling! känns det ok nu såhär när du varit hemma ett par dagar? eller är ni mkt oroliga för testresultat och så? många kramar till er, ni har mkt nu. (p.s jag har provkört min dramat här hemma ikväll! jag älskar det! d.s)

• StoraD

hej på er,

Acantha, håller tummar för plus!

mamarazzi: håller tummarna för att mensen ska komma snart!

BI: grattis till lyckat vul!

BP, 6 dagar till BIM, men nu känner jag mig jätteorolig...

EGO: jag har precis hämtat ut min Dalacin idag och så läser jag i FASS före förskrivare att det inte ska tas under första trimestern. Nu vet jag ju såklart inte om jag är gravid, BIM om 5-6 dagar först...men jag blir ändå jätteorolig, tänk om det påverkar? Ska jag ta dem ändå? vad tycker ni?

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3&UserTypeID=0

• StoraD

jag tänker som du bling, så det är inte vimsigt...

idag använde jag för första gången min dramat! jag älskade det. kände mig som kung i stan!!

hur är det med dig söt?

• StoraD

a80: joo läkaren vet att jag försöker och att jag fått ÄL, hon sa att man kunde ta dem när man var gravid och att de skrivs ut till gravida som har BV. Jag litar också på henne, verkar värre att ha BV och riskera tidigt mf. Om du som ändå också är lite insatt tycker det låter ok så känns det ännu bättre!

Klokt att vänta med att testa tills du är gravid! men se till att testa då. Jag hade ju inte heller några symptom, men ändå hade jag det!

Hella, usch så jobbigt vännen, klokt att du sjukskrivit dig! hoppas du hittar lite ro nu under sommaren. Tack för ditt svar om medicinen. men eftersom bakteriell vaginos kan orsaka tidiga mf så känns det osäkert att avstå... jag får väl chansa antar jag... det är 3 dagar och så är det nästan en vecka (6 dagar) till BIM. Hoppas jag inte gör ett misstag.

usch Catrine, jag beklagar också att du behövt komma hit

• StoraD

hahaha mamarazzi! *kastar dalacinen i huvudet på mamarazzi*

tack snälla ni för ert stöd! a80

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7