• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Lycka77 - jag förstår precis hur du tänker. IVF tär verkligen på krafterna och när det känns som att man bara får missfall även när man väl lyckas så är det svårt att orka vidare.

DrB verkar ju vara väldigt positiv till TNF-alfa och trombyl, men hur ställer han sig till andra faktorer? Det kanske vore en bra idé om inte annat för sinnesfriden att försöka hitta en annan engagerad läkare som har andra teorier.

Vi har ju 3 embryon kvar i frysen och om vi inte har kromosomfel så ska vi såklart försöka använda dem. Vår läkare kommer ju skriva ut fragmin oavsett diagnos till första graviditeten. Men om det inte lyckas så byter vi nog klinik inför nya färskförsök. Jag är lite sugen på Falun som ordinerar 75mg Trombyl till alla IVF patienter och som verkar vara mest intresserade av utländska studier av de svenska klinikerna som jag känner till.

Får du ordentlig hjälp av en bra kurator eller liknande nu när du är sjukskriven. Ibland vill jag bara vara hemma och få vara ifred men samtidigt så älskar jag mitt arbete så det hjälper mig mycket i andra perioder. Det måste vara tufft annars. Kram

Lilleskuttan - vad är prednisol? Vilken skitläkare på CvL!

Babblar - PGD är när man gör en genetisk urvalsprocess i samband med IVF. De tar en liten cell ur embryot och kan då se om det är bärare av det genetiska felet. Kan fungera om det fel som inte alltid ärvs av barnet. Men det krävs ofta ett stort urval för att hitta ett embryo som är både friskt genetiskt och av så bra kvalitet att det blir en graviditet.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

LillaD - vad gör du för något? Är du egen företagare eller slav? Det är nog de enda jag vet som arbetar 7 dagar i veckan.

• Bling1975

Lycka, nej det är doktorn på Victoria kliniken som håller i vår utredning. För tillfället är vi kvar på Fertilitetscentrum i Stockholm, men vår läkare sa upp sig när kliniken blev uppköpt i somras så vi har ingen doktor där, men tre embryon i frysen.

Poppy - jag håller med om att man kan testa T. Vi får väl se vilken diagnos vi får.

DND - härligt med en tid så snabbt!

• Bling1975

Jag har gjort båda och plussat med båda varianterna. men att gå över till ostimulerat var en av åtgärderna v prövade inför sista försöket. Min läkare trodde att en stark ÄL med naturliga hormoner skulle öka på chanserna. De kollade därför noga med VUL innan att ÄL var bra.

• Bling1975

Lycka, jag fick progynon tabletter från dag 1 i cykeln och crinone från ÄL.

• Bling1975

Hjälp!

Jag ska ta mina blodprover på dag 3. Men jag har så konstig mens numera. Lite brunt och rött i några dagar och sedan blir det gradvis mer. Hur ska jag räkna? Första dagen med lite blod eller när det blöder mer? Så svårt!

• Bling1975

Så ska jag räkna idag, det är fortfarande sparsamt men det kom en del klarrött på pappret?

• Bling1975

Är det då dag1 eller dag0? var så länge sedan jag räknade dagar...

De har nämligen stängt på lör-sön så imorgon är ju dag2 och med tanke på att det är nu på kvällen det kom lite rött så känns det tidigt. Men hon sa att jag kunde ta dag 2 eller dag 4 om det var helg på dag 3.

• Bling1975

Jag känner mig också nere och deppig

Jag ska ju börja sy och barnkläder är lätt och roligt. Hade tänkt att sy något litet till en släkting som just fick en liten. Men alla säger att mönstren är så olika å jag ville ha något att jämföra med. Föll därför för frestelsen att öppna upp lådan med alla söta små kläder jag har köpt som gravid. Men när jag vecklade upp de små fina paketen från p.o.p med deras 30-årsjubileumskollektion i grönt och brunt så forsade tårarna. Jag vill ju ha en egen liten bebis att stoppa i kläderna!

För att muntra upp mig lite så mejlade jag förmedlingen i Ukraina för att ta redan på vad det kostade med surrogatmamma. Det kompletta paketet kostade 400.000:-. Sedan tillkommer ev äggdonation: 65.000:- Trepack med IVF 50.000:- Kostnad för tvillingar: 100.000:- Sedan tillkommer väl ett antal resor till Ukraina...

Det är inte billigt men inte heller omöjligt, jag ska bli mamma en vacker dag på ett eller annat vis!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7