• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

God kväll tråden!

Tack alla för kommentarer angående adoption. Intressant att läsa det ni skrivit.

Bubblan, vad trevligt att se dig! Glad Och lilla Ingrid, vad stor hon har blivit. Förvånad

Poppy, jag hade rejält med symptom när jag hade min ofostriga. Du kankse ska vara glad osm slipper. Det är inte så kul att må illa 24/7. Flört Samtidigt förstår jag oron. Man vill ju liksom känna något i alla fall. Knepigt med ett så sent VUL. Försök att få ett tidigare.

a80, skönt att du sluppit blod i några dagar. Japp, jag hade AS och ångrar inte en sekund att vi köpte det. Det var enormt skönt att lyssna på lilla hjärtan när oron blev för stark. Jag slutade dock lyssna när jag började känna regelbundna sparkar och det var ganska så tidigt. Vida var också så livlig i magen att jag aldrig behövde fundera, men annars hade det varit skönt att ha då också. Det var lite bökigt att hitta hjärtat i början och det får man vara inställd på så man inte skräms ihjäl.

Idun, skönt att det såg bra ut.

LillaD, usch om det nu skulle vara mens på gång. Gör vad jag kan för att mota bort den.

Lycka, hoppas att det går bra på måndag.

MW, spännande med provsvar imorgon! OCH akupunktur. Fråga om Progesteron om han inte säger någont om det eftersom det verkar vara så olika vilka som får och inte.

Hur mår du, Franka?

Mama, har du funderat på Köpenhamn och Dr Christiansen?

Kramar!

• Finessan

Just det, MW, Dr Nie ville att jag skulle vänta 3 månader efter senaste mf innan hon behandlade. 150 dagar är ju för tusan en hel evighet! Förvånad

Jag tittar på Idol nu (ja, jag är 36 Flört)

• Finessan

En sak till.

Har ni testat Bisolvon? Jag vet att det absolut inte finns något som säger att det skulle funka och att någon läkare någonstans avfärdat det hela som trams. MEN, faktum är att varje gång som jag har plussat så har jag tagit Bisolvon...

Frågade Dr B om det och han sa att det var fritt att köra på det eftersom det i alla fall inte gör någon skada.

• Finessan

Bisolvon är slemlösande. Ibland kan ÄL-sekretet vara för tjockt och det vara ett skäl till att man inte blir gravid. Bisolvon ska i så fall tunna ut det lite så att spermierna simmar på lite bättre. Jag vet inte jag, men som sagt så blev det plus varje gång jag testade.

Magis använde sin AS en ggr tror jag. Hur mår familjen, Magis?

• Finessan

Att se på dans måste vara bra terapi för ledsamheten som orsakats av upprepade mf. Därför är det inte alls OT.

Cia, nä, man blir aldrig densamma igen. Jag har tänkt på det där. Jag kommer aldrig bli den som jag var innan missfallen och mina 4 hål i hjärtat kommer alltid att finnas där. Nu kan man ju tänka så som så många säger, att vi inte hade fått Vida om vi inte fått missfallen. Men jag har svårt att tänka så. Jag önskar inte bort något av mina missfall och jag är säker på att var och ett av dem också var ett underbart barn. Hur som helst så blir man ödmjuk inför livet.

• Finessan

BP. jämför dina prover med min lista. Det står i listan vilka prover som jag tog innan Dr B och vilka som Dr B tog. VIlka av Dr B:s prover som jag fått och inte ni andra vet jag inte, men det är bara att jämföra som sagt.

• Finessan

Magsjuka är ta mig fan det värsta som finns. Usch att folk går till jobbet då.

BP, ser att du hittade listan.

• Finessan

Kram till dig, Lycka, som har en sån där dag idag. Kyss

• Finessan

Men herre gud Idun, vilket ärkepucko! Förvånad Jag antar att du inte behöver säga att du inte vill dit igen. Flört

Vad skönt att kurvan såg bra ut. Jippie!!! Kyss 

Iske, vad duktig du är. Jag har varit ute på en timmes promenad. Det känner jag mig nöjd med. Glad

• Finessan

Är inte heller så insatt i det där med sköldkörteln. Det jag vet är att Dr B ansåg det vara superviktigt även under graviditeten. Även om jag hade ok värden innan tog han dessa prover hela graviditeten eftersom de kan ändras då.

Misstänker dock att problemen ligger och lurar i vassen. Både mormor, mamma och moster har strul med sköldkörteln.

Poppy, 18 kg på 3 månader? Jag har gått ner 16 på 2. Förvånad Kanske har något med det att göra nu, att det blivit lite vajsing. Jag har iofs lite att ta av nu så jag gråter inte.

Cia, pyret väger mer än Vida. Nu dippade hon i sin kurva när magen var som värst, men har börjat lägga på sig igen nu. Ska väga på tisdag och hoppas på en fin uppgång.

Magis, kul att se dig och att ni har det bra! Det vore kul att ses med våra Huddingebebisar någon gång.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7