• Bebis igen

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Kramar om BP, trist med minus men precis som LillaD skriver här ovanför så är det skönt med en plan. Blir det inte nästa så blir det gången efter det...o huxflux står du där med ett plus på stickan!

Cia: Jahaaa.... en stjärtis, inte vänt sig... nu har inte jag hängt me här så bra men snackas det om vändningsförsök o sånt eller?? Har en kompis som hade säte på sin bebis, hon mättes o allt o det konstaterades att hon nog var för liten så det behövdes göras ett kejsarsnitt. På morgonen, samma dag då snittet var beräknat satte värkarna igång i 180. Läkarna rådde henne att ändå försöka eftersom förlossningen kommit så långt, hon födde en flicka som kom med rumpan före o allt gick jättebra fast det var för trångt (enligt mätningen)... sånt kan kanske va skönt o läsa om tänkte jag

LillaD: Hur går det för dig?? Visst har du BIM i dagarna va??

♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, pyre i magen v. 19 ♥♥
  • Bebis igen

TRULS!!! Grattis gumman!!! Hääärligt....

♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, pyre i magen v. 19 ♥♥
  • Bebis igen
    StoraD skrev 2008-07-08 14:22:04 följande:
    hej på er! nu har jag varit hos gyn, och jag har visst slidkatarr dock trodde hon inte det var bakteriell vaginos. jag fick en behandling iaf. jag frågade och nix, tyvärr: man kan inte testa själv och det finns ingen receptfri behandling, så det är bara att pallra sig iväg om man vill veta!
    Hoppar in mitt i diskussionen o bara gapar...... jag har haft slidkatarr till o från under hela tiden vi försökte skaffa bebis o fick alla MF! Kan det ha ett smaband??? Jag skrev till en gynekolog på nätet o frågade om det o hon satt det INTE har det.... hmmmm....

Nån som vet om det är farligt att få bakteriell vaginos när man är gravid??? Känns som jag håller på att få det....
    ♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, pyre i magen v. 21 ♥♥
  • Bebis igen
    Truls06 skrev 2008-07-08 15:09:26 följande:
    Hejsan trådkompisar!Nu skriver jag ett par rader från min bebis-bubbla. Nu är vår lilla tjej 1.5 vecka och jag måste säga att jag är så himla lycklig!!!Det känns verkligen som en välsignelse att ha fått henne efter alla dom år med slit, oro och tårar. Nu får jag nästan tårar så fort jag ser på henne. Hon är min dotter och jag älskar henne!För ett år sedan gjorde vi missfallsutredning och jag hade över huvudtaget inga förhoppningar över att vi skulle få ett bio-barn utan hade börjat adoptionssvängen och ställt in oss på 3-4 års väntan. Nu sitter jag här med henne i min famn och det känns overkligt!Hon är också extremt efterlängtade av farmor, farfar, mormor och morfar. Jag kan inte låta bli att undrar om det kan vara bra för ett barn att vara sååå efterlängtat från så många håll. Men ingen har väl dött av för mycket kärlek tiidgare ;).Magis- jag förstår dig när du skriver om svullna fötter. Jag blev lite deppig när jag upptäckte att jag inte fick på mig mina fobba-tofflor utan fick ha min makes foppa-tofflor. Jag såg ut som långben! Kan du inte gå barfota på bröllopet??? Det ser ju bara jätte mysigt sommar-gravid ut då!Cia- är det en pojk ni väntar? Hade vår lilla tjej (som ska heta Matilda) varit en kille hade hade han fått heta Joel.Nu behöver jag ju inte mina grav-hormoner så jag sprider som fritt här i tråden istället. Ni på jakt efter plus sug åt er ;)!
    Känner din lycka genom skärmen, vad häääärligt!!!
    ♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, pyre i magen v. 21 ♥♥
  • Bebis igen
    Truls: Jo den är bättre..... men jag måste äta Lergigan hela tiden eftersom jag fortfarande mår illa..... men har inte kräkts sen v. 14! LYCKA!! Antar att jag oxå kommer äta tabletterna till förlossningen....men va tusan! Det är ju inget farligt så då får man knapra....

Mamarazzi: Ja, jag har oxå läst det!! Usch.... måste nog ringa till BM o få det kollat, om det verklgien är det??? Men att det kunde leda till MF???? Ojoj, det kanske ger oss massor av svar eftersom jag led av det till o från i 1,5 års...ungefär den tiden vi föröskte skaffa bebis.... o då fick jag ju oxå 3 MF på raken!!

LillaD: Så dåligt uppdaterad nu....men hur går det för dig?????

Cia: Fasen vad du verkar ha energi..... !! Önskar jag ´kunde få lite av dig!!! Känner mig dock mer energisk nu än för någrea veckor sen, alltid nåt!

Lilleskuttan: GRATTIS!!!! Det kommer gå finfint om 2 v. ska du se!!

Ego: Vet inte om jag berättat att vi varit på UL! Lite nervöst blev det eftersom hon inte hittade bebisen magsäck direkt....fick gå tillbaka 2 ggr efter 1 timmes uppehåll för att ge bebis chansen att fylla på den. På 3:e gången hade den minsann druckit lite fostervatten! Blev så lättad..... O sen visade HAN stolt upp lilla snoppen, fleeera gånger...så vi väntar en liten kille!!! Min tredje.... Maken är överlycklig som lite önskade síg en liten kille!! Jag tycker det ska bli cooolt med tre grabbar!
    ♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, lillebror i magen v. 21 ♥♥
  • Bebis igen

WOOOW beundrar att du inte testar!!! Dock så vet jag preciiiis hur du känner, man vill typ inte ens tänka åp det utan vill att 20 veckor springer fram o att man är gravid under tiden..bara av farten! Dock så låter det väldans hoppfullt.....

Acantha skrev 2008-07-09 09:17:47 följande:
    Låter ganska hoppfullt här inne just nu! Bebisar och illamående! Grattis alla ni!Själv går jag just nu och väntar på mensen med en väldig värk i brösten. Hade Bim i går, så antingen är det pcon som ställer till det eller är det något annat.Vågar inte testa mig, vet inte hur jag skulle reagera. Börja vänta på ett nytt mf, eller våga hoppas. Vi skulle ju vänta tills min knuta var borta, men missad det där med skydd någon dag innan ÄL, så möjligheten är relativt stor...Väntar nog tills på fredag eller i alla fall tills i morgon. Har ju bara haft en normal cykel sen sista skrapningen. Fast ovissheten är jobbig.
  • Bebis igen
    babblar på skrev 2008-07-09 10:42:19 följande:
    Acantha: jag hoppas att du får ett plus(för jag antar att du egentligen vill det) och att det funkar hela vägen för dej. Förstår din oro.Ni som fått barn efter alla mf...känner ni att ni vill ha fler? Gå igenom oron igen?
    Jag känner spontant att jag inte orkar gå igenom det igen...nu har ju jag 2 barn o 1 till på väg. Make nöjer sig med 1 barn har han sagt.... han är nog glad överhuvudtaget att vi lyckades till slut. Eller, så vågar jag inte skriva men att det ser ut (hittills) att vi lyckats.
    StoraD skrev 2008-07-09 11:22:27 följande:
    hej på er, Acantha, håller tummar för plus!mamarazzi: håller tummarna för att mensen ska komma snart!BI: grattis till lyckat vul! BP, 6 dagar till BIM, men nu känner jag mig jätteorolig...EGO: jag har precis hämtat ut min Dalacin idag och så läser jag i FASS före förskrivare att det inte ska tas under första trimestern. Nu vet jag ju såklart inte om jag är gravid, BIM om 5-6 dagar först...men jag blir ändå jätteorolig, tänk om det påverkar? Ska jag ta dem ändå? vad tycker ni?www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....
    Tror som BLING, har ingen inverkan så tidigt iaf! Åh vad jag ska börja hålla tumamr för dig nu gumman!! Vet du hur länge det tog innan jag förstod att du var LillaD nu när du ändrat din barbapappa gubbe till en monchichi *tröga jag* kramar
    hella73 skrev 2008-07-09 12:09:42 följande:
    Hej! Har överlycklig upptäckt att vi kan utnyttja grannhusets trådlösa internetGrattis lillskuttan och BI till lyckat vul/ul!Välkommen hem till Svecia Bling!Hoppas på plus Acantha!LillaD, tror inte jag skulle ta medicinen om det står så. Jag hoppas ju så på ett plus snart!Har nog inte skrivit att jag sjukskrivit mig hela den här veckan. Har ju haft 5 panikångest-attacker senaste tiden och 2 av dem på jobbet. Rädslan att få dessa attacker bland folk känns jättejobbig. Det var därför vi bestämde att åka till Gotland en vecka tidigare för att jag skulle få vila. Kuratorn jag träffade trodde att jag kunde lida av post-traumatiskt stressyndrom. Ska gå och prata med kurator på både vc och kommunhälsan när jag kommer hem.Det är iaf rätt lungt och skönt här. Sitter i ett gammalt kalkstenshus ute på en hed, så jag ska inte klaga.
    Uscha.... jag hade själv panikångest i 20 årsåldern, under tiden jag väntade första pojken! Det var vidrigt...jag levde så begrändat så usch, förstår precis vad du går igenom! Känner att det inte alls är konstigt att såna som vi får PÅ eftersom man haft det så tungt med alltm an gått igenom... själv hade jag då haft 1 MF och 2 X på raken!! Tog ca 1 år för mig att komma "över" det, mycket att utsätta sig för de ställen och situationer som gjorde att jag fick PÅ. Succesivt blev det bättre.... viktigt att du får träffa nån bra o prata med tror jag. Hoppas det lämnar dig snart! Hemska PÅ!
  • Bebis igen

Cia: Lycka till med vändningsförsöket..... håller tummar att den lille samarbetar o lägger sig som den ska!

Bling: Tänker på dig idag....

LillaD: BAJSMENS!!! Nya tag o kuckuluuura på bara.... kramar

♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, lillebror i magen v. 22 ♥♥
  • Bebis igen

GRATTIS SNOZIE, åh nu blev jag alldeles varm i hjärtat!!! Härlig läsning....

♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, lillebror i magen v. 22 ♥♥
  • Bebis igen

Inte vart in på JÄTTELÄNGE!!!

Cia: GRATTIS TILL LILLA POJKEN!! Usch, vad läskigt med så medtagen bebis, men va skönt att allt gick så bra till slut!! Kram till er!

LillaD: Läste nåt i förbifarten att det inte blev nåt plus denna månad.... Jäkla skit vad arg jag blir! Hur känner du dig? Ni kör på för fullt nu va? Kramar till dig!

♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, lillebror i magen v. 26 ♥♥
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7