Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Hej tjejer!
Här är en till som får upprepade missfall. Är mitt i utredning och allt känns upp och ner just nu.
Har just fått svar på att alla kogautions prover är bra, det var ett prov P-protCakt som var lite förhöjt men jag tror inte att det är någon fara. Har kollat blodprovssvaren själv då jag jobbar på sjukhus.
Har även tagit lite andra prover som tex. toxoplasma osv. allt verkar vara bra.
Detta känns ju både positiv och negativt. Känns bra att allt är ok, men är förtvivlad och vill ha ett svar på varför jag får missfall. Ni förstår säkert.
Nu undrar jag... är det någon här som medicinerat själv med acetylsalisalsyra fast koagulations proverna varit ok?
Är det dumt av mig att pröva?
Fick progesteron vagetorier utskrivet efter andra missfallet som jag tog i tredje graviditeten, men ändå gick det på skit. Kommer dock att ta dom i nästa grav. ändå.
Åh allt känns sååå jobbigt, känns som att ni skulle kunna förstå vad man går igenom då ni verkar ha samma känslor.
Vill också säga Grattis till er som lyckas bli gravida och som det ser lovande ut för. Och lycka till ni som ännu är i tidig grav. och oroar ihjäl sig.... det finns inget man kan säga för att undlätta er oro, men försök njuta lite.... för det kan ju gå vägen den här gången.
Kram