• grynet80

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej hopp. Är o läser i tråden dagligen men skriver inte allt för mycket.
    Grattis till alla gravida, håller tummar o tår för att allt ska gå bra. Håller förresten tummar o tår för er andra också .

Har en liten äl fundering. Man blir ju ruinerad på clearblues tester, fattar inte varför de inte säljer refiller eller att man kan få dem på recept men iaf.
    Jag låter mannen vara mitt test, han får känna på tappen. Vet inte om det är farligt men förra gången lyckades vi bli gravida med hjälp av det.
    Någon annan som känne på tappen? Eller det är kanske farligt...
    Vad tror ni?

• grynet80

Idun, jag tror lite på det där med tankekraft. Fast man inte vill, (hatar ju att höra det tipset).
    Min första graviditet var på sommaren och jag tänkte att nu skiter vi i det här o kontaktar läkaren till hösten = jag blev gravid. Andra gången hade jag fått gestapuran o pergo utskrivet men blandade på något konstigt sätt ihop datumen o lyckades bli gravid själv!!

Undra hur det är med tankekraft ang mf, om man "lättare" får ett om man oroar sig?! Många tankar har man..

• grynet80

Om det är tankekraft som gäller ska jag from nu börja tänka att jag inte vill bli gravid!!

• grynet80

DND, en fråga ang gamp:s tester... fungerar de som billiga testers att de visar svagt länge innan de ger "riktigt" utslag?

Jag har inte heller varit sjukskriven efter mina mf, någon dag efter men inte mera. Men visst har man förändrats som person av detta!
    Jag ska börja plugga nu till hösten och det jag hade nog varit annorlunda om jag inte gått igenom detta. Det hade varit ett mkt gladare gryn som gått där.
    Sedan ska vi ju fortsätta med verkstaden, ev ivf och det kommer ju oxå att ta på krafterna. Jag är ju inte så öppen med vad vi går igenom heller så jag kommer ju inte att berätta för någon/några vad vi håller på med. Bara försvara varför vi inte har barn ännu... Händer det något positivt eller negativt får man kanske berätta det för någon lärare man får förtroende för!

Blev oxå smittad av "långa inläggs bacillen"

• grynet80

Hur brukar ni må runt äl?? Jag mår skit, vill bara gråta för ingenting. Stackars min man, han vet inte vad han ska göra mer än krama mig o säga att man får vara ledsen.

Tror iaf att det är mina ett äl-symptom, brukar må så här så jag tror jag ska ha äl. Det är ju inte så lätt att få till det när man bara vill ligga o gråta..
    Antagligen är det väl någon oro att man kan bli gravid och det kan leda till missfall. på något sjukt sätt blir jag lättad när mensen kommer för så var man inte gravid och behöver oroa sig för allt. Gahh, det är inte lätt inte!

• grynet80

Ja, det är säkert en kombination. Det enda positiva är väl att man har rena fina tårkanaler...

• grynet80
    mamarazzi skrev 2008-07-31 22:32:18 följande:
    Grynet: har tänkt på det tidigare att du har ovanligt fina rena tårkanaler. Jag vet för mina e av samma klass!
    Mamarazzi,
    Ja, man är ju bara liite labil nuförtiden. Det är bra när det är sorgliga tv-program på tv! Då kan man gråta för sig själv utan att det riktigt märks!
  • grynet80

Åhh ,lillaD blir så glad av din lilla apa! Godnatt.
    Jag ska till sängkammaren jag oxå tror jag...

• grynet80

Sitter oxå o rensar tårkanalerna åt maggis prinsessa!

• grynet80

Grattis oxå givetvis!!

Snozie, vad skönt att illamåendet är tillbaka, ända gången man kan vara glad för att må illa!

Något som jag kan se flera gånger om och gråta åt

• grynet80

Bp o mammarazzi, håller tummarna för er att det bara är någon liten struntblödning!

Mitt förra missfall var första advent, sjukt att man orkar gå vidare och fungera "normalt". Tiden rullar på så snabbt, mitt barn skulle varitca 6 veckor nu.

Är det någon som kan leta upp min äl? Har letat överallt!
    På min första pergokur, enkel hände ingenting. Den andra blev dubbel o då fick jag äl på dag 18 men blev inte gravid. Så jag fick en ny dubbelkur men inget hände, testade från dag 14-24 nada. Så fick jag ingen kur denna gången för kroppen skulle vila o blabla. Men jag har testat likadant denna månaden o inget händer. Blir bara så trött!!

• grynet80

Shit va mycket ni har skrivit på några dagar!!!

Håller tummarna för att cias bebis kommer snart. a80, hoppas din rosa blödning bara var för läkaren hade varit där.
    Hoppas att alla andra med har det bra. Kram till alla!!

Förresten vet ni vad jag o mannen gjorde häromdagen!!? Spontansex!! Det var länge sedan känns det som. Det var kul att göra det för att det pirrade till inte för att man var tvungen. Det glöms nästan bort, man har sex runt äl som kaniner sen orkar man inte mera.

LillaD, tråkigt det där med vänner. Jag har bara berättat allt för en och hon är ett jättestöd. (hon har själv försökt bli gravid i två år så hon vet ju vad det handlar om.) En annan vet om att vi försöker och hennes råd är att tänka på något annat.

Finessan vad jobbigt med Vidas mage!! Det är ju inte så det ska vara när bebis äntligen kommer.

Ang mensskydd har jag också börjat fundera på menskopp det finns ju en som har öppet köp i tre månader. Lady cup tror jag det är.. finns en tråd om det.
    Det finns en tygbindetråd oxå (vad finns det inte)här på fl oxå, många syr dem nog själva.

Jag ska iväg o rida varje kväll resten av veckan nu. Hoppas att ett ägg lossnar o rmlar ner!! Har slutat att testa nu. Undra om jag får trippeldos nästa gång?? Så där roligt att sitta med vallningar o gråtattacker när man börjar skolan med nytt folk man aldrig träffat .

• grynet80

Måste få klaga lite för några som förstår.
    Jag pratade med en kompis i går som jag inte pratat med på några månader. Hon vet om att vi försöker skaffa barn och att det går trögt men inte något om missfallen.
    Båda hennes systrar hade blivit gravida, inte direkt planerat den ena vill väl egentligen inte ha barn men hade blivit gravid. Den andra hade ställt in sitt bröllop för hon ville inte vara tjock när hon gifte sig. Skulle varit ca i 5 månaden. Men hoppsan då stackars dem..grrr

Varför är det så jävla orättvist????

• grynet80

Grattis a80!!!!!!! Håller tummarna för er!

• grynet80

Jag har blivit jävulskt gråtmild av pergo (dubbelkur) och svettattackerna bara dyker upp! Roligt?? Ehh, nej

• grynet80

Cia o krabaten skrev 2008-08-14 19:43:54 följande:

Grynet: Det är bara för att träna inför graviditet och amning *Sitter här halvnaken och svettas, för tat inte tala om humöret
    , ja då är det ju värt det.
  • grynet80

Åhh, Idun jag skulle precis gratulera så läser jag detta!! En stor kram till dig!!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7