• NenneN

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

HEJ TJEJER!
    Tittar in här och bönar och ber om hjälp.
    3 missfall bakom mig, götr ivf.Ett tidigt mf vid spontant försök, ett ma vid ivf, ett mf vid ivf.Totalt gjort 4 insätningar så visst fäster det, men att behålla det är tydligen det svåra.
    Jag skulle kunna göra vadsom för att lyckas med detta!
    Min klinik har jag fått tid till om drygt en månad, under all kritik, fattar de inte hur ont detta gör.
    Vill göra en utredning innan ett nytt ivf försök.Jag har hört att det finns läkafre som är duktiga på missfall och utreder ordentligt, inte bara viftar bort och säger otur.

Vem är dom?
    Hur får jag tag i dem?
    Vad kan jag göra?, jag btelar själv om det så skulle vara.

Kan ni svara mig är jag jättetacksam!

• NenneN

Tack ska du ha =)
    Jo, jag har försökt få tag i en Lennart Blomqvist, men tele tiden är slut för veckan.

Vad vart det för klinik som stänger i höst då?

Jag tänker lite att jag har en tid till has som utredde oss för ivf den 14de aug.Om jag tar med lista kan inte han då ordinera proverna som troligtvis kommer att tas på sjukhuset ändå?
    Så slipper jag vänta tills den 28de.Då kan jag ju ha resultaten till min ivf klinik.

Vill bara ha tag i en som tar en på allvar och inte viftar bort en.
    Tack för svar.

tyckte att sköterskan på kliniken inte alls var uppmuntrande, där jag gör ivf.
    Tror ni hopper är kört för en?
    Kommer man någonsin våga hoppas...?

Bling1975 skrev 2008-07-24 11:30:13 följande:
    Nenne - va bra att du hittade hit! Jag kommer inte ihåg, men var bor du någonstans?Jag har ju inte gjort min utredning ännu men ska gå på Victoriakliniken på söder. De ska vara ok, men man måste visst pucha på själv för att få det man vill ha. Finesssan har en bra lista i sin blogg. Tyvärr så stänger den mest rekomenderade kliniken i höst då läkaren går i pension, många i den här tråden har varit där.Välkommen i alla fall! Kram
  • NenneN

Tack ska du ha för svar=)
    Ringde rmc i malmö med och de vill taemot mig om min läkare inte tar proverna.

fruZ skrev 2008-07-24 11:47:40 följande:
    KK i Linköping är värda allt beröm! De är så himla bra! Doktorn som ringde lyssnade verkligen på mig och sa att det är risk att det inte syns nåt än, men jag ska ändå få komma in imorrn halv elva för kontroll och grav-test och ser man nåt så får jag Innohep. Och så har de redan bokat in en ny tid till första dagen efter min fjällsemester för ny kontroll. Så nu ska jag rycka upp mig, snyta mig och gå ut i solen en stund.(men väntar mig enligt lagen om alltings jävlighet att jag får en störtblödning i eftermiddag... och att grav-testet på KK är neg imorrn och att jag bara inbillar mig och att jordens undergång står för dörren, men är det så så har jag iaf försökt.)Kram på er och tack för ert stöd!NenneN; som du ser ovan så går jag på KK i Linköping och är rätt nöjd. De utreder inte mycket, men mot mig har de varit bra i bemötandet (bortsett från en läkare) och jag får behandling trots att den lilla utredningen inte visat nåt fel. Beklagar att du behöver vara här, men grattis, du har kommit till tråden där du får stöd, pepp, eviga lyssnare, utrymme för skratt och gråt, nya vänner och massor av kunskap. Välkommen!(oj jag blev visst lite manisk av min ljusa (?!) framtid och lite kaffe!)
  • NenneN

Tack för välkomnandet!

Även om man fått 3 mf, finns där en chans att man kan få barn ändå?
    Eller är det så att det är sällan?

Om de hittar kromosomfel kan man göra ngt åt et då?

• NenneN

Sant, man får inte tappa gnistan.Har inte gjort det på hela vägen men nu börjar lågan vekan lite...Men det är nya tag nu som gäller.
    Jag har pratat med Cura, hade ju en inskrivningstid där den 14de och när jag skulle avboka den så tänkte jag att jag kanske kunde använda den tiden till att diskutera missfallen och kanske han kan ordinera proverna.Bara tanken på att vänta på att få prta med en doktor tills den 28de kan ju ta livet av vem som helst...

Kul att se att det finns folk som fått barn trots allt=)

mamarazzi skrev 2008-07-24 12:34:53 följande:
    NenneN: Flera i denna tråd har haft 3mf eller fler och vi har flera fina bebisar här!! Så visst går det! Det är ju därför vi finns för att stötta varandra tills våra bebisar kommer!! eller hur?! Jag bor i Hjärup och jag har fått remiss till utredning i Lund på sjukhuset men funderar även att kolla runt lite privat. Vi kan ju kolla runt ihop.a80: åh vad bra att du får komma!lillaskuttan: Hur går det vännen? Slutat blöda? Ligger ner??
  • NenneN

Nu har jag pratat med Ole B Chistiansen som ska vara specilaist på detta med upprepade missfall.
    Har fått en tid dit den 9 de spetember för info ang utredningen, tror det sker i grupp, efter det får man tid för en privat konsultaion och ev utredning.
    Nu ska jag ju till min doktor den den 14de, sen til ivf-kliniken den 28de och hoppas då på att de tar omfattande prover på mig och sambon.

Tänkte prinat ut den listan Finessan har i sin blogg.
    Undrar vad doktorn säger då?
    De kan väl ändå inte neka att ta dem?
    Lite orolig för det med tanke på hur pass ignoranta svenska läkare verkar vara till utredningar vid mf överlag.

• NenneN

Jag ringde till Rigshospitalet och tydligen svarade han själv för has sekreterare var på semenster.Blev rätt paff måste jag säga.
    Berättde om mig själv och sa att jag ville ha hjälp.
    Då sa han till mig att komma dit på info och isf boka en tid därefter.Han tog uppfifter och namn med personnummer, de skickar en kallelse med.

Tel nummer till Rigshospitalet är +004535453545

Bling1975 skrev 2008-07-24 13:43:12 följande:
    Nenne - hur gick du tillväga för att få en tid hos Ole? han ska ju vara jättebra har jag hört!
  • NenneN

Hoppas jag med, att vi alla får.
    Sen kan man ju hoppas att de tar en på allvar här först, är ju enklare.

Bling1975 skrev 2008-07-24 13:56:37 följande:
    Coolt, visste inte att man bara kunde ringa till ett annat land och boka tid. Hoppas du får massor med bra hjälp nu!
  • NenneN

GRATTIS till din flicka, du ger mig hopp!!!

Är väldigt trött på att höra otur!Det är lätt att säga men vi som sitter här är det inte lätt för.
    Japp, en tid hos honom är bra men jag hoppas med hjälp av din lista at min ivf klinik eller min vanliga gyn tar tag i det.Gör de det inte kommer jag bestämt berätta att jag tar mina "affärer" någon annastans.
    Tror du att de kommer att ta proverna när jag presenterar dem?Jag betalar gärna, bara det blir gjort.Synd att dr B inte tar emot nya.Vet ni någon anna så berätta det gärna för mig.
    Skönt i denna tråden för ni är verkligen bängsäkra på att bli mammor, just vad jag behöver nu!
    Vi ska lyckas!!
    Hoppas jag kan vara med trots att jag gör ivf.

Kram på er alla!

Finessan skrev 2008-07-24 19:58:44 följande:
    Vida hälsar och tackar för grattis på 1-månadsdagen! Åååh, a80. Dumma, dumma blod. Positivt är ju iaf att det blev starkare streck. Nu hoppas jag på att blodet är sånt där som en del har och inte betyder ett skit. Fyra tummar härifrån inför imorgon!!! Kram!NenneN, välkommen hit. Tråden är verkligen en höjdartråd även om orsaken till varför vi är här är för jävlig. Visst får man barn efter flera mf. Jag hade fyra och nu har jag en flicka på en månad.Vad spännande att du har fått en tid hos Dr Christiansen! Han är en av de största i missfallsvärlden. Dr B som vi går hos många här är lite inne på hans linje, immunologiska orsaker till mf. Ovanligt för att vara svensk läkare eftersom utredningarna oftast är mkt bristfälliga och det skylls på otur i stället. Fnys! Tror knappast att min lista behövs hos Dr C, men det kan itne skada att ta med den ändå. Lilleskuttan, skänt att du blöder mindre. Bara fortsätta ta det lugnt. ska du på VUL igen?
    Cia, spännande värre. Nu börjar det dra ihop sig för dig. Hur känns det? Nerverna under kontroll?
    Magis, hur går det för dig?Och Sandra, har det blivit någon bebis än?
    *vinkar åt Bling, BP, Mammarazzi, Snozie och alla er andra*
  • NenneN

Tjuvtesta är inget bra...testa igen.du kan vara låghormonare=)
    Finessan-Jag har skrivit av dina prover vid mf utredning och ska skicka dem med ett brev till min ivf klinik och höra om de kan ombesörja dessa till oss.Det är ju bra om vi kan hålla det inom kliniken.Annars kommer jag att gå vidare till Dr Chistiansen.
    skickar det till dem med ett brev så de kan ta ställning till det tills den tiden vi har där i augusti, så det inte ska malas massa om det där.Utan då kan vi få svar direkt om de gör det eller inte.
    Det borde ju ligga i deras intresse, betalar man för det så tycker jag det.
    Hur gjorde ni, betalde ni för detta själva och hur mkt isåfall?

Hoppas ni alla har en bra morgon.Själv har jag sovit i 2 timmar.

Spirit skrev 2008-07-24 22:39:00 följande:
    Tjuvtestade ialla fall...Minus - förstås!När jag har testat plus så har det ju varit mkt svaga streck på BIM eller efter...Har fortfarande massa grav symtom.... måste köpa fler test
  • NenneN

Öresundskliniken!

Lycka77 skrev 2008-07-25 09:09:33 följande:
    a80 - åh gumman, vad jobbigt. Jag vill säga grattis till + och ge dig en stor kram och jag hoppas verkligen att det går bra för dig idag!Bling - under mf-utredningen så tog bara kromosomtest på maken, test på spermier hade vi dock gjort tidigare såklart med tanke på ivf:nLilleskuttan - mina tankar har gått till dig under de senaste dagarna och jag hoppas så att det kommer att gå bra för dig. Ang progesteronet så kan jag inte tänka min att det skulle vara tokigt att fortsätta att ta dem. *kram*Cia - hoppas trädgården blev finfin!!Spännande med sammandragningarna NenneN - hej och välkommen, beklagar dina mf. Vad spännande med Chistiansen, det ska verkligen bli intressant att höra vad han har att säga om du kommer dit.Får man fråga var du gör dina ivf:er?Själv är jag hemma igen..... vi har haft bra dagar men det var väl inte den bäst valda semestern med tanke på min situation. Jag har spenderat ett par dagar i Sthlm med mina två underbara brorsbarn och deras mamma och min mamma, dag 1 var helt ok med Skansen mm, men dag 2 var vi på Junibacken och det var INTE en trevlig upplevelse, så utan tårar blev det tyvärr inte.
  • NenneN

Hur ser din historia ut Lycka?
    Har du fått många mf?Gör du ivf?
    Klart du ska lyckas!!!

Lycka77 skrev 2008-07-25 13:32:08 följande:
    a80 - jag tycker att det låter bra! Hur mycket ska man eg kunna se så här tidigt!Nu håller jag tummarna hårt, hårt, hårt för att detta kommer att gå bra! GRATTIS!!!NenneN - då har du ju nära och bra till Danmark, vad skönt!Tyvärr måste säga att jag är långt ifrån säker på att jag kommer att bli mamma, jag tvivlar nu mer än någonsin Magis - Åhhh, vad nära förstår att du är nervös!!!Hoppas massagen var skön!
  • NenneN

För att peppa oss lite vill jag bara säga.Har ni någon gång hört att missfall är orsak till barnlöshet för evigt?
    Det har jag aldrig hört iag =)

• NenneN

Absolut!!!!!

Jag har nu tagit Finessanas prover och kopierat, skickat till kliniken, erbjuder oss betala vad det kostar.Ser ingen anldening till att de ska neka oss det.Jag har ju tom beskrivit proverna för dem.

Snozie skrev 2008-07-25 17:30:26 följande:
    NenneN- Har också funderat i dom banorna. Det svåra är om man skulle göra en undersökning på det så lär man nog kanske inte hitta dom som gav upp här på fl. Eller? Om jag en dag tvingas ge upp håller jag mig lååånnnggttt borta från bebisprat tror jag...? Vore intressant att veta...Jag hörde/läste någon stans att MF bara är samma barn som återkommer vid ett bättre tillfälle.Eftersom jag varit gravid med tvillingar borde jag få två barn om det stämmer...vi får väll se...
  • NenneN

Snälla snälla förmedla!!!!!
    Vad snällt av dig!

StoraD skrev 2008-07-25 18:18:45 följande:
    hej på er tjejer!a80: jamen det var ju så bra besked som du kunde få, jag håller tummarna vännen! Hella: hoppas du har det bra på semestern, när var nu vul?mamrazzi och BP - nu är det er två vi hoppas på härnäst! poppy: hoppas du har det bra också raring! nenne: välkommen hit och jag beklagar dina mf... Öresundskliniken i Malmö antar jag? jag bor också i Malmö och jag har gjort min mf-utredning på RMC, jag har kontakt med en läkare som också forskar på upprepade mf (i samma team som a80's läkare) som jag är jätteglad för, så om du vill kan jag förmedla kontaktuppgifter, även om jag säkert tror att Dr Christiansen är strålande! ojojoj tänk att det snart är dags magis! hoppas massagen var bra raring!lycka, många kramar på dig raring... tänk också på att du är helt ung. min mamma fick bar barn vid 44 år, så då har du 13 år på dig. kram kram
  • NenneN

Va?!Jag har varit utsatt för det hela mitt liv....Rökte med men jag slutade en månad innan vi fick göra ivf.Tyckte det var bäst så.Tagit ett återfall efter ett ma...inget mer men nu hatar jag rökare!!!!!!

Bling1975 skrev 2008-07-26 00:42:08 följande:
    Missvictory - det var väldigt tråkigt att höra att det var ett utomkveds. Hoppas det gick bra efter omstädigheterna. Min mamma hade ett innan mig men det han spräcka hennes ena äggledare innan ingreppet och det är ju inte så bra.Lilla jag har surfat runt lite igen och hittat två artiklar som jag undrar om ni andra har läst.Den första handlar om att passiv rökning som barn kan leda till upprepade missfall som vuxen. Hur många hade rökande föräldrar? På 70-talet var det ju inte så noga med barn och rök direkt, många rökte ju tom i bilen - blä.www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_258977.svdDen andra är rätt gammal men det lät ju intressant:www.medicallink.se/news/showNews.cfm det något av den tro?
  • NenneN

Styrkekram!!!

mizzvictory skrev 2008-07-25 22:17:38 följande:
    hallå hallå!här e jag igen. jag blev inlagd förra fredagen och titthåls opererad, då hittade de fostret som fastnat i vänster äggledare,så det var ett utomkvedshavandeskap och inte ett missfall den här gången. Så nu äntligen är det över med blod och smärta för den här gången, men det lär ju ta tid innan man får försöka igen...hoppas ni andra mår bra!!!
  • NenneN

Men....konstigt.Jag fick tid till infon nu den 9 de september.

Har ingen remiss alls.
    Ringde dit och sa att jag har fått tre missfall och läkarna här verkar inte bry sig värst.

EMND skrev 2008-07-29 13:58:28 följande:
    Hej Nenne!Vi pratade med dr Christiansen just och försökte få en tid hos honom. Han var jättetrevlig men för att komma till så lite som informationsmöte så krävs det i princip en remiss (förstod vi det som). Men du har inte heller remiss till honom eller? Tja jag har redan försökt få remiss från en privat gyn och från distriktsläkare men blev avvisad. Ugh.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7