• Franka

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej alla gamla och nya FL-vänner!
    Igår kom vi tillbaka efter tre veckors härlig, rolig och skön tågluff och nu har jag skummat igenom allt ni har skrivit. Två bebisar (GRATTIS!) men inga nya plus ännu...

Själv skulle jag fått mens i onsdags men när den inte dykt upp i lördags stod jag svettig och skakig inne på en restaurang i Dubrovnik och testade igår morse. Men icke. Negativt och mensen kom senare, det var nog progesteronet som gjort att den var sen. Hann med att gråta en skvätt och skälla ut en dum servitör innan vi satte oss på flyget hem.

Dr B hade fixat två (!) olika remisser till spolning av livmodern för att kolla att inte sammanväxten kommit tillbaka, men ingen av tiderna är innan nästa ägglossning så jag ska försöka tjata mig till en återbudstid. Sex missfall och gråt kanske kan få någon att vekna?!

• Franka

Jag har druckit så mycket öl och vin denna semester, (kan bara minnas EN vit dag...) så det kanske var bäst att det inte blev nått denna månad. Men min ologiska och hoppfulla hjärna tänkte som så att om lilla ägget lyckas fasta trots all alkohol, så måste det vara ett kämparägg av bästa kvalitet... Men så var det tydligen inte

• Franka

Cia o krabaten skrev 2008-07-13 21:50:51 följande:

Franka: Välkommen hem trots minus, men kanske inte helt fel för det var väl första cykeln efter mf, eller var det andra tro?
    Det var första gången efter MF men Dr B säger att man har större chans första och andra gången efter MF, så jag hoppas på nästa gång.

Cia - lycka till på vändningsförsöket!

Bling - tänker på er idag!
  • Franka

Heja Hella!!! HURRA för dig!

mamarazzi skrev 2008-07-14 13:33:20 följande:
    Om jag får ÄL som vanligt så kommer dock mina föräldrar att vara här på besök i vår lilla sommarstuga då. Ber man dem att gå ut eller vad gör man??
    Ha ha ha, ja men ni får väl göra det nån annanstans, så gjorde alla förr i tiden; i ladugården, på höskullen, i en glänta i skogen. Kan ju bli romaniskt värre!
  • Franka

Snozie, förlåt du har säkert redan berättat, men varför ska din livmoder opereras?

Finessan - jag mår ok. Lessen när mensen kom såklart men snart är det förhoppnignsvis ÄL igen... Men jag börjar bli nedrans trött på detta med tabletter hit och dit, ta tempen, sex på beställning osv.

Igår kom papperna att vi ska börja skriva våra levnadsberättelser som är starten på adoptionsutredningen. Känns både kul och jobbigt. Inga lätta frågor man ska svara på, tex: Hur klarar du kriser? Hur ser du på livet? Hur löser du och din partner konflikter? Vad är dina uppfostringsideal? Jisses, det kommer ju bli en 50-sidig uppsats!

• Franka

Den här tråden lever verkligen dygnet runt, den får aldrig sova

Neeej, Lillskuttan. Åh, vad djävligt. Fy fasen för att blöda. Har det fortsatt under natten? Kom det mer i morse?

Idun - håller tummarna...

Snozie - ok, jag fattar, så jobbigt att inte ens läkarna kan bestämma sig!

• Franka

Jag har fått tid för livmodersspolning imorgon!

Var rejält nervös när jag ringde Ultragyn på Odenplan för att försöka få en återbudstid. - Det är tjockt, sa hon som väntat och jag hade ju ändå en tid om två veckor... - Men det är efter nästa ägglossning, sa jag och drog min historia. - Som sagt, det är fullt, sa hon men jag ska kolla Danderyds.
    Och de hade tider både idag och imorgon!

Nu känns det skönt att bo i Stockholm där det finns så många olika vårdinstanser att vända sig till!

Lillskuttan - bra, vila nu!

Idun - köp ett gravtest på närmsta Pressbyrå vetja. Så här kan vi ju inte ha det!

• Franka

Lilla D - jag har blivit spolad tre gånger tidigare och det har aldrig gjort det minsta ont. Bara killat lite när vattnet rinner in. Jag förstår inte ens varför det kan göra ont, lite koksaltlösning i livmodern borde väl inte kännas så mkt?

• Franka

a80 - det var jag som undrade varför spolning med koksalt gör ont

Nån undrade varför man spolas - man låter vattnet rinna genom livmodern och gör VUL samtidigt, då ser man om vattnet kan rinna överallt eller om något stoppar upp, för då kan det vara en sammanväxt som är i vägen. Typ.

Grattis Snozie!!! Hur sjutton kunde du hålla dig?!

Idun - tänker på dig, håller tummarna så det knakar för imorgon bitti. När har/hade du BIM?

När jag testade i Dubvronic i lördags använde jag CL för första gången (annars alltid RFSLs test från Pressbyrån). Det stod inget på förpackningen att man skulla använda morgonkiss/inte ha kissat på flera timmar och när jag frågade på apoteket där jag köpte, sa det att testet klarade "all slags urin". Stämmer det verkligen, att vissa tester är så pass mycket mer känsliga?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7