• Odetta

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Aha..nu har jag hittat er igen

Jag har en fråga till alla er kloka som har erfarenhet av T. Jag självmedicinerar ju med Barn Albyl (eller Albyl Minor som det står på burken) och jag äter 1/4 av tabletten varje dag....tror det motsvarar runnt 65 mg T, så det är ju lite under vad jag har förstått brukar skrivas ut.

hur som haver...min fråga: Ni som ätit T eller barn albyl...har ni lättare för att få blåmärken? Jag som typ aldrig får blåmärken fick 2 blåmärken som jag inte ens vet hur jag fick dem och dem blev sådär riktigt mörklila och har hållt i sig i nästan 2 veckor nu (lika länge som jag ätit albylen). det ena försvann för någon dag sedan och det andra har först nu blivit gul...kan det bli så av albylen kanske eller är det bara slumpen?

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    babblar på skrev 2008-06-27 16:16:15 följande:
    Måste ju bara in en snabbis och gratta Lilleskuttan! Åh vad härligt! Jag har heller aldrig sett nåt hjärta. En gång har den dock varit i rätt storlek för dagen men det såg jag på akuten . Gissar att den dog just den dagen men inga sådana tråkigheter nu Grattis grattisoch grattis sparken och secrets ifall ni redan fått bäbisar som någon sa här!odd: jag har fått blåmärken lättare. Fast jag slår ju i benen i sängen jämt..dum säng Alltså när jag går förbi den Kasnke är bäst att säga det också Häromdagen fick jag ett på hälen precis nere vid foten(nästan under)..kan man ens slå sej där liksom? Men får man jättemycket blåmärken ska man nog kolla upp det. Apoteket sa til mej att vara uppmärksam på det iaf.Mina stannar kvar ganska länge också känns det som.oj nu skrev jag ganska mycket ändå babblar på med enheterna som försvann???
    Tack för ditt svar! Sa dem på apoteket varför du skulle vara uppmärksam på blåmärken? Nu har jag ju inte fått några fler...men jag undrar ju med tanke på att jag annars aldrig får blåmärken...

*kram*
  • Odetta

Och grattis till ditt lyckade vul lilleskuttan! *kram*

• Odetta

Jag är inget bra på att vara aktiv *skämms*

Hej allihopa!

Här är det massor som händer ser jag och jag håller med att det är en himla fart i den här tråden. Skickar ut ett fånf kramar till dem som behöver och välkomnar om det är någon ny *hejhej*

Lite ego är att jag är nervös som bara den för i morgon ska vi på vul. Vid båda mf när dem gjorde vul så var det för tidigt för att se så man såg ju bara ingenting och det var tommt och jag är bara sååååå rädd att det ska vara tomt i morgon med. Är i v9 nu. Och är jag inte rädd för att det ska vara tomt så är jag rädd för att det inte ska finnas något pickande hjärta...gaaahh man blir ju knasig!

Och på torsdag flyger vi till USA och det känns läskigt det med. Längtar som en tok efter mina töser men i och med att båda mf hände medans jag var där så kopplar jag ihop det lite och då känns det ju läskigt...undrar om jag får komma på ett till vul när vi kommer hem igen för att se att pyret har överlevt resan? Skulle ni fråga om det redan i morgon där eller skulle ni ringa när ni kom  hem? Jag tror att jag skulle känna mig lugnare om jag fick se pyret igen när vi kommit hem...

Och så fortsätter jag med att självmedicinera med barnalbylen. BM frågade en läkare som sa "men det rekomenderas ju inte om man inte blivit utredd" men eftersom det ju inte skadar om det inte behövs (äter bara 1/4 tablett om dagen) så väljer jag att trotsa den läkaren och fortsätter med att äta dem. 2 mf räcker liksom och eftersom jag ju inte blivit utredd så är det ju ingen som vet om det inte är jusst för min 1/4 barnalbyl som det hittils verkat gå bra, eller hur? Undrar hur länge jag ska äta dem bara...ska man äta dem hela graviditeten? Usch...tror jag skulle vara för rädd för att sluta nästan för tänk om och nej, jag har inte råd att förlora detta pyre med.

Nu vart det mycket ego *sorry*

***Bamsemegakram till er!***

• Odetta
    hella73 skrev 2008-07-14 17:43:07 följande:
    JAG HAR PLUSSAT!!!Tror inte att det är sant, har kollat stickan 150 ggr på en halvtimme. Shit, trodde innte detta skulle kunna inträffa igen! Har inte haft plus sen oktober.Är jätteglad och livrädd på samma gång!
    ***WIIIIEEEEE*** JAAAAAAA!!!!!! Grattis grattis grattis!!!! Visst känns det overkligt? Jag är i v9 i morgon och jag tittar fortfarande på mina positiva test...dem ligger i min nattukslåda Nu jävlar ska det gå bra, eller hur!

*kramisar*
  • Odetta
    Finessan skrev 2008-07-15 11:37:50 följande:
    GRATTIS HELLA! Vad härligt med ett plus här i tråden.  Nu hoppas jag att fler hänger på. Vi har det bra förutom att skruttan har fått ont i magen. Det är jättejobbigt att se och höra hur ont hon har och jag blir ledsen och frustrerad. Vi har fixat lite magdroppar och hoppas att de hjälper. Tydligen så är det vanligt med ont vid den här åldern eftersom magen inte är så utvecklad och van vid käk. På BVC tror de att det kommer släppa snart.Jag är urusel på att skriva, men jag följer er. Vill hälsa Franka välkommen hem och undrar hur du mår nu? Hoppas att Cia får ett lyckat vändningsförsök. Stor kram till er alla!
    hej vännen!
    Vet du, om du ammar så kan du dricka tee på...skit, bara för det kommer jag inte på vad det hette...jo, 1/3 kumin + 1/3 fänkål + 1/3 anis. Dessa örter hittar du bland örterna i affären och ta en tsk av varje, tryck lite på fröna med sked (eller i mortel) så det öppnar sig lite. Sedan kokar du upp kanske 3 koppar vatten. När vattnet har bubblat lite tar du av det av spisen och häller i örterna och så låter du det dra under lock i 5 minuter. Sedan kan du sila teet genom typ kaffefilter eller nått, så du blir av med fröna.

Detta tee är ett gammalt recept på amningstee. Det främjar mjölkproduktionen för dig plus att den (vad jag personligen tycker är den viktigaste egenskapen...för när jag har druckit detta tee har jag sett ut som dolly parton nästa dag) är att det är lugnande för bubbliga bebismagar.

Teet kan med fördel även drickas kallt

Hoppas lillans mage blir bättre snart!

*bamsekram*
  • Odetta

Lilleskuttan *kramar om i massor*

Cia, vilken tur! Och vilken liten buse, va?

Och så lite ego *känns lite konstigt med tanke på lilleskuttan* men jag var ju på ul idag. Trodde att dem skulle göra ett vul för jag är ju bara 8+0 idag, men hon gjorde ett vanligt ul och det fanns faktiskt en bebis där...och den levde! Jag blev så överväldigad att jag bara grät! Och så tyckte BM att om jag även skulle må bättre av att få komma tillbaks när jag kommit hem från USA igen så var jag välkommen...så den 11/8 ska vi tillbaks och se att den har överlevt resan. Vilket riktigt bra bemötande jag fick...kändes otroligt bra! så JUSST NU tänker jag faktiskt vara glad och bara njuta för JUSST NU har jag en levande liten bebis i min mage!

*kramar om er allihopa*

• Odetta

Hej kära vänner!

Nu är jag hemma igen efter dem 3 mest fantastiska 3 veckorna i USA...kändes tungt att åka därifrån, men men. Vi kom hem i lördags och igår så fick vi komma på UL igen för att se att pyret hade överlevt resandet och det hade den! Allt såg bara bra ut och man kunde tom se den pulserande navelsträngen, vilket läkaren tyckte var ett bra tecken.

Vidare så tog jag upp min självmedicinering med barnalbylen med läkaren också eftersom jag ju nu är i v13 och undrar lite hur länge jag ska äta det. Jag var lite rädd att hon skulle bli arg eller så för självmedicinera ska man ju inte göra egentligen kanske, men det var inget konstigt med det. Jag sa att jag äter 1/4 barnalbyl om dagen och hon sa att det är ju inte bevisat att det hjälper, men att det ju däremot är bevisat att det inte gör någon skada i den lilla mängden och på min fråga hur länge jag bör äta albylen så sa hon att med tanke på anlendningen varför jag har valt att äta dem så skulle hon rekomendera fram till v20 i alla fall.

Så...så ser det ut här. Nu ska jag läsa ikapp lite. Massor med kramar till er allihopa! Ni är ett fantastiskt gäng, bara så ni vet!

• Odetta
    Lilleskuttan skrev 2008-08-12 19:43:40 följande:
    odd. Välkommen hem.. Skönt att bebisen mår bra. Vi är i v 13 då båda två Försökte komma in på din sida men det gick inte Ska du på nåt mer ul innan rul?
    Tack

Nej, vi ska inte få några fler innan rul...vi fick komma på ett i v9 presis innan vi skulle åka till USA för jag ville veta att allt såg bra ut innan jag satte mig på planet, och så nu när vi kom hem för att se att allt fortfarande ser bra ut. Rul blir först den 24/9...känns långt tills dess.

Jag har förresten lagt till dig på min vännerlista nu så nu ska du kunna se min sida

*kramkram*
  • Odetta

Tack allesammans

Och nu har jag läst ikapp lite och Cia....GRATTIS!!!!!

Och Poppy...tänker lite extra på dig *kram*

Och kramar till er alla andra såklart med  

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7