• Rara Avis

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej, verkar trevligt här, tänkte hänga på.

Har just i dagarna haft mitt andra ma... Har även haft ett x i våras. Men en gång har det fungerat perfekt också, har en dotter på 19 mån .

lucki känner med dig, det är inte kul o gå o vänta på mf/skrapning.
    Jag (var i v 10, fostrets storlek 6+6) fick vänta en vecka med blödningar innan det kom ut. Vågade knappt lämna lägenheten, man vill ju inte riskera att det kommer när man står på ica... Var även rädd att det skulle ske hemma själv med dottern, men hade tur. Det kom på natten när sambon inte jobbar, och dottern sov.

Glömde fråga dr varför det är så bra att kroppen tar hand om det själv. Ngn som vet? Snålar de, eller är det för att skrapningen medför risker? Första ma hade jag i v 15, (dött mkt tidigare) det kom ut när jag råkade vara på gynakuten, kändes bra att råka vara där just då! Skrapades efteråt för att stoppa blödningen.

Nu i efterhand kan jag säga att jag hade valt skrapning denna gång om det kännts som ett alt jag kunde välja. Kom mig inte för att begära det, utan gick lydigt hem när dr bad mig återkomma om 2-3 veckor om inget hänt.

• Rara Avis

Lucki, jobbigt för dig... ta hand om dig nu!

Vilket tråkigt besked bling1975. Vad hemskt om det inte går att åtgärda... Förstod inte, finns det fort lite hopp ifall dr ska titta på det närmare efter semestern? Hoppas det! Softa lugnt på semestern i allafall.

Mitt ma som naturen skulle fixa var visst inte fixat till 100%. Blöder fortf ganska mkt och det kom värsta koaglen igår, så rusade t gynakuten. Ingen värre grej än att slemhinnan fortf är kvar, har fått piller för att allt ska komma ut ordentligt. Och det bästa: en återbesökstid! Det känns tryggt. Men nu är jag rädd för pillren. Kommer göra ont sa dr... Kunde jag inte fått pillren på en gång när ma konstaterades? Nu fick jag ju först lida kval i en vecka i väntan på att ngt skulle ske, sen ha ont när det kom ut. Och nu ska jag snart ha ont en gång till så att allt kommer ut ordentligt. Den processen hade man kunnat korta av avsevärt känns det som. Surpuppa idag som ni hör.

Pillren heter Lytotec. Någon som har erfarenhet av dom? Ska ta tre st, vänta tre timmar o ta två till, vänta tre tim till o ta två igen.

• Rara Avis

Nej, läste fel...Cytotec heter pillren! Det var någon som nämde tidigare i tråden minns jag, ska läsa bakåt o goola lite sen tror jag. Så man vet vad man har att vänta sig... (Konstrollfreak)

• Rara Avis

Tack för tipsen bling!
    Fick med mig alvedon, voltaren och citodon. Hoppas det hjälper.
    Så tabletterna kickar in på en gång? Hur länge blödde du? Mycket?
    Vågar nog inte börja med detta innan sambon är hemma från jobbet...

• Rara Avis

cia och krabaten lycka till med vändningsförsöket! (Gjorde ett lyckat vändningsförsök m dottern. Det gick lätt, snabbt och gjorde inte ont. Hoppas det går lika smidigt för er!)

Var onödigt skärrad inför cytotec-pillren. Tack för all pepp. Fick inte spec ont alls, behövde inte ta de starkaste verktabletterna. Hoppas det hade ngn effekt på livmodern, det enda jag kännde av var effktiv tarmtömning. (Och den lilla biverkningen verkar hålla i sig.)

Håller tummarna hårt hårt på mån för dig och din man bling1975.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7