• Acantha

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Varit borta ett tag, försöker släppa allt vad bebis heter.

Men igår damp brevet från läkaren ner, och där stod det att alla mina prover var inom normala värden. Och det var allt där stod...
    Hur hänger detta ihop med PCO, vad gör man nu?

Känns hopplöst....

• Acantha

Låter ganska hoppfullt här inne just nu! Bebisar och illamående! Grattis alla ni!

Själv går jag just nu och väntar på mensen med en väldig värk i brösten. Hade Bim i går, så antingen är det pcon som ställer till det eller är det något annat.

Vågar inte testa mig, vet inte hur jag skulle reagera. Börja vänta på ett nytt mf, eller våga hoppas. Vi skulle ju vänta tills min knuta var borta, men missad det där med skydd någon dag innan ÄL, så möjligheten är relativt stor...

Väntar nog tills på fredag eller i alla fall tills i morgon. Har ju bara haft en normal cykel sen sista skrapningen. Fast ovissheten är jobbig.

• Acantha

Cia: svårt att vara redo när det bara går åt skogen varje gång man +, visst jag har en liten kille, men de sista mana har satt sina spår. Kommer nog aldrig se ett + som enbart positvt. Försökte i höstas och det varade ju i hela två veckor den glädjen. I våras kom aldrig glädjen, bara oro.
    Får se om jag beger mig ut idag, i så fall kanske. Kan inte köpa gravtest här i byn, för då vet alla det innan jag har testa, så jag måste köra en bit för att köpa ett.

Fast jag hatar att inte veta också...

• Acantha

Cia: Koratorn jag fick prata med gjorde tvärt om, hon hjälpte mig gräva gropen djupare. Önskar jag kunde träffa någon som gav mig i spark i häcken i stället...
    Har bestämt att jag ska träffa min far i stan så då får jag nog köpa ett test...

• Acantha

Tack alla!
    Det där med knutan är både och, vet inte hur länge den varit där. Har den varit där alltid så blev ju killen till trots den. Men som jag förstod läkaren var den mer hindrande för spermerna än för själva graviditeten, beror naturligtvis på var det fester...

Har köpt ett test, får se i morgon vad det visar...

• Acantha

Bablar på: Fick ett MA innan lill killen som gjorde att jag oroade mig tills han va ute, efter honom har jag haft tre till, men jag kan inte ge upp. Nu vet jag vad det innebär, vill helst ha två till om det finns möjlighet, så visst, det är värt det i slutet, när man ligger där med detta underbara som inte går att beskriva i ord i sin famn.
    Ebbe är värd alla år (6år) av tårar, förtvivlan, vare pinsamhet och utsatthet i utredningen osv. Skulle gjort det igen utan att tveka.
    Lär inte ge upp förrän jag fått de barn jag vill, hur många ma/mf det än ska ta...

• Acantha
    lucki skrev 2008-07-09 13:41:57 följande:
    Har även blivit skrapad en gång o upplevde det som mycket "bättre" Fick sova o när jag vaknade upp hade jag inge ont längre.
    Kommer vi någonsin få det syskon vi nu hoppats o trott på fyra ggr?
    Kramar/Catrine
    Håller med dig, skrapas hellre än att låta naturen ha sin gång, men varför inte skrapa dig direkt i stället för att vänta? Har max väntat ett dygn på skrapning, i vintras sa de till mig att komma fastande så att jag kunde åka in direkt. Vul kl 8.30, skrapning 13.00

KLART VI SKA ha syskon!!!! Vi får kämpa tillsammans!!!
  • Acantha
    lucki skrev 2008-07-09 14:30:34 följande:
    Det fanns inga tider på operation. Sist jag skrapades fick jag vänta 2dygn, det tyckte jag var mycket,det här känns hopplöst.
    Jag håller med. Det bästa var när jag fick komma in omgående. Men det beror självklart på vilken kapacitet som sjukhuset tar. För mig har värsta väntan varit mellan vulen, första gången fick jag vänta i nästan två veckor.

Köpte test igår, men har inte tagit det. Maken vill att jag ska vänta tills helgen är över. Tror han vill skjuta det ifrån sig när vi ska spendera helgen med hans föräldrar.
    Nå väl, får se om jag orkar vänta, har ju en chans till i morgon.
    Tycker dock att spänningen i brösten har släppt så är det nått är det nog redan på väg åt skogen...
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7