• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej tjejer! Jag har varit på väg att skriva något flera gånger idag, men så fort jag satt mig så har någon annan pockat på uppmärksamhet. Nu ligger hon sött hos sin pappa och de myser lika mycket båda två.

Tack snälla söta ni för era grattis!!!

Det känns overkligt allt, fattar inte riktigt att hon är här nu. Det är underbart och skrämmande. Jag är så rädd att hon ska gå sönder, att jag inte räcker till m.m., men vi håller på och lär oss. 

Förlossningen gick både bra och dåligt. Supertappen hade iaf jobbat på när jag kom in igen på morgonen efter vattnet gått så det blev den lindriga igångsättningen och sen gick det snabbt!

Foton kommer imorgon.

Kyss

Än har den feta damen inte sjungit
  • Finessan

Nu finns det en bild i galleriet!

Kommer mer sen. Hinner inte så mycket åt gången. LF är klistrad vid mig så allt måste gå i en rasande fart när det ska göras. Pust.

Grattis Linan!

• Finessan

Hej på er! Inne en liten snabbis bara för att tala om att vi kom hem i em. Helt underbart att vi faktiskt fick ta med henne också. Förvånad

Bubblan, så här ser listan på alla ut. Vi har lagt in den i bahandlingstråden.

HÄR BOR VI:

Bubblan_73: Norrköping
    Honung: Umeå
    odd: Sala
    jazzy: Huddinge
    Bebis igen: Enköping
    Magis: Nacka
    Finessan: Stockholm (Midsommarkransen)
    Cia: Uppsala
    LillaD: Malmö
    Sandraw76: Nässjö (småländska höglandet)
    hella73: Uppsala
    a80: Linköping
    ahost: East Orange, NJ, usa
    Lilleskuttan: Uppsala
    Idun 78: Stockholm (Bromma)
    Sparken: Dalarna
    Linan78: Göteborg
    Saffran84: Stockholm (Kungsholmen)
    Truls06: Göteborg
    Strumpan73: Västerås
    Mammawannabe: Linköping
    PoppyLee: Uppsala
    Blig1975: Stockholm
    AnnisF: Finland, en liten lantkommun nära Helsingfors
    Franka: Stockholm (Norrmalm)
    Krusbär: Stockholm
    EvaX: Göteborg

Jag ska skriva mer bara jag får tid. Det är helt otroligt vad tiden springer iväg när man bor  och bubblar i en liten skokartong med en bebis. Och världen utanför fortsätter som den alltid har gjort. Märkligt.

Kram på er alla och tack igen för alla grattis. Det betyder så mycket så mycket för mig och jag är ärligt rörd över alla som kommenterat Lillfins födelse.

Kyss

• Finessan

Poppy, det är ett helvete! Funkade fint på BB, men inatt funkade inget och hon bara skrek o skrek. Vad fan gör man? Gäller väl att intala sig att hon inte kommer att dö och att det tar sin tid, men fy vad jobbigt.

Hon är ändå världens finaste lilla Fin.

• Finessan

MWB, jag är beteendevetare med psykologi och kriminologi som huvudämnen. Glad

Jag är ledsen att jag inte kan kommentera, men jag hinner verkligen inte läsa igenom allt nu. Ni har skrivit mängder på den här veckan!!! Förvånad

Äntligen har det i alla fall lugnat ner sig lite här när vi kom på vad det var som var fel.

På BB klarade jag bara av att liggamma, fick inte till det sittandes alls, så det får komma sen när vi fått in tekniken. Allt gick jättebra och flickan var skitnöjd. Började redan gå upp i vikt på BB. Sen sket sig allt här hemma igår.

Vi började klura på om sängen kankse var för mjuk så hon inte fick rätt tag pga av det, vi har verklgien en dömjuk säng där det gåt svallvågor när man rör tårna. Jag la mig på golvet med LF på ett täcke i em och nu har vi fått till det igen och ungen är glad och nöjd.

Så, golvammar är det jag gör nu. Fundersam

Nu väntar middagen. Lunschen har vi inte hunnit med än. Flört

• Finessan

Hehe, nu slipper jag ducka för kottar. *sympatikastar kottar*

Uj, vi kämpar på med amningen som inte riktigt vill. Nu är det amningsnapp som gäller och det har gått lite bättre. Fick sammanlagt 6,5 tim sömn inatt och det är det mesta sen vattnet gick söndags. Fundersam

Jag känner att jag inte riktigt har hängt med tråden, kan någon fixa en liten uppdatering åt mig?

Idag har Lillfin fått ett namn! Lat och kopierar några meningar från min blogg:

Det finns inget som för oss symboliserar livet självt mer än vår dotter. Hon är livet och vi gav det till henne.

Så, välkommen lilla Vida, liv på spanska.

• Finessan

Foton i bildgalleriet! Ny blogg är också startad.

Här är det fortfarande kaos med jämna mellanrum, men det är bara att härda ut antar jag.
    Jag är ledsen att jag inte hinner skriva så mycket och blanda mig i era diskussioner, men det kommer en tid för det också. Sanningen är att jag inte ens hinner läsa alla inlägg... Ledsen

Varma kramar till er alla.

• Finessan

Tack söta lillaD för uppdateringen!

• Finessan

Grattis Truls!!! Tjoho, det bara trycks ut trådbebisar på löpande band.

BP, skit också.

Cia, min skrutt vände inte på sig förrän i v. 35-36. Jag hoppas att din gör det också.

• Finessan

Magis, din underbara läkare var förlossningsläkare när jag födde. Hon hade sparat lappen som vi gav tillsammans med trisslotten som hon fick som tack när jag åkte in för sammandragningarna och tyckte det verkligen var kul att hon fick vara med nu. Glad

Men vilken oerhört varm och sympatisk läkare hon är! Henne skulle jag vilja ha i byrålådan här hemma.

När träffar du henne nästa gång? Och varför snitt förresten?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7