• Sandraw76

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hejsan alla.

Gratulerar till lyckade UL o applåderar er som tränar o räknar enheter.

EvaX: Jag har bf efter Truls om det inte draar iväg över tiden för då hinner nog Magis före med snitt den siste juli. Mitt bf är 22 juli.

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och knyttet i magen
  • Sandraw76

DND: Vet inte om du berättat nyligen var du är ifrån men DrB i Borås tar emot från stora delar av landet. Samt att du kanske kan kolla med DrM även om du inte bor i Malmöområdet. Jag ha ju honom men bor inte i närheten men då måste du nästan ha en bra mvcläkare som skriver ut enl hans ordinationer. Jag har bara tagit de vanliga proverna via kk samt ett par extra på just sköldkörtel i Borås. Den läkaren i borås kollar även antikroppar för just sköldkörtelproblem. SÅ även om man har ett bra värde så vet han vikten av att kolla det extra med just antikroppar för då kan det ju ändras o bli ämre vid graviditet.

Hurra för hälsokost. Du gör rätt i att prata med dem med. Jag gjorde det o fick hjälp från dem med kost osv.

Grattis lillskuttan till lyckat vul idag.

• Sandraw76

DND: Läkaren i Borås heter Lennart Blomqvist o är överläkare på gyn på borås lasarett.  Jag ringde gynmottagningen i Borås på nr 033  - 616 17 00 o pratade med tidsbokningen om en tid till läkaren. Han brukar återkomma på de mest udda tiderna. SÅ ring o prata med dem på tidsbokningen om telefontid elelr ngt.

DrM har semester tom 7 juli o han brukar vara snabb att svara på mail annars men jag förstår ju varför han inte gjort det på mitt senaste.

• Sandraw76

MWB: EN fråga : Ska du ta ett prov som heter profaktorxa i koagulationsproverna? För där vet jag att man ine får ha tagit Innohep innan iaf på 10 timmar. Det var vad min läkare sa iaf. Profaktorxa mäter läkemedelskoncentrationen i blodet har jag för mig o är ett specialprov. Har tagit det två ggr nu för att läakren vill se att det är rätt dos. Annars tror jag inte att de doser vi använder dvs voltaren mm påverkar för det är ju underhållsdoser. Tala om vid provtagningen bara så kan de ju säga om det spelar ngn roll.

• Sandraw76

LillaD: Var på mitt sista tillväxtul i onsdags. Hon vägde då 3004 g +-500 g så det kan bli en stor tjej om jag går över tiden. Men ingen i min släkt har gjort det så jag får hoppas på arvsfaktorn i det fallet. Sprutorna har jag slutat med. Har mer o mer förvärkar nu o sist var hon iaf ruckbar så vi hoppas det är på gång snart. Läakren berättade att Innohep,Heparin o Fragmin kan ge lättare förlossning o att det finns en kvinnlig gynekolog som ska göra en klinisk studie på att ge dessa mediciner när man typ går över bf. Jag hoppas det har hjälpt i mitt fall men vi får väl se snart. Mitt landsting vill helst inte sätta igång förlossningne om mamma o barn mår bra.

Jag läser tråden varje dag även om jag inte orkar kommentera era inlägg så tänker jag på er.

• Sandraw76

LillaD: Jag förstår att det känns tröstlöst just nu. Men det finns hopp. Vi har försökt i tre år med 4 missfall bakom oss. O jag har märkt att jag haft svårare o svårare att bli gravid igen. Men börjar dock inse att kroppen kanske tog längre tid på sig att ordna till sig så att jag skulle kunna klara av en graviditet. Men jag vet att det kommer för dig med. Många kramar till er.

Hoppet o kärleken: Vi tog reda på köne ti v27 på barnmorskegruppen i GBG. En lillasyster till vår lilla ängladotter Liw.

• Sandraw76

Lilleskuttan: Jag fick en störtblödning när jag klev ur sängen en morgon i v 14. O jag kom att tänka på vad ni skrivit i tråden innan så jag messade jobbet bara att jag inte kom o la mig i sängen igen. Ringde kk när de öppnade växeln o fick en tid o låg fram tills dess att jag fick komma in 5 timmar senare. När jag väl kom in så hade blödningen mer eller mindre avstannat. Jag hade Innohepbehandling vid detta tillfälle. Så jag rekommenderar verkligen att du ska ligga ner o vila så mycket som möjligt just nu. Jag håller tummarna för dig o tår.

• Sandraw76

Lilleskuttan: På vulet samma dag kunde de varifrån blodet kom men inget nytt fanns där. Jag hade en kantblödning från moderkakan tror de o jag hade tur som inte blödde mer sa de. EN vecka senare på ett nytt VUL fanns inga synliga bevis för att jag ens haft en blödning.

• Sandraw76

Bling1975: På min man togs det enbart kromosomprover.

• Sandraw76

Är bara inne en snabbis för att tala om att vattnet gick igår på morgonen o väntar nu på etablerat värkarbete. De tror jag ska få åka in i kväll eller natt. Så nu njuter jag de sista timmarna med sammandragningar i värmen.

• Sandraw76

Hej allihopa!

Är inne en snabb sväng innan ny amning. Arwen ligger o sover i vagnen. Hade lite magknip i natt men hon ger knappt ett ljud ifrån sig. Förlossningne blev inte alls som det var tänkt o tänkte skriva ner en förlossningsberättelse snart. Kort sagt fick jag akutopereras igen precis som vid Liw pga moderkakan sitter fast så hårt o jag förlorade över 3 liter blod. Så Arwen o pappa fick bra kontakt från början så hon var påklädd o klar när jag kom upp efter 5 timmar. Men men har gott läkekött så det tom förvånade läkarna så jag fick åka hem efter ett dygn med henne.

Hon är 53 cm lång o väger 3775 g. Vi har börjat komma igång med amningen men ena bröstet vill hon helst inte ta så vi får träna mer på det.

Ha en bra vecka. O gratulerar till nya plus

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och Arwen har kommit
  • Sandraw76

Finesssan: Arwen har oxå lite magproblem men nu när ni skriver att choklad kan ha den effekten ska jag låta bli det ett par dagar o se om det blir bättre. Det är främst på kvällarna hon skriker sig hysterisk. O det gör så ont hos mamma. Annars så fungerar amningen bra o hon har bara 1 hekto kvar till födelsevikten. Men var nojjig man är. Jag känner mig osäker o så o är tacksam för att jag har gubben här hemma. Vi var tom inne en gång till på förlossningen häromdagen för jag trodde hon inte fick tillräckligt med mat men det var antagligen magknip men väl därinne så var det som bortblåst.

Sandra med prinsessan Arwen och lilla Ängeln Liw
  • Sandraw76

Cia o krabaten: Mitt vatten gick lite på lördagsmorgonen o resten på natten till söndag. Jag var oxå inne på lördag morgonen o hon var fixerad. Skulle sättas igång på tisdag om inte värkarna kom igång. På söndagskvällen åkte vi in för jag hade inte sovit någonting o fick ngt att sova på för jag hade så ont i ryggen. På måndagsmorgonen kom läkaren på ronden för att kolla ctg kurvan o bestämde sig då för att göra en vag. undersökning för att se om det var gynnsamt att sätta igång det en dag tidigare så vi slapp åka fram o tillbaka. Vid undersökningen uppdagas det att jag är öppen 9 cm o har en buktande hinnblåsa hur det nu kan gå ihop sig med att vattnet gick. Skrattande Men så ska jag alltid vara annorlunda antar jag. Jag fick då värkstimulerande dropp för att få ännu mer fart på det. 

Min man kunde iaf åka på Maiden samma lördag som vattnet gick. Hade ju inga värkar eller så, så han fick det bästa från två världar men det unnar jag honom. Han är ett mycket stort stöd o klarade galant att bli lämnad med Arwen i över 5 timmar medan jag fick akutopereras pga kraftiga blödningar. Han hade vägt o mätt henne o klätt på henne så fint o sedan hade de suttit o myst i en fåtölj så när jag kom upp från uppvaket så mötte mig två jättestora svarta ögon på min dotter. Tycker ändå trots komplikationer vid förlossningen att det var en toppenupplevelse.

• Sandraw76

Grattis Cia till er lille son.

Kramar Sandra

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7