Hjälp! - Är min man en missbrukare av alkohol??
"-Någon gång i bland (genomsnitt varannan månad)blir han full på en av helgdagarna efter att jag har lagt mig. Somnar i soffan. Luktar alkohol dagen efter.
Inte så bra, men kan vara hans sätt att varva ner och fly bort en stund. (som sagt, inte så bra)
-Dricker flera gånger i veckan folköl, 3,5 procent. Mellan 1-3 halvliterburkar per gång.
Oj, det tycker jag inte är något att "bråka" om öht, 1-3 folkis är ingenting i mina ögon?!
-Reser periodvis i jobbet, dricker alltid ett par halvliter öl på restaurangen på kvällen. Hör i bland att han låter påverkad när vi pratar. han är då ensam.
Han kopplar förmodligen av det vardagliga stressiga livet när han reser och unnar sig då en öl eller två. Skulle jag inte anmärka på.
-På fester el andra sociala sammanhang är det alltid han som blir fullast. Han kan tom bli packad fast ingen annan är det.
Kan vara pinsamt kanske, men inget att tjafsa om heller tycker jag. Är det fest så är det.
-På semestern slinker det lätt ner två tre halvliter till lunchen, kanske på kvällen oxå (inte varje dag, men på semresorna...)
Ja, så gör nog de flesta på sina semestrar?!!
-Har någon gång tagit till alkoholen för att dämpa stress.
Se mitt första svar, samma sak här.
-Tex vid vår förlovningsmiddag på tu man hand drack han i ett högre tempo och blev rätt full. Jag blev jättebesviken efteråt.
Sånt kan hända alla, men inte så kul för dig, det förstår jag. (förstår säkert han också?!)
-tar han en whiskey på helgkvällen så är det inte en fyra utan en 8-10. Och i bland blir det två...
Jag tycker inte alls att han dricker för mycket eller oroväckande. Men det kan å andra sidan bero på att jag har ett umgänge som dricker alkohol i denna stil/mängd och det har kanske inte du?
Jag menar att ni inte är "jämnspelta" i detta, eller hur man nu ska säga.