Tråden för oss med IBS, del 7
Det tycker jag är en bra idé. Jag äter Imogaze och jag tycker det hjälper mycket bättre än tex. dimetikon. Även om jag långt ifrån är bra, så känner jag av en viss förbättring mot dimetikon.
Det tycker jag är en bra idé. Jag äter Imogaze och jag tycker det hjälper mycket bättre än tex. dimetikon. Även om jag långt ifrån är bra, så känner jag av en viss förbättring mot dimetikon.
Gör det, det blir liksom som en gele som lägger sig som en skyddande yta i magen sägs det.
Viktigt är dock att man följer ordinationen och äter dem ca. 3 ggr per dag så de får effekt.
Guaribs har jag också beställt, man måste ju prova allt även fast det mesta inte funkar ;)
Jag är oftast sämst på morgonen, efter frukost. Men uppblåst är jag hela dagen.
Miniform är exakt som Dimetikon, bara ett annat märke. Dimetikon är billigare. Men jag föredrar Imogaze som är som en skyddande gele i magen.
Vad jag kan utläsa av en länk som postades härinne så ska man äta fiberrik kost vid förstoppning. Jag har för mig att jag läst härinne att man ska undvika fiberrik kost, har jag läst fel då?
Jag fattar inte, på de här länkarna står det att gasbesvär ökar när man äter fiberrik kost, men på Guaribs information står det att "det har ett högt innehåll av kostfiber" och att man av det får "mindre uppblåsthet" Det är ju en motsägelse i sig!
Nu tänker jag iaf börjar köra Guaribs 3 ggr/dag och Imogaze 4 ggr/dag så får vi se om det blir bättre eller sämre. Jag är ju förstoppad men samtidigt gasig i min IBS(vet inte vad jag då har för beteckning)
Men det här Guaribs då, är det bra eller dåligt? Är det lösliga fibrer(bra?) i Guaribs?
Ja, det här med att pröva mig fram, det har jag lärt mig!
Alltså, jag är inte förstoppad jämt, men jag upplever att jag är oftare förstoppad än har diarré. Jag upplever också emellanåt att jag gör nr2 flera gånger på en och samma dag, fast får inte ut så mycket varje gång.
Jag funderar på om jag gör något gravt fel i det jag äter varje dag... Jag kollar med er vad ni tror.
Jag börjar alltid med en frukost vid halv åtta på morgonen och då äter jag endast 2 kokta ägg och ett glas proviva. Sen på jobbet så äter jag en andra frukost som innehåller två knäckebröd med räkost och en kopp te.
På kvällen avslutar jag ofta med en kopp välling, nestle utan fullkorn.
Gör jag något fel här?
Ok, tack!
Jag tycker väldigt mycket om välling, ska nog dissa äggen ett tag och se om det blir bättre! Samma med knäckebröden, det är ju säkert sånt här man äter varje dag som ställer till det i många fall.
Nej, funkar det?
Jag har köpt Guaribs, men har inte riktigt börjat än. Jag är osäker på om det bara kommer göra mig sämre... Jag har ju mest problem med uppkördhet och gaser, blir det inte värre av fibrer?