Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

Tråden för oss med IBS, del 7

Vinter:
    Jo självklart spelar stress en stor roll för mig med. När jag växte upp kunde jag aldrig äta frukost på morgonen inför ett prov eller friidrottstävling e dyl och jag fick diarré hela morgonen som tur är så kan jag hantera det bättre och bättre med stigande ålder iaf. Under grav. fick jag typ gallstensanfall och blev inlagd på sjukhus i 5 dagar, de hittade inga stenar men de sa att det var inflammation i gallgångarna eller nåt sånt men de gav mig inga speciella mat rek. e dyl efter det så jag antar att det var en engångsföreteelse. Snacka om att jag blev försiktig med maten efter det, inte kul att åka in på sjukhus när man var gravid i 20: e veckan med twins. Fick ju bla morfin och ketogan pga smärtan när jag kom in akut och det oroade jag mig för hela grav. sen att det skulle kunnat skadat barnen e dyl.

• Tvillingmamma2007

Tydligen är det vanligare med gallbesvär under grav. än annars enligt en läkare som jag träffade, pga alla hormoner.

Maddison:
    Ok finns det en koppling gallbesvär och IBS tro?

Nej nu blir det sängen här, sömn är ju också viktigt för hälsan och magen och grabbarna vaknar säkert ett gäng gånger inatt och skriker så bäst att ladda med lite sömn först. Hm har förresten stora sömnproblem, pratar i sömnen, går i sömnen, sätter mig upp i sängen och skriker nej mm. Suck läste i TS att det är vanligare vid IBS än annars, det visste jag inte.

• Tvillingmamma2007
    68an skrev 2008-07-22 23:07:42 följande:
    Granulat i dospåsar är mest praktiskt tycker jag.
    Ok, tack, får gå till apoteket och kolla vad som finns hemma. Är på landet nu så här kanske det inte finns sånt stort utbud eller så får jag vänta tills jag är hemma i stan igen.
  • Tvillingmamma2007

trött:
    Hoppas du är lite piggare idag!

• Tvillingmamma2007
    Maddisen80 skrev 2008-07-23 12:42:04 följande:
    hejsan hur är läget med dig ,hoppas du må bra
    Hej! Jodå idag har jag inte syndat och inte stressat så mycket heller så idag mår jag faktiskt rätt så bra! Själv?
  • Tvillingmamma2007

Ska dock med huliganerna till frisör i em för första gången! Ojojoj hehe men det går nog bra hoppas jag

• Tvillingmamma2007

Saza:
    Hej! Jag har också haft problem med magen sedan barndomen men det blev mycket värre under min grav med mina pojkar 2006/07.

• Tvillingmamma2007
    Maddisen80 skrev 2008-07-23 12:49:05 följande:
    Vad bra att du inte ha stressat eller fuskat, jag har tränat så jag känner mig bra
    Vad bra! Jag borde verkligen också börja träna men kommer mig ju aldrig för. Men ska börja jobba igen 1 sept och då ska jag iaf lösa kort på friskis och svettis som ligger bredvid jobbet iaf har jag tänkt. Nu blir det ju bara promenader med vagnen och lek med barnen som ger lite rörelse.
  • Tvillingmamma2007

Saza:
    Det är samma för mig, ibland kan jag tåla ett glas läsk och ibland inte t ex tror att flera faktorer spelar in som stress e dyl och vad mer man äter eller om det gått för lång tid innan jag ätit igen e dyl. Mjölkprodukter är väl det som jag har svårast för tror jag men kan ändå äta en sked creme fraiche baserad sås till maten ibland utan problem. Det är det som är så svårt att förklara för folk som inte är insatt! Mina svärmor tycker också att jag ska skriva upp exakt vad det är jag inte tål och gå till doktorn och testa för mjölkproteinallergi...men det är ju inte så det funkar...iaf inte för mig.

Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7