Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Tråden för oss med IBS, del 7

För de fick jag,de är receptfritt ,men läkaren sa de är man hård i magen blir man lite lös i magen sen tvärtom,de fungera för mig

Vroooooom skrev 2008-07-20 11:29:46 följande:
    Tack för tipsen.Ska testa med lite Inolaxol.
  • Maddisen80

Roligt att de fungerar för flera . , du kan kolla på apoteket sök efter guaribs, de är nåt mot ibs man ska blanda med jucie . men apoteket visste först inte vad de var
    Anonym (Matilda) skrev 2008-07-20 11:46:07 följande:

Inolaxol funkar.. Precis som Maddisen säger..Kopierat från FASS...Hur verkar Inolaxol?Inolaxol är ett gluten- och sockerfritt volymökande medel (bulkmedel) som normaliserar tarmfunktionen vid såväl hård som lös avföring. Inolaxol innehåller växtfibrer som sväller i vätska och ökar tarminnehållets volym. Härigenom stimuleras tarmens rörelser på samma sätt som av fiberrik kost. Det ökade vätskeinnehållet ger också en mjukare avföringskonsistens.Maddisen vad är guaribs.. hittade inte det när jag letade på Fass. Vad bra att du hittat ett sätt att träna hemma.
  • Maddisen80

Roligt att vi är många som inolaxol fungera på ,men de är inte jättegott
    Anonym (vinter) skrev 2008-07-20 12:28:07 följande:

Jag äter också Inolaxol. Tycker det funkar jättebra. Har mindre problem med magen nu än innan jag började. Tycker jag behöver springa mindre på toaletten än innan.
  • Maddisen80

Jo precis,men på sjukhuset råkade jag äta kulorna hihi man ska ju vänta tills de blir gele.
    Anonym (vinter) skrev 2008-07-20 21:44:27 följande:

Nej gott är det inte, men det går ju så fort att man knappt känner någon smak. Tycker det luktar mer illa och ser inte så roligt ut för den delen.
  • Maddisen80

Hejsan de finns ju ulroce kolit,kollon irritable och ibs. hur yttra sig dina symptomer

Anonym skrev 2008-07-20 22:47:09 följande:
    Hej! Jag har en obestämd form av kolit är det någon mer som fått den diagnosen? Jag har varit sjuk i många år men fortfarande kan de inte hitta någon "orsak" och de flesta "magsjukdommar" är ju så lika. Är det någon som känner igen det?
  • Maddisen80

Nä men en sköterska sa åt mig,du ska inte äta kulorna utan vänta tills de blir gele, men jag gillar kulorna
    Anonym (vinter) skrev 2008-07-21 13:34:08 följande:

Det står det ju inget om i anvisningarna, jag tar kulorna i vatten och dricker direkt, väntar inte på att de ska bli gele.
  • Maddisen80

Där ser man vad många tarmsjukdomar de finns. jo jag läser på magoch tarm rätt ofta

68an skrev 2008-07-21 13:47:36 följande:
    Kolon irritable och ibs är samma sak.Sen förutom ulcerös colit så finns det en annan som är ulcerös proktit. Samma sak men proktiten drabbar bara ändtarmen medans coliten även drabbar tjocktarmen.Sen finns det ju fler liknande sjukdommar som tex morbus crohn och den kan slå sig på hela tarmsjystemet.Enkelt förklarat men lite mer kött på benen kan man få om man läser här... www.magotarm.se/attleva.htmlHoppas du anonym får reda på vad du lider av så du får rätt behandling.
  • Maddisen80

Så du är med i spanien,de är mina kompisar med . bra att ni har eget kök

HimlaMilla skrev 2008-07-21 13:50:19 följande:
    HejAr i spanien nu. Jobbigt att hitta mat man kan ata har men det har gatt ganska bra hittills. Vi har eget kok sa vi kan ju laga det vi vill ha. Restaurangbesoken ar varre. Och langt att ga overallt ocksa, inte bra for min mage. Hinner inte lasa allt ni har skrivit, far uppdatera mig nar jag kommer hem. Hoppas ni mar bra!!
  • Maddisen80

Hmm ja de är konstigt ,men jag får försöka äta kulorna innan de blir gele hmm . vissa instruktioner är konstig
    Anonym (vinter) skrev 2008-07-21 20:18:43 följande:

Vad konstigt för i instruktionerna står det ju bara att de inte löser sig i vatten utan löser sig i magen och det är ju det som är en av grejerna med inolaxol, att det ska ta upp extra vätska i magen/tarmarna. Ja vad olika det kan bli när männsikor har olika tolkningar av hur läkemedelsinstruktionerna läses.
  • Maddisen80

Så man behöver inte vänta tills de blir gele då ?

TrasigMage skrev 2008-07-21 21:36:06 följande:
    Hmm, jo visst är det meningen att de ska lösa sig i magen och stoppa upp maginnehållet, så att det går långsammare?
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7