Tråden för oss med IBS, del 7
Hon o Han skrev 2008-08-14 13:16:18 följande:
[/citat]
Hej hallå!
Nej, jag jobbar inte. Har varit helt sjukskriven sedan 02. Har prövat att jobba en del perioder, men det funkar tyvärr inte.
Min vardag är väldigt begränsad, orkar och kan inte gå ut så mycket, men har egen vovve å är dagmatte åt en så en del promenader blir det, cirkulerar runt mina kvarter å busar på gräsmattan.
Jag får ta en del morfinsuppar, för det är inga andra kramplösande eller smärtstillande som hjälper. Är väldigt begränsad annars vad det gällade kramplösande, upplever bara att jag får ont längre tid när jag tar dem, troligtvis för att det är många förträngningar i tarmen. Är konstant trött, illamående, har mycket kramper, domningar i mage rygg... Jobbig situation. Just nu går jag ner mycket i vikt igen, är under utredning igen nu, iom att jag har både IBS, crohn, reflux. De vet inte vilket eller om det är allt som är aktivt.
Måste bara jag säga med att jag är väldigt positiv, är för det mesta glad, även om jag har det jobbigt. (låter kanske som jag är väldigt negativ här)
Angående näringsdrycker å flyg så är det ju bra att det funkar, däremot började jag fundera på mina morfinsuppar nu, dem kanske man behöver särskilt intyg för?! hmm... inte för att det är planerat att jag ska flyga nu, men när jag (i framtiden) mår bättre så vill jag resa!!
Här är en till som blivit baktalad om anorexi. Det är så himla tråkigt när man redan mår så sjukt dåligt i denna sjukdom. Jag gick ned 20 kilo väldigt snabbt över sommaren förra året. Hade ett dåligt jobb som gjorde mig sjuk. Stressade helt enkelt sönder mig, mådde dåligt av jobbet, fick ångest osv. Nu under graviditeten är IBS:en värre igen men jag försöker stå ut. Kan inte gå på stan eller äta middag hos folk eller lunch på stan och då tror dom ju såklart att man "bantar". Folk är så okunniga.
Anonym; jag förstår inte vad det är som du inte förstår!