Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Tråden för oss med IBS, del 7

Välkommen hit .hoppas du kommer trivas här, de är så kirurgerna ha sagt åt mig med, får lära mig leva med detta. Sen rekommenedera jag att köpa guaribs

remy skrev 2008-08-01 22:49:17 följande:
    hej hej! Hittade till er tråd av en slump. Har haft IBS i flera år (fick diagnosen 2004 tror jag men haft problem med magen sen jag var 8år) och provat på precis allt! Har provat alla bulkmedel som finns (tror jag), KBT och antidepresiv medicin, men inget funkar. Nu har min läkare gett upp och sagt att jag får lära mig leva med detta och att det inte finns mer han kan göra! Men nu är jag gravid och har inte varit så bra i magen på flera år. kan äta fet mat för första gången på flera år utan att bli dålig i magen...Skönt att hitta människor i samma situation och som verkligen vet hur det är att ha ont i magen
  • Maddisen80

Nope jag har inte rasat i vikt utan jag har snarare gått upp 40 kg på 8år

IrenerI skrev 2008-08-02 10:49:58 följande:
    Tänkte på de, har ni som har blivit sjuka på "senare" år (Svårt att veta om man haft de från barndommen t.ex.)Har ni rasat i vikt??
  • Maddisen80

jag vägde 55 kg år 1999 nu väger jag 97 har vägt 104 kg som högst,men jag trappa ner mina sömntabletter nu för de går man upp i vikt. min familjeläkare och en dietist är väldig bra, de sa att man kan gå upp om man äter mjölkprodukter,gluten,stark mat,lök ,hårdsmälta frukter, så när min dietist kommer tillbaka han hjälper mig mot ibs, då ska jag äta så här i 3 veckor, rent kött,vitt fisk,tomat,gurka,isbergsallad,havregrynsgröt

remy skrev 2008-08-02 12:38:03 följande:
    Hej hej! glad att ha hittat hit :) Ja visst är det konstigt att kroppen kan fungera så. Har även psoriasis som är helt borta. Jag har haft jätteproblem med viktnedgång under mina sjuka perioder. En läkare sa dock att att det snarare var vanligare med övervikt då man hade IBS. Kommer inte exakt ihåg varför men jag tor det hade med att göra att kroppen tog upp allt, även det som inte var nyttigt för att kompensera att maten gick så fort genom tarmen. Någon som hört detta? Kanske beror lite på hur man är sjuk i IBS med, kan ju vara så mycket.
  • Maddisen80

Vad min dietist sa jag ska inte äta majs,broccoli,kål,blomkål,potatis,stekt mat utan bara rent kött,vit fisk,isbergsallad,tomat,gurka, testa det

Vroooooom skrev 2008-08-02 12:58:27 följande:
    Varje gång nu jag har försökt äta enligt LCHF så har magen brakat ihop. Undrar om det har något med dieten att göra eller om det bara är en tillfällighet.Ni andra som ätit LCHF, har ni blivit sämre först?
  • Maddisen80

okis ,nä men testa och se vad din mage bli dålig av,skriv upp vad du äter och vad du bli dålig av

Vroooooom skrev 2008-08-02 13:13:47 följande:
    Nja, det verkar inte vara någon vidare bra diet för mig men tack i alla fall
  • Maddisen80

Usch vad du måste va smal,hoppas du lyckas gå upp,håller tummarna för din viktuppgång

IrenerI skrev 2008-08-02 13:57:37 följande:
    Hmm ja de lät ju lite jobbigt för allt de man går upp av mår jag dåligt avMin normalvikt har alltid legat på mellan 57-59 (160cm)Men nu är jag nere på 46-47 och är riktigt benig, och de är verkligen inte snyggt! Får hoppas de fastnar lite under grav nu som sen kasnke får sitta kvar.
  • Maddisen80

Synd, ja men lycka till iaf

Vroooooom skrev 2008-08-02 14:38:52 följande:
    Det har jag redan gjort flera gånger. Jag förde mat- och magdagbok när jag först blev sjuk för 9 år sedan och har sedan dess gjort om det ett par gånger. Grejen med min mage är att det inte direkt finns någon mat som den alltid reagerar på.
  • Maddisen80

Nope de gjrode jag inte

Vroooooom skrev 2008-08-02 14:46:10 följande:
    Var det ingen som testat LCHF för IBSen?
  • Maddisen80

Det är sant ,men de se ut som jag är gravid så jag måste ner i vikt .

IrenerI skrev 2008-08-02 15:23:41 följande:
    Ja inte är de särskilt mycket till övers på kroppen, visst vill man vara smal och så men inte till överdrift och har hellre nått kg till övers än så här.För kläderna sitter ju både styggt och dåligt.
  • Maddisen80

Jag äter inte heller mjölkprodukter ens inte laktosfritt för tål inte de. men du kan ju göra dressing på olivolja,diljonsenap,vinäger de är gott

Tvillingmamma2007 skrev 2008-08-02 23:34:56 följande:
    Jag har också en del gravkilon kvar, mest på magen dock, fast det är mycket skinn kvar också. Man bar ju på 7,1 kg bebisar så det är kanske inte så konstigt iofs men skulle vilja gå ner en 5-6 kg iaf.Funderar starkt på att testa LCHF: en men äter ej mjölkprodukter för tillfället så det känns som om det kan bli lite torftigt när man inte får äta pasta, potatis, bröd e dyl heller och så är jag rädd för att äta för mycket fett har ju blivit inlagd en gång för gallbesvär och det var efter en beapizza...urk.
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7