• Pynta

Tråden för oss med IBS, del 7

Apropå gym.

Jag har kommit på att magen funkar bäst om jag undviker mjölk och kolhydrater. Nu till hösten har jag planerat att börja träna igen, men då behöver kroppen kolhydrater. Problem!

Någon som har någon bra lösning? Hur får jag i mig kolhydrater utan att behöva att äta pasta, ris och bröd?

• Pynta
    Maddisen80 skrev 2008-07-24 11:13:57 följande:
    Hmm de kanske är de som är problemet för mig med för när jag äter gluten och laktosfritt bröd så blir jag jättedålig i magen men de kan vara kolhydrater.Ät mer rotfrukter de är kolhydrater i de, frukt så som banan. Gö grönsaksgratänger.
    Jo. Jag märker stor skillnad på om jag äter kolhydratrik kost eller inte. Jag har bytt ut pastan mot bönor och linser ( var lite stökigt i magen i början men det gick över). Har skippat färdiga köttbullar och korv och alla andra typer av halvfabrikat bla. ketchup osv. Och naturligtvis bröd
    Satsar på att äta så "ren" mat som möjligt, och har nästan helt lämnat det där med kött men äter fortfarande fisk. Mjölk har jag bara i kaffet.

Det händer att jag fortfarande kan få attacker men betdyligt mer sällan än tidigare, och då betydligt mycket lindrigare.

Tack för tipset ang. rotfrukter. Att jag själv inte har tänkt på det! : )
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7