Inlägg från: Anonym (Glad :-)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Glad :-))

Tråden för oss med IBS, del 7

Såg att ni skrev om Inolaxol..

Måste berätta ngt positivt! Efter flera års helvetiska kramper och diareér, sista året 3 ggr i veckan, så fick jag inolaxol utskriven.(Av en ny husläkare)Hade tidigare gjort koloskopi, speciell diet mm, men inget hjälpte.. Det var 4 månader sen, har inte haft en enda kramp eller diareé!! Väl värt att prova. jag tror i mitt fall, var tarmen så irriterad, att det spelade inte så stor roll vad jag stoppade i mig. Inolaxolen harmoniserade tarmen på nåt magiskt sätt, och nu kan jag äta och dricka saker jag absolut inte kunde förut!

Ett litet tips, när du hällt pulvret i glaset och fyllt på med lite vatten ,drick omedelbart, sedan ett helt glas till. För om pulvret får ligga några sekunder för länge så är det vidrigt att svälja den svällande sörjan!
    Lycka till!

Maddisen80 skrev 2008-07-22 20:47:18 följande:
    Hejsan de låter väldigt bra att de hjälps, då ska jag ta de varjedag för jag har 100 påsar och ha 3 ggr till på receptet att hämta ut ,för just nu tycker inte jag att jag kan äta något . Anonym (Glad ) skrev 2008-07-22 20:36:13 följande:

Ja jag menar kulor.. Nä drick direkt! När det blir gele så går det ju inte att svälja. Urk! jag fattade det inte först, för det blir ju gele på bara några sekunder, då var det en kompis som tipsade mig om att vara lite snabb i vändningarna.
    Sen är det inga problem att dricka!

Maddisen80 skrev 2008-07-22 21:02:22 följande:
    Jo men detta är inte pulver, de är små kulor. men så jag ska inte vänta tills de blir gele ? För de är jätteäckligt när de är gele utan jag ska dricka de direkt?Anonym (Glad ) skrev 2008-07-22 20:55:16 följande:
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7