• Anonym

Tråden för oss med IBS, del 7

Kan tarmarna bli skadade om man äter för mycket med imodium?
    Jag äter dom nästan dagligen. Tänkte om tarmarna kan ta skada av d?

• Anonym

Hej! Jag har en obestämd form av kolit är det någon mer som fått den diagnosen? Jag har varit sjuk i många år men fortfarande kan de inte hitta någon "orsak" och de flesta "magsjukdommar" är ju så lika. Är det någon som känner igen det?

• Anonym

varit inne o tittat en del i tråden pga av min hemska mage som blivit så illa att det inte gå leva en enda normal dag längre :( utan och veta vart nästa toa är. i mon ska vi på skara sommarland :( hmm ja det borde va kul men man vet ju hur det komme bli!! någon som ha något tipps på vad som kan lindra ibs extra mkt? använder imodium + i bland. vissa gånger funkar det andra inte. tycker det är så pinsamt att alltid behöva rusa iväg för ja får sånna magsmärtor

• Anonym

Måste fråga, har haft kramper och riktigt ont i magen så att det har känts som om jag vill göra nr2 men har varit hård i magen så det har inte gått. Har kommit när jag har ätit fet eller stark mat. Kramperna och det magonda har hållit på i flera timmar. Låter det som IBS?

• Anonym

jag undviker stark mat nu och har inte haft ett anfall på flera veckor...

• Anonym

Anonym (Matilda) skrev 2008-07-28 20:50:07 följande:

Moirae:Min mage slås ut totalt under mensen. Tarmarna och magen gör sååå ont. Sen vrider det ofta om i magen och jag måste sitta på toa länge. Jag har sån mensverk + mag/tarmverk så jag kan nästan inte gå. Får ligga i soffan i fosterställing. Inga värktabletter som jag provat hitills har funkat. Sen när mensen är över så går det sakta över.Monterosso:Stackars dig!! Att få sånna attacker när man inte är hemma är nog det värsta jag vet!68:an:Resorb är kanon!! Då jag var i Thailand i 3 mån så var de ofta min räddning. Nu har jag ca 5-6 tuber hemma för jag hade köpt på mig ett stort förråd innan jag åkte + att mina föräldrar tog med sig när de kom dit i två veckor. Anonym: Förut kunde jag inte äta stark mat alls för att magen vred om direkt. (anfall) Jag kunde tex inte äta tacos eller annan stark mat. Fet mat var inte heller att tänka på. Om jag åt strips och hamburgare så fick jag anfall. Nu efter jag ätit inolaxol ( äter det i perioder ) så kan jag äta tacos, strips och fet mat.
    Vad är inolaxol?
  • Anonym

Jag har sedan jag fick mitt sista anfall druckit Silicagel från hälsokost , en matsked innan varje måltid och det har känts som bomull i magen nästan. Har även blivit hårdare när jag gör nr2 och tarmarna är inte lika rörliga och oroliga.

• Anonym

Får ni ofta problem med att ni inte känner er helt klara eller kan torka ordenligt efter att ni varit på toa?
    Känns ofta som om jag inte är helt klar, men det kommer inget mera. Sen när jag ska torka mig så kan jag torka och torka och torka men pappret är aldrig "rent".
    Jättejobbigt!

• Anonym

Ni som blivit misstänkta att bära på anorexia då ni inte haft det. VARFÖR har det varit jobbigt för er?
    Jag förstår att man inte vill bli misstänkt för nåt som inte stämmer men annars, är man sämre som människa med anorexia eller hur tänker ni? Var gärna så ärliga som ni kan och vågar

• Anonym
    Vroooooom skrev 2008-08-14 07:23:36 följande:
    Nu tycker jag vi blir OT...Jag tvivlar starkt på att någon här tycker att man är sämre som människa för att man lider av anorexia. Det handlar nog mer om att det är jobbigt när andra människor pratar och förutsätter saker om en.
    Det var inte meningen att dra igång en ot diskussion utan bara en enkel fråga på hur ni såg på detta.
  • Anonym
    TrasigMage skrev 2008-08-14 10:33:11 följande:
    Håller med Moirae!!Det är inte anorexian i sig som är jobbigt, det är allt skitsnack bakom ryggen som är jobbigt. Varför kunde inte någon av alla dessa klasskamrater fråga vad som stog på egentligen??! Jag gick ner 17 kilo snabbt när jag blev sjuk så det är väl inte så konstigt att det snackas om anorexia då??! Sån är världen idag och då, tyvärr.Man är väl ingen sämre människa för att man har anorexia, det är också en sjukdom, det verkar som om du har den, iom detta påhopp.
    Hur kan du säga "iom detta påhopp"?
    Jag har väl inte hoppat på er på något sätt. Blir ledsen då du tolkar mig så fel.
    Och svar ja. Jag har haft anorexia men den är jag fri från sen många år.
    Jag var bara nyfiken på hur ni såg på en människa med ätstörningar iom att några av er kanske tänkt tanken då ni blivit misstänkta.
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7