• S0YA

Tråden för oss med IBS, del 7

nämen hej.
    blev lite glad när jag av en slump hittade den här tråden.
    Har inte haft besvär på jättelänge tills jag blev gravid och min svåger dog hastigt. Nu är det väl lite bättre men det kommer och går. Är det vanligt att få kramper och attacker på nätterna som jag får?

kram

• S0YA
    68an skrev 2008-07-01 00:24:14 följande:
    Mina krampanfall träder in när som helst på dygnet. Det är nog tufft att få dom på dan men att vakna av det mitt i natten är ännu jävligare om det nu kan bli jävligare.Beklagar svågern!
    Tack så mycket :S

Jag har nästan alltid fått mina värsta kramper på nätterna och är tvungen att sitta på toa tills tarmen är helt tom. Rätt jobbigt då man redan är skittrött som gravid. Idag fick jag en ny attack fast på kvällen. Skönt att "få det gjort" innan man somnat liksom :P
  • S0YA
    Vroooooom skrev 2008-06-30 23:45:42 följande:
    Välkommen till tråden Nej, det är inte vanligt att man har besvär på nätterna men det finns en del utav oss som har det.
    Tack så mycket!
  • S0YA
    Vroooooom skrev 2008-07-01 23:23:35 följande:
    De första åren av min IBS så hade jag så. Då var det alltid nätterna som jag blev sjuk på.Nu har min IBS förändrats en hel del och det är bara under de värsta perioderna som jag blir sjuk på nätterna nu.
    Skönt att du får sova ostört av det iaf. Jag har haft mitt i ungefär 6-7 år men har mer eller mindre varit besvärsfri långa perioder. Nu när jag fick "tillbaka" det var det som en chock, man förtränger ju hur jobbigt det var/är.

Ska åka tåg i 6 timmar imorgon så jag hoppas magen är snäll mot mig.
  • S0YA

Har haft en krampperiod nu och har märkt att jag får svid i magen när jag dricker kaffe. Har inte haft problem med det sen jag hade magkatarr för en 7 år sen eller så. Nån som känner igen det?

• S0YA

Är det någon som upplevt att problemen blivit värre under graviditet?

• S0YA

Min mage blev bättre så fort jag slutade jobba inför min förlossning. Skönt, men skumt.

Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7