• ingelaS

Gått över tiden...

Jag var beräknad fredag den 13 Juni men har inte fått än, inga känningar ingenting...har inte alls tänkt nått specielt på förlossningen förens nu då när jag gått över tiden, jag gjorde ett UL i vecka 37 och då sa dom att lillan var rätt stor, hon låg på 200g mer än normalvikt, är jätte rädd att jag inte ska få ut henne,
    Eller att jag ska spricka jätte mycket,
    Tänker så mycket på de att jag nu nästan har panik...vet inte vad jag ska göra...

• Svar på tråden Gått över tiden...
  • Eisa

Oj det är jätteovanligt att man inte får ut sina bebisar. Min BM sa att barnen anpassar sig efter mammans storlek. Oroa dig inte för det. Självklart får du ut henne! Inte säkert hon är speciellt stor nu heller.

• Enigmia

De beräkningar de gör för att uppskatta barnets storlek är väldigt osäkra så det är inte säkert det stämmer. Till mig sa de att min bebis vägde kring 3200 g. När han kom ut 4 dagar senare vägde han 2970 g. En väldigt liten en, alltså. Så, jag tycker inte du ska oroa dig i onödan... men det är aldrig roligt att gå över och ha all tid i världen att grubbla.

• Nr 14

Hej!
    Vid det här laget har säkert din bäbis tittat ut. Annars kan jag berätta att jag gick 18 dagar över tiden... De tippade på att min bäbis skulle väga 3,9 men hon vägde 4,3. Ingen sprickning men dock sugklocka!

Det kommer gå bra! Lycka till!

• Lilla Mimsan

Hej.
    Att barnet är stort gör inte alls mycket utan de kollar huvudstorleken. Min dotter vägde 4455 och jag födde henne vaginalt. Sprack lite på ena blygdläppen som syddes med ett stygn. (Jag är 163 och väger normalt runt57 så jag är inte stor själv). Jag kunde gå på toaletten utan att problem direkt efteråt. Och du får ut bebben! Jag fokuserade på att den skulle ut!
    Önskar dig all lycka till. Det kommer gå så bra så! Säger som många andra. Va fasen, vi kvinnor har ju gjort detta i hundra år 

Svar på tråden Gått över tiden...