• Idun 78

missfall trots behandlingen

Hej! Jag beklagar verkligen dina mf. Jag har själv haft två på kort tid och vet hur j-ligt det känns.

Jag tror absolut inte att det är dessa situationer som orsakat ditt mf. Det är så himla lätt att klandra sig själv, men mf beror sällan på något man gjort (eller inte gjort).

Har du fått en mf-utredning eftersom du ordinerats T och P? Vad visade den isf? Sedan vet jag att många ska äta 150mg T fram till plusset. 75 mg räcker inte för dem, då får de mf ändå. Sedan kan det ju även vara så att det var ett helt "naturligt" mf som du skulle fått oavsett medicinering. Dessa kan man ju tyvärr inte skydda sig från.

• Idun 78

Jag tror absolut att det finns hjälp för er! Det kan vara så t.ex. att du borde ätit T redan långt innan du fick plusset. Att det liksom var för sent att börja äta dem då du började. Jag är tex ordinerad T hela tiden, endast med uppehåll för mens. Eller så kan din dos ha varit för låg. Det bästa sättet att ta reda på det är att få en ordentlig mf-utredning. Tyvärr finns det få läkare som är ordentligt insatta i mf-problematiken. Det finns dock några runt om i landet, och det är nog främst till ngn av dessa du bör vända dig för en ordentlig utredning. Var bor du ngnstans?

Jag väntade eg. inte alls mellan gångerna, men det tog sig först på tredje försöket.

Svar på tråden missfall trots behandlingen