Svar på #39
Ledsen att det tog lite tid med svar.
Visst är det så att tarmarna kan fastna i hålet och visst kan han få ont av bråcket. Gudarna ska veta att min lille hade rejäla smärtor. Men, samtidigt, tänk som jag gjorde i stället. Det här är en av de komplikationer där du kan hjälpa din son, genom att reponera, genom att vagga, vyssja och försöka lugna ner honom. Har han en infektion så finns det inget du kan göra, samma om han har lungproblem, måste sola eller har någon annan komplikation.
För mig kändes det genast mycket bättre när jag började tänka så.
Just den tanken gjorde all skillnad, att jag kan göra något för honom, istället för som i alla andra situationer där man inte kunde göra något alls, där alla reslutat berodde på medicinering.
Och får han ont, visst kommer du att klara det! Det skär i mamma-hjärtat som bara den, har själv suttit med sonen och tårarna har trillat eftersom han haft så ont, men man orkar.
Man orkar för att man måste och för att man vet att det finns ett slut, att en dag snart så kommer operationen och då är det bara någon dags eftervärk, sen är det över.
När det gäller att bråcket fastnar, det märker du ganska direkt när du försöker trycka tillbaka om det inte går. Det är farligt när bråck fastnar, något annat ska jag inte säga, men samtidigt så har vi en bra sjukvård i Sverige, så försök att inte oroa dig för mycket. Så länge ni är på Neo har du dessutom personal som hjälper till så att det knappast fastnar.
Kokosen86 skrev 2008-06-21 11:31:46 följande:
Svar på #35Ja, att det ska fastna tarmar i hålet som nån skrev om...Eller bara att han ska ha ONT överhuvudtaget, det är det värsta.Och om man nu ska vänta med operationen så kommer han juh att hamna i den situationen då han får ont tillslut..Och om det behövs en akut operation så kanske man får vänta länge ändå på den mednas han bara har ont ont ont...HEMSKT!Vill inte att han ska vara med om denna smärta, tänk om han inte klarar av det..Och om han har ont så kommer inte jag klara av att hantera det..