-
-
Svar på tråden Vilka är de fulaste namnen du vet?
-
Eller vad sägs om Einar?
-
Killnamn som jag inte gillar
Urban "ryser
Bernt
Bo
Hilding
Bruno
Robert
Uno
Ingvar
Sture
Olof
Hugo
Albin
Flicknamn som jag inte gillar
Birgitta
Barbro
Solveig
Siv
Dorothea (heter det själv i mellannamn)
Agda
Helga
Edit
Edla
Marianne
Killnamn jag gillar
Heike (både kill och tjejnamn men tycker det passar bättre på en kille)
Magnus
Mattias
Mats
Jonas
Emil
Alexander
David
Niklas
Daniel
Tjejnamn jag gillar
Marina
Anita
Liv
Sol
Cecilia
Arwen
Saga
Jennie
Sunniva
Vinga
-
Bruno & Börje *ryser*
-
Visst finns det namn som klingar illa i öronen. Men jag tror att många av namnen sopm skivs här på listan är namn på en person som skribenten har/har haft en dålig relation till.
Som jag har väldigt svårt för Kenny pga en elak unga när jag var liten. Och Sven på grund av en hemsk chef jag haft... Tror mycket sånt spelar in :) -
Jag tycker inte om Ingrid.
Och det är verkligen inte för att det påminner mig om någon jag inte gillar för 3 personer som jag tyckt väldigt mycket om i mitt liv har hetat Ingrid men jag har ändå mycket svårt för namnet.
Roland gillar jag inte i heller. Men det har nog mest att göra just att det förknippas med en person.
-
Ni har nog glömt ett av de fulaste killnamnen som finns: Ulrik *bluää*
-
Jag har svårt att förstå hur man kan döpa sitt barn till Fanny, stackars flicka kan aldrig åka utomlands utan att bli förknippad med ett könsorgan...
-
På svenska barn,följande:
Colin
Noel
Felicity
Celine
Kevin
Melanie
Samt alla "påhittade" namn som ska vara sååååå ovanliga.. Och namn med konstiga stavningar. -
Ulrik, Egon, Aurora..... Läskiga är att jag känner folk som döpt ungen till dessa namn sin tilltalsnamn....:P som andra namn spellar det väl ingen roll eller?
-
pierre