• Pimpinellan

Någon som blivit spontant gravid efter misslyckat ivf?

Jag har hört att det inte är alldeles ovanligt,men vet ingen personligen. Kallas IVF-relaterad graviditet. Alla hormoner sätter igång nåt i kroppen så helt plötsligt kan man bli spontant gravid. Förutsätter förstås att det inte finns andra uppenbara fel. Kör hårt ni tycker jag! Man vet aldrig när miraklen väntar runt hörnet!

• Pimpinellan

Om denna ruvning misslyckas-vilket jag tror-så kommer även vi försöka själva under sommaren. Blir ingen ny IVF förrän till hösten. Vi har chans på egen hand nu sen maken fått upp spermieantalet med nästan 400% och mer kunde det gå upp sa de! Var ju mest troligt gravid exakt för ett år sen så jag tror på sommaren!

• Pimpinellan

Det händer ingentihg om du blir gravid och börjar spraya. Inte med bebben i alla fall-det som händer är att spraymensen inte kommer och då kan du gravtesta och är du gravid så slutar du bara spraya! Finns minst två tjejer här på F.l som råkat ut för det i vintras. De var helt chockade båda två och kunde inte fatta att de blev gravida precis när de börjat IVF-behandling.

Pratar vi de som blivit spontant gravida ö.h.t efter att först ha fått IVF-barn så vet jag rätt många. Finns de som fått två spontana efter IVF t.o.m och som faktiskt börjat fundera på p-medel!

Svar på tråden Någon som blivit spontant gravid efter misslyckat ivf?