Min 3½ åring blir mobbad av gårdsungarna dit vi nyss flyttat:-(
Jag blir så jävla arg och lessen så mitt hjärta gråter.. Nån som varit med eller är med om samma sak?? Barn som blir utfrysta av ungarna på gården där man bor?
Hos dagmamman har hon aldrig blivit mobbad, där har hon kompisar och en allra bästa vän så detta är helt nytt för oss och det kom totalt oväntat...
Det är två tjejer speciellt, lite äldre men inte med mycket och det kan låta såsom "Titta inte på oss, gå härifrån.." "Har du inga kompisar.." "Fattar du inget!".. och de mindre barnen följer på OSV.!! Hon är även så snäll så hon lånar ut sina leksaker men får inte ens då vara med!
Jag gråter verkligen för mitt barn....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-14 16:45
Vill bara tillägga att våran tjej är lite annorlunda än hennes jämnåriga, hon har vissa koncentrations-problem och åt det hållet... men inget mer än så, utan bara lite speciell i sitt sätt att vara gentemot andra osv. Tror ni det kan påverkat, att dessa barn märkt det eller blivit skrämda av vår tjej? För när hon tar kontakt kastar hon sig in i en grupp som ingenting och kan ibland vara ganska burdus i sitt sätt att närma sig andra barn, nästan jaga.. osv. Men jag blir lika förbannad ändå såklart och nog därför jag blir extra lessen för hon är ett speciellt behovs-barn.. jag vet inte.. Men vad tror ni kan sånt göra skillnad att de inte vill leka med henne? Nu visserligen följde jag en postares råd och det blev bättre och verkar funka... men man vet ju inte hur länge det håller i sig dock....