• DaJoDe

DM 1.3

Ajajajaj Åsa, det där låter inget vidare... Hoppas det går över snart eller att det dyker upp en kines med nålar inom kort som kan bota dig . *skrattar gott*

Härligt Jenny att även du också får sova gott, hoppas det håller i sig även för dig! Här sover vi hela nätterna, men inatt vaknade jag av att Naimi gapade inne hos sig. När jag kom in låg hon och skrek "Piiiipppppiiiii, piiiiipppppiiiiiii, piiiiipppiiiiiii" och låg själv med fötterna på huvudkudden.... Hmmmm, nån som fått sig en överdos kanske... .

Jaha, här är en nackdel med vår lilla gata - åker alla på semester samtidigt blir det väldigt tomt... Det har ju verkligen varit grannhopping de senaste veckorna så att barnen har fått leka en massa. Men nu är här barntomt och Naimi har redan börjat fråga när hon ska till dagis. Jaja, tur att vi har lite inplanerat i alla fall så att vi inte bara blir hemma. Men får vi för tråkigt så kanske vi kommer och våldgästar nån .

Igår var jag med barnen på IKEA - en utmaning då det ju var hur mkt folk som helst där... Efter amning och mek med nyvaken hugrig dotter fick jag i alla fall i mig mitt halvljumma kaffe. Som tur var hade jag ju väldigt trevligt sällskap i form av Joanna med barn. Tack tack för det! Sen fick vi äran att passa Pix medans Joanna åkte och handlade och det gick ju så bra! Sötisarna lekte så fint ihop.

Nä, nu ska jag garnera min morotskaka, får besök imorrn så jag tänkte bjuda på hembakat jag. Hoppas den blir god bara, har aldrig bakat en morotskaka förr. Men smeten var smarrig i alla fall .

Kram på er!

• DaJoDe

Gaaahhh, jag har aldrig längtat till läggdags så mycket som jag gör idag. Naimis läggdags vill säga. Tror nog D känner detsamma för redan 17:45 började han fixa vällingen och trodde att klockan var en timme mer än den var... Inatt vaknade snurpan 1:45 och kom in till oss och där låg hon vaken i ca 2 timmar. Hon bara ligger där, säger ingenting, men hon vänder och vrider och så länge hon är vaken har jag svårt att somna. Och inte speciellt längre sov hon i morse heller utan vaknade och var jättegrinig och så har heeeela dagen varit. Ingen direkt längre vila blev det på dagen heller så ja, som sagt, nu får det gärna vara läggdags! Vilket det ju är också som tur är.... Fy vad tråkigt det är när man bara hör "inte det, inte den, inte ha, inte göra, vill inte, neeeej, Naimi inte ha, inte den" osv. Allt är liksom fel HELA tiden, även om man försöker göra som hon vill. Hon känner väl själv att det är en rätt kass dag så när jag sa "ta en bok och sätt dig i Pippitältet och läs den" så gjorde hon faktiskt det, tyvärr inte tillräckligt länge dock  . Ja ja, imorgon är en annan dag och jag hoppas sååå att den blir muntrare. Vi ska ta en promenad uppe vid Fjärås Bräcka då solen ska skina. Rätt mysigt där.

Jaha, nu börjar den andra lipsillen också, han har inte heller sovit tillräckligt idag för att orka vara munter.

I nästa vecka har vi också tänkt åka till Borås djurpark. Nåt speciellt man bör se eller så? Har aldrig varit där.

Ellinor, vad skönt att läsa ditt inlägg. Härligt när saker och ting löser sig och man mår så mycket bättre! Kram kram

Morotskakan blev i alla fall god. Och tur var väl det för mina chokladkakor som jag bakade idag blev inte så bra... Kom på i efterhand att jag hade i för mycket mjöl... Men ja ja, lille Erik 4 år som var här idag fick i alla fall i sig minst 5 st så helt fel kunde de ju inte vara .

Nu ska jag gå och släppa in grannens katt och ge henne lite käk. Sen är det falsksång och likör och en mordgåta på det som gäller

• DaJoDe

Gaaahhhh att jag inte skrollade ner innan jag tragglade mig igenom ditt första täta inlägg Sara .

Men som sagt, verkligen kul att så många har varit inne och hälsat på!

Vad gäller vilan så sover Naimi också fortfarande på dagarna. Hon hade ju en vecka då hon inte sov och det var ju ingen höjdare direkt. Nu har det till och med blivit superlätt med sömnen p ådagen för nu sover hon i sin säng. Tidigare har hon ju sovit i sin vagn eller min famn och då ska man sitta med henne tills hon somnar och ibland kan ju det ta tid. Men nu när Ellen var här så skulle hon låna NAimis säng, men då fick Naimi för sig att sova i den bara för det (Ellen ville ändå inte) så efter det så vill hon sova där och det är precis som vid nattningen på kvällen, jag sjunger en sång och sen lämnar jag rummet. Inga problem längre, för det var det på dagarna tidigare när man försökte lägga henne där. Ja ja, får väl se hur läge hon vill sova om dagarna. Nu har hon i alla fall slutat med morgonvällingen, men hon ligger mellan oss och dricker vatten istället så myset är kvar .

Facebook har jag nästan gett upp... Får för många inbjudningar hela tiden till både det ena och det andra, så jobbigt. Men tydligen kan man ställa in så att man slipper dessa. Får väl kanske gå in och kolla. Såg precis att Åsa lagt till mig så det får jag väl gå in och acceptera .

Johanna, tack för tipsen vad gäller lodjuren och vargarna, dem kan vi gott och väl skippa.
    Spännande med ny hårfärg, ser gärna bildbevis på det! Fast roligast hade ju varit om vi fick till n fika så man får se dig live! Det var lääääänge sen nu!

Ha en bra dag allihopa!

• DaJoDe

JAAAA, en träff i nästa vecka ABSOLUT! Min pappa kommer på torsdag så innan dess vore bra .

Grattis till en lång natt Joanna!!! Hoppas det håller i sig samt att Sixten återgår till att sova om nätterna igen!

Nu har maken lagat mat så nu ska jag äta!

Kram från en övertrött mamma som fnittrar åt typ allt just nu...

• DaJoDe

Hej hej!

Ja, hoppas du fick sova inatt Joanna! Det fick jag, fast med en massa uppvak av både det ena och det andra, typ bara Ian som låter mig sova . Men men, han och jag låg kvar till 10.30 idag . Då kom D och Naimi upp och Naimi ropade "VAKEN MAMMA, VAKEN NU". Ja, då är man ju inget annat än vaken .

Igår var jag hemma hos en kollega som har en son på snart 1 år samt så var en fd kollega där med sin 1-åriga dotter också. Det var trevligt, men jisses vad jag nästan fick lite lätt panik. Det var rätt trångt och saker överallt. Min kollega har dessutom två äldre barn 8+ nånting så det fanns en massa småprytslar överallt som Naimi slängde sig över, samt ingen grind till trappen så den skulle hon ju gå upp för hela tiden.... Insåg då att vi har väldigt barnsäkrat här hemma i jämförelse. Nåväl, saker och barn överallt i ett trångt utrymme fick mig nästan att åka hem med en gång. Men så tog jag mig i kragen och slappnade av lite så gick det bra... Men när jag kom hem så var jag helt slut och tja, det var då jag blev så där övertrött och bara fnittrade åt typ allt, vare sig det var kul eller inte. När D bad Naimi gå och säga åt mig att maten var klar så kom hon in och sa "det är lunch nu mamma" och lunch uttalar hon typ "lyynsch" så då började jag givetvis tokskratta åt det också. Det slog liksom över.... Ja ja...

Idag skrattar man ju desto mindre, vad är det här för väder?! Och prognosen ser ju inte direkt lovande ut heller framöver... Det är ju iofs nu man bör passa på med de där projekten som att sortera en massa kläder, rensa och ha sig, men bah, lusten infaller sig inte liksom. Så jag fastnade här istället. Barnen sover och D fixar med nån datauppkoppling så why not, behöver ju inte ha dåligt samvete direkt .

Kul med en mamasträff, jag skriver upp mig på båda dagarna så länge, vet ju inte när vi hade tänkt åka till Borås. Men, kan jag så kommer jag! Nån idé om vart? Slottis om vädret tillåter? Eller det där barnvänliga caféet kanske?

Mamasträff!!

Tisdag 15/7:
    Ellinor & Jonathan
    Åsa, Herman, Elly och Sixten
    Joanna & 'Pixie-lalie' (kallenamnet för syskonen )
    Josephine, Naimi & Ian

Onsdag 16/7:
    Ellinor & Jonathan
    Joanna & 'Pixie-lalie'
    Josephine, Naimi & Ian

Kram å ha en bra dag!

• DaJoDe

Grrrr.... Det här hörde jag på radio idag:

Programledare: Hur många barnbarn har du?
    Kvinna: 4 st, bara tjejer
    P: Jaha, fyra tjejer, då kan du ju inte köpa radiostyrda bilar eller propellflygplan
    K: Nä, det får bli annat
    P: Nä, för det kan man ju bara köpa till pojkar

VAAAA?????? HALLÅ?????????

• DaJoDe
     Grattis Ellinor på namnsdagen!!!
  • DaJoDe

Grattis på namnsdagen Herman!

Fy och usch, idag blev jag kränkt av en minimillimeter... Hittade en fästing på mig som hade vänliggheten nog att bita sig fast precis utanför troskanten... Gaaahhhh vad jag hatar de där små krypen!!! Och som sagt, jag kände mig verkigen kränkt! BLÄÄÄÄÄÄ....

Efter denna kränkning åkte vi till Fjärås Bräcka och promenerade och käkade sen lunch där. Hutlösa priser, men det var gott och mysigt i alla fall. Och vi klarade oss från alla skurar! Naimi studsade med förtjusning i alla vattenpölar och vi hade missat att ta med stövlar så hon blev ju lite lätt genomblöt. Så på promenaden tillbaka till bilen fick hon springa barfota och plaska i pölarna. Ååååhhhh, det ser ju sååå mysigt ut att plaska så, man vill ju liksom bara hoppa med! Kommer nu ihåg hur en kompis och jag flippade ut på Avenyn en gång. Vi var på väg hem och det började störtregna så va sa "what the heck" och började hoppa som galningar i varje vattenpöl vi såg. VÄLDIGT befriande var det!

Ha en trevlig kväll!

• DaJoDe

var och när på onsdag?
    Väderprognos enl smhi: 15-16 grader soligt med moln

Onsdag 16/7:
    Ellinor & Jonathan
    Joanna & 'Pixie-lalie'
    Josephine, Naimi & Ian
    Sara & Lukas
    Johanna, Melvin & Vega

kram

• DaJoDe

Hej hej

Ja, jag såg också att det kostade 100 pix och det är ju synd... Hmmm, kan liksom Sara också bara tänka på Slottis eller Botaniska. Du tar inte bilen då Åsa?

Funderar på att ev lämna Naimi hemma också, får se hur jag gör. Lite beror väl på vart vi ses. Att ha i baktanken också är ju att det är Gothia Cup så det lär ju vimla av människor inne i stan .

Ja vad härligt att läsa Joanna att du får sova så gott! Och vad det lät som en riktigt mysig helg!!!

Vi var i Slottis igår och nu funderar vi på om det verkligen är värt att åka till Borås djurpark med Naimi. Hon var måttligt intresserad av djuren, fåglarna (och då mest alla svarta kajor) var det som lockade mest, samt vatten... Mao så kanske det blir en bortkastad dag om hon ändå inte är så intresserad av djur. Hon fick även för sig att kalla både getter och älgar för zebror så när vi kom till älgarna så sa hon "stackars zebra"... Ehhhh?! Ja ja... Måste ju säga att backarna i Slottis är sådär kul, kändes inte alls värt allt stånk och stön upp och ner för dem... Men det blev en rätt mysig dag i alla fall .

Nä, om man kanske skulle ta och lägga sig på soffan lite? Båda barnen sover och vi har precis haft ett par kompisar  över med deras Engla som är född dagen efter Naimi så det blev en del bus. Men en bullbit går nog ner först... Jo, så får det allt blli, bulle och sen soffan .

Svar på tråden DM 1.3