Inlägg från: olfo0605 |Visa alla inlägg
  • olfo0605

DM 1.3

Go'morron

Härligt och höra Ellinor att du mår bättre och att det håller i sig!

Felicia går fortfarande på dagis den här veckan så hon är jättetrött på dagarna (7-17), igår var hon såpass trött att hon somnade när vi åkte till affären och sen var det svårt att hålla liv i henne. Christer bar henne och hon sov mot hans axel, vilket jag inte alls var förtjust i för det resulterade i att hon somnade inte förräns 20:45. Hon lägger sig annars normalt 19:15, men somnar ungefär mellan 19:30-20:00 eftersom det är så ljust ute.

Hur är det med foten annars Åsa? Bättre?

Josephine- Tråkigt att de flesta av era grannar har semester!! Förstår det måste bli lite trist....... Men, som sagt snart är jag ledig.. Fast då är väl alla grannar tillbaka............

• olfo0605

Förresten jag undrar också var alla mamas tagit vägen........................

• olfo0605

Hallå hallå Glad

Vi skall också till Borås djurpark i sommar.. Vi skall dit v.31 (sista veckan Chris har semester) för innan dess är det så mycket att göra med allting. Vi skall ju på fler utflykter... Liseberg, Skara Sommarland pratar vi om.. det beror lite på vädret! Vi skall även ner till Skåne en sväng också..

Facebook har jag gett upp helt.. Tagit bort mig därifrån för jag tyckte också det var så jobbigt och framför allt rörigt. Men, det kanske är en idé att vara med i alla fall............ Jag mailar ofta med mina vänner eller ringer så jag tycker inte jag behöver facebook. Hmmm.. *funderar*...

Johanna- Kul och spännande med ny hårfärg.. Jag skulle också behöva göra något med mitt trista hår!! Min gamla hårfärg är helt tillbaka......... Ni kommer alla att få se när jag lagt in mina nya bilder (vilket kommer i veckan).
    Tack förresten för tipset om Borås Djurpark............ Glad

Sara-Vad det låter härligt när du pratar om din lille Lukas.. Blir alldeles varm i mammahjärtat av att höra dig.

Joanna- Förstår om du inte känner dig road av en liten bebis till... Kan bli tufft med barn så tätt, speciellt 3 st. Christers bror har så tätt mellan sina 3 barn Fattar inte hur dom orkar............ Glad Men, man har väl å andra sidan inget val.. *ler*..

Åsa- *leeeer åt ditt inlägg*.. Glad 

Zara- Jag hade gärna träffat er, men jag jobbar fortfarande.............

Ni får alla ha en bra dag annars så hörs vi..

• olfo0605

Go'morron

Har du fått sova bra inatt också Joanna? Kul att du fick göra det häromnatten i alla fall...

Synd att jag jobbar för annars hade jag hängt med på eran mamasträff i nästa vecka. Ni får ha en härlig helg och sköt om er.. Jag kommer säkert in något under helgen också förresten för jag skall ju ladda in nya kort.. Då måste jag ju säga att jag gjort det också.. *ler*.. Ha en mysig fredag i alla fall.

• olfo0605

God kväll Glad 

Vi har inte heller speciellt barnsäkrat hemma, men borde ha det. Vi skall i alla fall skaffa grind till trappan + skydd framför kaminen. Felicia vet att hon inte får leka framför kaminen osv för fallrisk osv, men hon kan ju ändå trilla. Vi har en bekant som var väldigt noga med att inte leka vid kaminen, men hon lekte och kom i full fart och ramlade precis framför och lade sin lilla söta hand på glaset.. Kan ni gissa vilka hemska brännskador hon fick. Christers bror var den som fick linda in handen osv och försöka ta hand om den och han sa att det var det absolut värsta han sett. Den lilla flickan har tappat känseln i den handen + att hon får hudtransplantation från rumpan tror jag det var, någonstans på kroppen var det i alla fall.

Åsa- Jag förstår precis vad du menar fast du tappar lite bokstäver osv... Glad För mig blir det likadant, men jag hinner SÄLLAN läsa igenom vad jag skrivit så det är alltid lite tokigt skrivit från min sida...

• olfo0605

Hallå alla...

Ha så kul idag.. Hade varit kul och vara med!! Men, det är bara 3 dagar kvar... Jobbade dock inte i måndags och igår.. åkte på värsta magsjukan i söndagskväll som höll i sig hela måndagen.. BLÄÄÄ.. Fattar inte det... detta är 3:e magsjukan jag åker på nu sen jag började jobba här i Kungsbacka!!! Måste vara när man åker tåg eller nåt där det är en massa människor som smittar så med allt möjligt krafs..

Vi hörs senare..

• olfo0605

God morgon folks...... Glad

Imorgon är min sista dag på jobbet... yes!!! Känns verkligen i hela kroppen nu att jag behöver semester och lite vila. Men, jag promenerar ju ganska mycket också (vilket är bra i och för sig).. men, det är tungt ändå för jag känner att det trycker på ganska kraftigt neråt emellanåt. Ilar och trycker, ilar och trycker... Sen hjälper det kanske till att Felicia vill bli buren av sin mamma emellanåt också..
    Kändes det så för er andra med andra barnet när det var drygt en månad kvar till förlossning?

Jo- Mysigt det låter att papsen kommer på besök.......... Sånt saknar jag jättemycket, skulle så gärna vilja ha någon paps som kom och sov över i flera dagar och som man hade en go kontakt med. Min pappa gick bort i hjärtinfarkt när jag var 15 år..

Zara- Krya på dig.. Hoppas du känner dig bättre idag.. Glad

• olfo0605

Go'morron go'morron  

Idag är jag fruktansvärt trött fast ändå pigg.. Öhh, hur det nu går ihop.. Flört Antagligen för att det är min sista dag på jobbet.. *ler*.. Känns lite trist samtidigt för jag har trivts väldigt bra, men skall bli skönt att vila och ha semester.

Jo- Härligt det låter med en sån nära kontakt med pappa och att Naimi har det också. *ler*.. Härligt med lite sovmorgon också förresten... Vi har det också så bra nuförtiden Visst vi sover ju inte när Felicia kommer in till oss och leker, men man får vila och vi går inte heller upp förräns ca 8.

zara- Usch och fy..... Halsfluss.. trist!! Krya på dig som sagt..

Jag har lagt in bilder i galleriet nu, men är INTE färdig ännu.. Jag hade fler foton jag skulle lägga in igår, men hann inte. Ni får se några av bilderna i alla fall. Det ligger en ny mapp som heter midsommar 08 och där kan ni se hur höggravid jag är (även om det inte är ett riktigt magfoto) och sen under mappen huset finns det lite bilder från när vi målade det och altanen som påbörjats.. men, som sagt.. det skall in mer bilder. Förresten, den blir nog förhoppningsvis färdig i helgen.. Då är det dags för matjord och så gräsmattan.. Skall bygga vedskjul (stavas det så??) också så vi har någonstans att ha veden (det görs nog före gräsmattan).

Ha en skön dag alla mamas och trevlig helg!!!
    kram kram från den gravide

• olfo0605

Go'kväll!!!

Vilken underbar kväll det är!!

Åsa- Vilken underbar lyxkväll du hade häromkvällen.. Det är du värd.. (alla mammor är värda det egentligen.. hihi..) 
    Hoppas också på en sån längre fram.. Blev en smula avis..

Josephine- Ja.. jag har också en tumme som sitter långt inne ibland så jag förstår precis vad du menar!

Ja, det är faktiskt en smula jobbigt att vara höggravid i den här värmen.. Jag har dock försökt att INTE klaga, men nu börjar det bli jobbigt. Jag svettas HEEELA TIDEN och inte lite heller. Kan må en smula illa ibland faktiskt.. Vad kan det bero på.. dricka mera vatten kanske??

Ni får alla ha en underbar kväll.. Flisan vaknade precis så jag får ta hand om henne..

kram kram

• olfo0605

Hallå hallå

Har du fått sova gott inatt Jo?? *hoppas*..

Härligt det lät med en liten picknick Åsa.. Idag tar vi det lugnt här hemma och gör inget särskilt. Skall leta upp Felicias bebiskläder som den lilla skall få ärva och göra i ordning storleksmässigt så det bara är att ta fram nya kläder när lillan växer.

Håller med om att det varit jobbigt med alla getingar.. dumma dom.. Vi har vårt 3:e getingbo så anticimex (stavas det så??) kommer i veckan och tar bort det.

Imorgon skall vi iväg på en heldag ute vid havet om det inte blir regnigt... Idag känns det som åska i luften så vi får väl se.. annars åker vi till Nolhagaparken imorgon istället.. (tror inte det regnar hela dagen i så fall.) Glad Vi pratade ju om att åka till Borås djurpark, men vi kommer inte att göra det.. Folk har varnat mig för att gå där i den här värmen + att det är mycket att gå + backigt. Får bli senare istället...typ nästa år!

Svar på tråden DM 1.3