ni med prematurer, hur funkar ert dagis?
Hur upplever ni att det funkar på dagis? Jag funderar lite på att byta dagis av olika andledningar men lite för att jag känner mig lite "kränkt" som förälder...
Jag fick hem ett brev som stod att vi behövde ha ett möte ang. min sons utveckling. Redan detta brevet skrämde upp mig lite eftersom man är ganska trött på att höra hur "sen" han är jämfört med andra barn.
Gick på mötet och de hade observerat vissa saker. Som att han inte var så intresserad av leksakerna, att han inte vill ta i maten själv osv...
Vi går fortfarande på neo med honom just för att följa hans utveckling och de tycker han är duktig om än lite sen. Men att det ändå är okej efter omständigheterna. Han följer sin egen kurva och utvecklas hela tiden om än lite saktare än andra barn.
Jag tycker inte att dagis utan utbildning på detta ämne har rätt att jämföra mitt barn med ett "normalt" barn eftersom det inte blir rättvist. Det är ju läkarnas jobb.
På det andra dagiset finns det en specialpedagog som jobbar vissa dagar så skulle det senare behövas lite extra hjälp med honom så finns där resurser till det.
Hur upplevar ni andra föräldrar dagis kännedom på prematurbarn?