Inlägg från: caspersmamma 08 |Visa alla inlägg
  • caspersmamma 08

gör av med sin månadspeng på mindre än en vecka

är det någon som har äldre barn som inte kan handskas med pengar.
    jag har en son på 13 år som inte kan spara han fick förut 200kr i månadspeng dom var slut efter 2 dagar på godis glass dricka så vi drog in den och han fick 40kr i veckan och pengar när han behövde men nu när han har fyllt 13 vill jag att han ska lära sig att man måste snåla för att de ska räcka hela månaden han får nu 300kr i månaden fick dom i går kväll och har redan gjort av med 100 kr fast vi har pratat med honom att man måste vara snål för att de ska räcka och att vi inte kommer att ge honom några mer pengar

• Svar på tråden gör av med sin månadspeng på mindre än en vecka
  • caspersmamma 08

vi har tänkt att den här gången ska vi inte bry oss vad pengarna går till men jag tycker det är svårt vet att han kommer att tjata efter mer pengar

• caspersmamma 08

pengarna ska bara gå till godis dricka glass tidning.
    bio besök kommer vi betala för men vill han ha godis eller annat till filmen får han köpa själv

det som bekymrar mig mest är att han inte enns försöker spara

• caspersmamma 08

Min son kommer inte få mer pengar nu när det är slut fast jag kommer tycka det blir jobbigt på fredags kvällana när vi andra sitter med varsin godis påse och han inte men vi har förklarat lägget för honom.

Det största problemet är att han inte enns försöker ha kvar pengarna så långt in i månaden som möjligt hade han det och det skulle ändå inte räcka skulle jag höjt den men nu kännst det som jag skulle kunna sänka den (kommer inte göra det) han gjorde av med hela på 3dagar och då bara på godis läsk och glass.

• caspersmamma 08
    annasbäbis skrev 2008-06-21 20:34:49 följande:
    Men om ni sitter hela familjen hemma o myser tycker inte jag han ska behöva betala själv för sitt godis... då tar man väl av familjekassan. Däremot om han ska träffa kompisar, gå på bio osv då får han betala sitt eget. Så skulle jag gjort med mina barn i alla fall...solstrålen 76 skrev 2008-06-10 09:24:22 följande:
    Självklart om vi har bestämt att vi ska ha myskväll så får han också men på fredagar får min dotter 20-25 kr att köpa godis för istället för att köpa på lördag och ibland köper jag till mig själv också men vi har inte bestämt att vi ska vara tillsammans min dotter kan ex titta på en film och äter godis och jag läser en bok och äter godis.
    Min son får 300kr i månaden för att köpa godis glass och (dricka om vi inte har hemma och han vill ha, har vi dricka hemma får han ta av den)Allt utöver det betalar jag

Ni som gjorde av med era pengar på en gång kunde ni någon gång spara om ex ni visste att om en vecka ska jag och mina kompisar gå på bio och då vill jag ha pengar att köpa godis för.
Svar på tråden gör av med sin månadspeng på mindre än en vecka