Vi som har barn med spalt del 8
...fortsätter....
...fortsätter....
Hej.
Har inte hunnit läsa i tråden på riktigt länge, har blivit scrapbook-tokig.
Nåja ville bara säga att för oss funkar det ganska bra (peppar peppar) att vara noga med nässpray så fort lillan är förkyld. Har pratat med en barnläkare om detta oxå. Han tyckte att så länge man inte ger fler dgr än vad som står på förp kan det inte skada att hjälpa till att hålla örongångarna öppna med hjälp av näspray så att det ventileras bra och inga bacille får fäste där.
Inte vet jag men lillan har haft två öroninflammationer trots rör i öronen men hon har varit snorig och förkyld massor av gånger.
Sen hörde jag från en annan mamma att kåvepenin fruktsmak har en annan dosering än den som vuxna får alltså utan smak. Det låter ju rimligt att den är starkare. Sen har jag för mig att det går på vikten och typ av infektion även hur många dagar man behöver ha det och att det inte är ovanligt att det kommer tillbaka efter en dag om kuren inte var nog lång.
Oj vad rörigt detta blev, det jag menar är att man kanske ska be att få kåvepenin som är till vuxna för att slippa ge så mycket, för hon tycker att det är så äckligt i alla fall så slipper man tvinga i så mycket varje gång.
ville bara föra vidare det tipset.
Ha det så bra nu ska vi och kolla på en ny vagn
Han var jätte förkyld. Kommer inte ihåg om han hade feber. Men det rann från hans öra hela tiden. Så vi fick komma till bvc så dom kolla på han och konstaterade öroninflammation.
Kikar in. Imorgon ska ja ringa öron alt VC o se om de kan kolla så Ellas öra ser bra ut. Annras blir det antibiotika. Hoppas verkligen det är bra då vi åker till turkland på tirsdag
Annars är det full rulle här hemma. Vi har precis blivit klara med vårat sovrum. Har tapetserat om o bytt alla garderbåber. Blev tok nöjd. är så kär i mitt nya sovrum
Nu håller Henke på o monterar garderob i Ellas rum sen ska ja ta på mig o packa in alla kläder o rensa.