Inlägg från: samuel05 |Visa alla inlägg
  • samuel05

Gravid och jobbar i butik!!!!

Jag arbetar i vanliga fall i butik med mycket hekt och stress...men går sedan en vecka på HP...jag känner igen din känsla! stå och gå hela dagarna tar ut sin rätt , när kvällen kom var både tår och fingrar helt bortdomnade.
    Vid min första graviditet fick jag inte beviljat Hp, men blev sedan sjukskriven pgav tidiga värkar istället. Denna gången var det inga problem...och tacksam är jag för det. Ok tiden går lite saktare till BF men skönt att ta det lugnt nu i sommarvärmen. Stå ut eller sök HP!! Frågan är ju alltid fri.

• samuel05

Jag jobbar inom en stor klädkedja och det skiljer sig lite ifrån livsmedelbutiker...vi kan inte sitta i kassan och har oftast inte mer än 2-3h kassapass om dagen. Resten innebär tynga lyft och arbete på "olika" höjder, trånga fönster och mycket trappor mellan lager och toalett..Här kan inte vår chef ge oss lättare arbetsuppgifter eftersom det ej finns sådana ...alla arbetar på samma sätt oavsett om du är butiksansvarig el."vanlig" säljare. Och visst är det "tråkigt" att gå hemma 2 mån innan BF, men under denna årstiden kan man utnyttja det som en "semester" och passa på att vila upp sig. Speciellt eftersom man har en son i trotsåldern som man "kämpar" med varje dag.

• samuel05
    JLS skrev 2008-06-03 12:06:07 följande:
     Jag jobbar på HM
    Ja med! Får man fråga vilken butik? vill du inte skriva det här kan du gå in på min sida...Själv jobbade jag (innan HP) som VM i Hässleholm, men har min fasta tjänst i Lundcity.

Inställningen till att ge HP inom konfektionsbutiker har nog ändrats från bara några år tillbaka..Jag sökte även med min son (-05)men fick avslag trots överklagan. Då blev jag sjukskriven iställe. Nu fick jag godkänt med besked efter 1 1/2 vecka!!

Visst är det tråkigt att inte kunna jobba, men funkar det inte så vad gör man?!!
Svar på tråden Gravid och jobbar i butik!!!!