Inlägg från: mumsfillibabba |Visa alla inlägg
  • mumsfillibabba

Gravid och jobbar i butik!!!!

Hej!

Hur går det för er tjejer som har ett arbete som kräver att man står eller springer rint HELA dagen?

Jag är gravid i vecka 25 nu. Har pluggat heltid denna termin och jobbat extra lite.

Nu har mitt sommar schema kommit igång på riktigt, ska jobba typ heltid. Denna vecka har jag jobbat ganska många pass och har haft SJUKT ONT i fötterna och ryggen. Jag brukar kunna stå ut med lite smärta... men det här!!!
    Jag känner inte att jag kommer att palla hela sommaren, kommer ju bara bli tyngre!

Vad gör ni andra?
    Hur går det för er?
    Vänjer man sig?
    Har ni kommit överense med chefen om at ni kan ta flera mindre raste under dagen?
    Har ni blivit sjukskrivna?

• Svar på tråden Gravid och jobbar i butik!!!!
  • mumsfillibabba

JO, igår föreslog min barnmorska att jag skulle söka HP men det känns trist att gå hemma ända till september.

Jag ska stå ut lite till iallafall. Fick köpa ett höft bälte igår, hoppas att det blir bättre nu.

• mumsfillibabba

Tack för alla svar!

Jag jobbar i en kläd affär med stor omsättning varje dag.
    Det blir långa stunder bakom en kassa där man måste stå upp. Ingen tid till at sitta alls förutom 30 minuters luch.

Mellan kunderna måste jag ju hämta kläder ifrån prov hytten samt packa, galja upp kläder från lager.
    Sedan springa in på lagret och hämta grejer som kunder frågar efter mm.

Jag har aldrig uplevt uppgifterna som jobbiga förut och känner mig klen som får ont och inte orkar längre.
    Förra året var 2 tjejer på jobbet gravida och de verkade inte ha särskilt ont. Det jobbade i stort sätt in i det sista!

• mumsfillibabba

Jag ska ge det ca 2, 3 veckor till. För jag kanske vänjer mig?!

• mumsfillibabba

Jag har köpt ett par kanonbra fotriktiga skor... sköna och luftiga.

Jag tycker att det har gått lite bättre med höftbältet, men när det har gått ca 4 timmar så blir det nästan olidligt jobbigt Å ändå måste man jobba några timmar till!

Riktigt svårt att vara trevlig och hjälpsam mot kunderna då man nästan bara vill gråta!

Får nog prata med BM om sjukskrivning. Eller vem är det igentligen som sjukskriver än?? BM eller någon annan läkare?

• mumsfillibabba

Okej, tack för era svar!

Svar på tråden Gravid och jobbar i butik!!!!