• Trinity78

Reductil bantningstabletter bra el dålig erfarenhet ???

Jag har en negativ erfarenhet. Det hände ingenting på mig men det kan också bero på att man ska tydligen inte skriva ut dem utan att följa upp med ett dietist- och motionsprogram, vilket inte jag fick.

If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Trinity78

Den genomsnittliga viktnedgången vid användande av Reductil, Xencal m.m. är 5-10% av kroppsvikten. Väger man 100kg innebär det 5-10kg. Det är alltså inte tal om några mirakelpiller.

If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Trinity78
    Maddisen80 skrev 2008-06-09 14:30:21 följande:
    Jag väger 103 kg ,men man ska även motionera + äta rätt kost för att de ska fungera med reductil
    Jag vet.
  • Trinity78
    Maddisen80 skrev 2008-06-09 14:51:33 följande:
    okis jo men de är inte lätt att äta rätt hehe
    Nej, det vet jag det med. Jag har som sagt provat Reductil för några år sen men de funkade inte. Nu är jag gastric bypass-opererad sen 6 mån och mår bättre än nånsin.
  • Trinity78
    Maddisen80 skrev 2008-06-09 15:10:56 följande:
    Vad bra att du har blivit opererad och att de hjälptes
    Tack
  • Trinity78
    Maddisen80 skrev 2008-06-09 15:16:51 följande:
    de frågade mig först om jag ville göra operation,men jag är osäker
    Det är en stor grej, helt klart. Det ska vara den sista utvägen så om du känner att du vill prova andra saker först så kör på det. Jag har bara mått bra av operationen och har gått ner 40kg på 6 mån, men man måste vara beredd på vad det är man ger sig in på.
  • Trinity78
    Maddisen80 skrev 2008-06-09 16:09:36 följande:
    jo precis jag har hört vissa som har opererats har gått upp igen ,men de är för att hon började med sina gamla vanor igen.
    Ja, det finns de som gör det, även om jag tror att det inte är så vanligt. Man måste vara beredd på att en operation är en livstilsförändring, inte bara en tillfällig lösning.
Svar på tråden Reductil bantningstabletter bra el dålig erfarenhet ???