• devega

När började du arbeta igen?

Vår dotter är 9 månader och jag har fått erbjudande om ett vik under sommaren på 100%. Jag är supersugen på att jobba lite och min sambo kan vara hemma med dottern. Men trots det har jag lite ångest över att inte tillbringa dagarna med henne.

När började du jobba igen och hur kändes det?

• Svar på tråden När började du arbeta igen?
  • devega

ingen som vill dela med sig?

• Mickis74

Började jobba när dottern var 1 år och 2 månader och sonen var då runt 4 månader. Gick hur bra som helst, dom var hemma med sin pappa i ytterligare 1 år sen.

• Mamma till tre kottar

1:an och 2:an - 6 månader
    3:an - 8: månader
    4:an - (kommer att vara) 10 månader

Denna "förlängning" har inte berott på barnen utan på att det passat bäst. Der har funkat utmärkt (lite jobbigt med 1:an och 2:an eftersom de fortfarande levde helt på bröstmjölk så det blev pumpande på alla raster).

• Mamma till Philip Nova Elliot

Jag börjar jobba heltid imorgon På mitt nya sommarjobb på BB Men jag har jobbat timmar på det gamla jobbet i hemtjänsten sen dottern var knappt fyra månader. Var hemma 3 mån innan förlossningen. Funkat kanon att jobba bara man har en partner som vill vara hemma. Jag behövde komma hemifrån och såg jobbet som ett sätt att förena nytta med nöje typ.

Med sonen började så smått när han var fem-sex månader. Jobbade till 6 dagar innan förlossningen.

Stolt mamma till PHILIP 021128 och NOVA 070810 [www.rebeccapettersson81.blogg.se]
  • ElinC

Jag kommer att va tvungen att börja jobba i november när sonen är nästan två år... Det känns fruktansvärt. Hade verkligen velat va hemma tills han va minst tre år.

• Tant Green

Jag började jobba när dottern var 11 månader. Det var jättejobbigt eftersom jag jobbade heltid då medan min man var hemma, så jag kom hem framåt kl.18 och dottern somnade redan kl. 18.30. Det blev bättre sen när hon började på dagis, då började vi jobba deltid båda två, också kunde hon hålla sig vaken lite längre på kvällarna.

• Ida sofia

Jag började jobba helg när min son var 2 ½ månad. Många som hade synpunkter ang det. men dom kan leva sitt liv så lever vi vårat. Jag anser att pappan har lika stor del i barnens liv som vi mammor. och jag ammade och pumpade ur så han hade mat. var ju väldigt känsloladdat för mig i början men nu tycker jag att det är sååå skönt att åka till jobbet. min sambo tycker även att det är kul att få vara hemma själv med barnen. han tycker oxå att det är bra att jag åker å jobbar så han får ta lite mer ansvar här hemma. så ta ditt erbjudna vik. Det är skönt att få komma ut i arbetslivet lite. ska själv börja heltid nu i sommar. LYCKA TILL... Sen så sparar man ju massa f-dagar!

• Raven80

Jag börjar jobba på måndag å då ha jag varit hemma med våran son 1,5 år + 2 månader sjukskriven, kommer bara jobba en stund för jag ska ha barn igen i september :).
    Ska bli såååå skönt å få komma hemifrån, men det kommer ju kännas å åka i från sonen, men nu är det pappans tur ett tag :).

Hur du än gör så kommer det bli bra !

• Mamma till tre kottar
    ElinC skrev 2008-06-01 20:38:08 följande:
    Jag kommer att va tvungen att börja jobba i november när sonen är nästan två år... Det känns fruktansvärt. Hade verkligen velat va hemma tills han va minst tre år.
    Pappan då? Kan inte han ta ett år?
  • Babusjka

Med första barnet började jag plugga när hon var 8 månader.

Med andra började jag jobba när hon var 2 månader.

Jättebra tycker jag, speciellt nu andra gången när jag jobbar tidigt, då kan jag verkligen njuta när jag är med barnen!

• zilver

jag började jobba i mitten av februari och vår dotter e född i juli så viva hemma tillsammans i 6 månader sen va mineas pappa hemma i 4 månader och nu e jag snart mamma ledig igen det känns jätte skönt att få lite distans till Mini. De sociala umanget betyder mycket och så e jag 1000% säker på atthon klarar sig med nån annan en mig ibland... ja menar skulle jag inte kunna ta hand om henne av nån akut anedning så vet jag att hon funkar presis lika bra me sin pappa... de e nog bra för barn att ha två likvärdiga föräldrar.. så inge ångest här Minea kommer få de båsta sidorna från manligt/kvinnligt som hom bara kan...kram

en kvinna e som en tepåse endast i hett vatten ser man hennes styrka
  • Sennaboo

Med första barnet började jag jobba när han var 13 månader. Det tyckte jag var alldeles för tidigt när det väl närmade sig. Denna gången ska jag vara hemma tills minstingen är 18 månader. Har redan ångest och det är 15 månader kvar

Gillar mitt jobb, men gillar att vara hemma med barnen mer.

• zilver
    Sennaboo skrev 2008-06-12 00:49:18 följande:
    Med första barnet började jag jobba när han var 13 månader. Det tyckte jag var alldeles för tidigt när det väl närmade sig. Denna gången ska jag vara hemma tills minstingen är 18 månader. Har redan ångest och det är 15 månader kvar Gillar mitt jobb, men gillar att vara hemma med barnen mer.
    hej hoppas att du inte missförstår mej vill oxå va hemma men de vill Mineas pappa oxå... hur kan jag hindra honom från att va emma med det som står högst i hans liv??
  • miniGrynet

Jag kommer att börja jobba nu i augusti, samtidigt så skolas dottern in på dagis.
    Då kommer hon vara drygt 23 månader.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sennaboo
    zilver skrev 2008-06-12 00:53:46 följande:
    hej hoppas att du inte missförstår mej vill oxå va hemma men de vill Mineas pappa oxå... hur kan jag hindra honom från att va emma med det som står högst i hans liv??
    Nej, det kan man ju inte... Min man är lärare och har automatiskt 14 veckor ledigt varje år. Med det + att han varit pappaledig till 40 % under ett helt år, så tycker han att han fått "tillräckligt". Sån tur har ju inte alla...
  • Ida86

jag har läst några inlägg där ni kunnat vara hemma hur länge som helst.. själv blir jag tvungen att börja jobba senast november.. då är min såg 9 månader.. :( det tycker jag känns tråkigt.. medans andra har kunnat vara hemma tills de fyller tre.. jag undrar hur era löner är!

• Sennaboo

Jag och min man skulle jag vilja säga har medelinkomster. Däremot har vi jobbat några år och kunnat spara ihop en del. Plus att vi köpt hus långt från vår maxgräns och inte har några dyra vanor. För att jag ska kunna vara hemma så länge som jag är får jag ut 10 000 kr mindre per månad. Det känns, men det är värt varenda krona!

• änglaW

Ska börja jobba heltid nu den 1 sep och då är vår son 4.5 mån. har sån fruktansvärd ångest vill inget hellre än att vara hemma. Sökte en tjänst som max kommer ut 1-2 g /år i vår region, höjde månadslönen med dygt 5000 kr - fick jobbet och känner att jag inte kan tacka nej......
    Litar till 100% på att min man fixar att vara hemma med Harry men ändå känns det så himla jobbigt......Känner mig hemsk som inte kan vara hemma mer.
    Men jag har lovat mig själv att ge det en chans och skulle det vara för hemskt så säger jag upp mig.
    Ngn mer som känner lika dant...?

• Jalica

Jag börjar jobba igen när min minsta är 1½ år. Då e mina föräldradagar slut...tyvärr...

Svar på tråden När började du arbeta igen?