Inlägg från: Ullis69 |Visa alla inlägg
  • Ullis69

Raggare Del 6

AlexandraK skrev 2008-07-22 16:33:55 följande:
    Svar på #415Guud vad roligt med möhippa! *drömmer tillbaka till min egen*
    De va riktigt kul, inte minst eftersom vi körde en 2dagars. Den stackars blivande bruden blev grundlurad båda ggr, litar inte på nån längre... Hennes sambo (de har 3 barn) var borta av olika anl båda dgr så vi ordnade BV...

Mindre kul e att växellådan gav upp mer el mindre i Falun igår så det ser mörkt ut med jänk t Rättvik nästa vecka Gråter Har ju iofs bara väntat på nästa ras... Sambon ringer för fullt för att hitta lösning på ett el annat vis. Nån med en 400låda liggandes o skräpa? *ser en stressig garagehelg framför mig*

yossis: Hör av er! Vi åker (ant) upp även m el chevelle inte blir med... Är ju vår "planerade" semester m ungarna... Får väl åka Blazer m svåger
  • Ullis69

Har fått napp på låda i grannkommunen.... Lite "grisen i säcken"-köp men vad gör man. *håller tummarna*

• Ullis69

*sitter o biter på naglarna*
    väntar på provtursrapport... Har studerat underredet i dag :-S på ett oljigt garagegolv... Kul att va delaktig för en gångs skull iaf! även om det inte blev långa stunden. Anti sambo har jag ännu, gick hyfsta bra å få dit lådan men sen har det tydligen stulat en del. Fick (SOM VANLIGT) fel grejer när han var i Falun o handlade tidigt i morse. Vårt vanliga flyt...

Har fått lite Rättviksrapporter från vår "campingvärd" o det har tydligen varit cruising där hela veckan... Inte nå avis på Circus Larsson...

• Ullis69

Fler som håller på o få värmeslag Oskyldig   

Vi har då helt vänt på dygnet för det går ju inte att vara inomhus före 22-23tiden... Iofs bra "träning" för lilltösen inför kommande vecka.

Circus Larsson: Fortfarande inte alls avundsjuk....  Ska hålla ögonen öppna! Borde iaf se bilen tycker jag...

O bilen RULLAR *hurra* (sen får vi se för hur länge.... som vanligt) så CCW blir som den ska Åker så fort vi är klara.

yossis: Hör av er!

• Ullis69

Hemma igen då... Kom hem i går em. Hade gärna stannat lite längre i Rättvik men men Dels är ju själva CCWveckan slut o dels är det inte det roligaste vädret längre Blev en lite väl het men kanonsemester, ungarna ville inte hem heller. O inget matstrul alls för mig, efter inte minst Powererfarenheten är jag lite skeptisk men i Rättvik kan de! Vare sig vi åt på CCWs matställe, på Sibylla eller i gatustånd så hade de glutenkoll o glutenfritt. Sååå skönt!

Växellådan håller o är bättre än den förra någonsin varit men självklart pajade förgasaren på måndagen. Blir galen på allt strul o nu sitter det "till salu" på bilen :-S Tackvare yossis med sambo fick vi upp en annan förgasare som skruvades i måndag natt, sen har det rullat på *peppar peppar* o pappsen har "bott" vid ratten o lekt så mkt han fått för våra laglydiga barn    Tack J o M!

Circus Larsson: Inga mussar eller svarta tvillingvagnar inom synhåll. Fundersam Iofs inte så konstigt med tanke på allt folk. Förstår att det är skönt när det är över...

Ang bilbälten... Googlade lite o fick lära mig nått nytt... http://www.trafikvett.nu/trafikregler.htm#bilbalteibil

Har iofs inte brutit nån lag men varit helt omedveten om att nya lagen var SÅ strikt...

Mina 2 har suttit bakåtvända fram med spännband ist för bälte, enkelt o snabbt, å sen framåt i baksätet med bilstolen fäst i midjebältet. Har bara köpt vändbara bilstolar... 11åringen sitter lös ibland när vi cruisar med andra men vill helst inte åka på större vägar då. Vi har plockat midjebälten till baksätet från en pickis som ska skrotas.

Fattar inte hur folk kan åka omkring med småungar klättrandes runt i bilen, hängandes ut gm rutor, sittandes på cabben osv. Sååå skönt att trenden vänt. När jag monterade i 11åringens bilstol när hon var liten blev jag idiotförklarad av en drös gamla raggare...

• Ullis69
    yossis skrev 2008-08-03 16:17:18 följande:
    Va så lite så, nästa gång kanske det är vi som behöver hjälp med bilen & då kanske ni kan rädd oss Nästa år SKA vi ha semester under ccw så vi kan vara med hela veckan på allehanda aktiviteter & jag vill så gärna åka drive in bio:n nån gång. Inga fler från tråden som var på ccw ?
    Låter som en bra planering! Vill oxå på drive in bio nån gång...
    Shoppade loss lite i "klänningsståndet" i lördags, dock ingen klänning (ff förvirrad o osäker på färgval) men väl en hög Lucky 13 tröjor o lite plock. T lär bli nöjd
  • Ullis69
    Circus Larsson skrev 2008-08-04 23:19:18 följande:
    Nästa gång ska jag köra i underkläder och börna överallt få se vad dom säger då
    Det vill jag se
    O inte sjutton stoppades alla, stan låg då i dimma lite titt som tätt fram till skymningen. DÅ först dök harry haffa upp, iaf dagarna efter cruisingen.

Synd att media o polis är som det är, hopplöst fall verkar det. MEN i Rättvik var vi med om en intressant sak... Vi låg efter 3 svenssonbilar på väg hem en kväll o till vår häpnad tar polisen in dem o släpper oss Förvånad Blev inte stoppade en enda gång trots att "risken" fanns lite då o då. Sambon har lite teorier om ungar i bilen....

Nya Power måste inför skaffas! Vi har dykt upp på lite bilder här o var gm åren, lite kul att kolla om nån kändis dyker upp i vimlet. Sambon var med på en "snygg" powerbild för nått år sen, misstänker mitt gravida -04... Det var första året de sålde linnen iaf, vi köpte o Kjelle tjatade till sig en biffig bild (som han sa sig vilja ha), så här efteråt ångrar sambon att han inte nekade...

yossis: handlade tyvärr inte åt mig... Hade ju bara one size på tjejkläderna o de passar inte riktigt bra... Handlade åt de andra o en födelsedagspresent (var ju bjudna på barnkalas 10.00 på söndagen *trippelt gäsp*) T har inte sett vad vi köpt än, är hos papps, men hon blir nog nöjd
  • Ullis69
    yossis skrev 2008-08-05 09:37:52 följande:
    Vi är visst med på en del kort på en sida om M hittade på nätet, se om jag kan luska fram länken så kanske vi hittar fler som vi känner igen.  
    Gör det *nyfiken* Har oxå surfat runt o letat kort men utan framgång ännu...

(Appropå länk, kom ihåg klänninglänken. MÅSTE beställa så fort de får igång sidan. Men helt yr på vilken jag ska ha, har sett en del på stan o jisses vad olika de ter sig beroende på om man ser dem på nån annan eller på sig själv SkrikandesOskyldig)
  • Ullis69
    Tésan skrev 2008-08-05 09:44:15 följande:
    Hej hej! vart är de ni hittar bilder från power meet?
    VLT.se har massor på sin Powersida, Fuzzy Dize har oxå en del såg jag...
  • Ullis69

Ha, visste väl det! Den bilen såg jag flera gånger men utan kvinnlig fägring i den (på rymmen eller ). Tänkte att det kanske inte var din ändå då...

Svar på tråden Raggare Del 6