Inlägg från: clara b |Visa alla inlägg
  • clara b

Bästa mammorna i Vrena!

Vad sägs om en fika på Tärnövägen 5 på måndag vid 10-tiden? Tänkte baka en rulltårta och bju på lite kaffe under äppelträden, är det fint väder kan barnen ju plaska i poolen eller leka på tomten. Regnar de får de hålla tillgodo med Alvas rum, antar jag. Någon som är ledig och fikasugen?

• clara b

Men va synd, Maria, då blir det väl vi och Trapparna då. Torsdag kan vi kanske fika, då vill jag inte vara inne hos bakfull Iron Maiden-man ändå...

• clara b

GRATTIS ELLA TILL BEBBEN, heja pojkliganRäcka ut tungan, go dude-08!

Fika på torsdag då, någon som är sugen på det kanske? Rulltårta och kaffe, hoppas vädret är bra bara. Jessica, Maria?

Idag har Alva varit på Eskilstuna zoo med mormor, morfar och kusin och dessutom har hon inte sovit något. Tippar på att hon slocknar inna kl sex, hahaha. Nu längtar jag lite, faktiskt...Elis har varit och vägt sig, +95 gram och ingen ersättning. Jisses, tänk om amningen faktiskt skulle funka? Om inte kan jag leva länge på att den räckte en vecka iaf, det känns jättehäftigt!

• clara b

Fika hos mig vid 10, hoppas ni hinner se detta nu när jag är här så sent. Har inte hunnit sitta vid datorn alls idag! Vi ses imorgon, kram kram

• clara b

Hallå mammorna, var är ni? Ska vi ses över en kaffe idag månne? Inboxar er mitt mobilnummer så kan ni messa! Min son låter som en galt när han ligger ner, kan 3-veckorsbebbar vara snuviga? Eller är han helt enkelt släkt med sin far? Mystiken tätnar...

• clara b

Tack för fikasällskapet, syndafloden till trots...Flörtnu är jag ensam med bakfull make och två små busar, varav den ena faktiskt sovit riktigt länge så jag hunnit med både monsterdisken och hänga tvätt...OCH äta, wow!

Nu ska jag okynnesshoppa lite på nätet, det verkar bara vara i mina drömmar som jag kan åka in och gå på stan...

• clara b

Öppna på måndag låter trevligt, vi är på. Några pappor som följer med? Alva funderar starkt på att ta med sig sinGlad. Vi ser även fram emot mysigt stallfika, vi står i full beredskap för hästtittning och kanske en och annan klapp! Måndag är ju för bövelen imorgon förresten...är det spikat eller?

Idag har jag, Alven och Elisen varit i huvudstaden och hälsat på en superfin, ljuvligt Majken, så nu är vi helt kära alla tre! Min bästis lilla fis kom i måndags, tjoho! Sen fick en annan kompis en stor fin pojke i tisdags, honom hoppas jag få sniffa på under veckan!

• clara b

Jag är alltid fikasugen, el Boso! Fast fr.o.m. imorgon viktväktar jag, men kaffe och frukt kan jag glufsa i mig hur mycket jag vill!

• clara b

NEEEEEEEEJ, snälla, inte måndag eller tisdag, vad sägs om torsdag? Vi ska till Rättvik och överraska Micke föräldrar på måndag, vi åker hem på onsdag...fasiken vad gärna vi vill vara med! Nu ska jag amma Elis igen, damn vad hungrig(eller mammig?)den ungen är. Mysigt, tycker jag! Nu väger han 3230, han följer sin kurva utan ersättning. Hoppas det fortsatt uppåt, ny vikttid på måndag. Tummarna för oss?

• clara b

Nu finns det bilder i mitt galleri på den nya invånaren, för er som inte träffat honom. Lilla guldklimpen min!

• clara b

Skulle inte bli förvånad om Dunnis konkat, det har varit väldigt skumt kring dem ett tag. Uteblivna leveranser och annat fuffens, samt rea på rea på rea på rea. Får typ ett mail i veckan om ny rea. Vi kommer gärna på måndag, Alva behöver all lek hon kan få!!! Hon är bra uttråkad nu, min lilla tjeja!

• clara b

Jag vet, fy fan vad  jag inte hinner titta in här med en karl som tokjobbar hela tiden! Nu har jag varit i källaren och duschat, samt suttit vid datorn i sammanlagt 25 minuter och Elis är på väg att dra igång hela symfonin däruppe! Jag och Elis titta förbi en liten stund imorgon bitti, ska in till stan och krama och pussa min fina lilla Majken en stund. Och inte minst gå på RACKAMAJA som har 30 % på allt utom höstkollektionerna. Yippie! Jag hörde av Linus att han inte skulle på dagis imorgon, så jag antar att vi ses, Maria?

Svar på tråden Bästa mammorna i Vrena!