Inlägg från: clara b |Visa alla inlägg
  • clara b

Bästa mammorna i Vrena!

Maria...hehe, jag doppade mig till...fotknölarna ungefär, sedan gick jag genast upp med en rysning och grävde en grop att lägga magen i. Min front är så sjukt knallröd så den måste få vila lite, nu är aktern också röd!

Vi har firat genom att njuta av underbara sommar-Sverige på Örstigsnäs, nu ikväll ska vi grilla och sitta ute och bara mysa. Så gott det går, ärligt talat, flicks, jag börjar få rejäl ågren inför nästa vecka. Det känns helt overkligt, olustigt, obehagligt, tråkigt, ledsamt...hu!

• clara b

Undrar jag med, Lotta, och hur kan det gå så fort att samla på sig igen efter en rensning? Jag begriper inte vart alla saker kommer ifrån? Kanske därifrån alla lypsyl, pennor och uddastrumpor lever och frodas?

Var på auktionen idag, men hittade inget jag var intresserad av. Det blev en korv i skuggan, sedan for vi till Näset för ett dopp. Alva hoppade som en tok från bryggan, trodde aldrig vi skulle få henne därifrån. Själv doppade jag iaf halva mig...det är bra för att vara jag!

Nu är vi på Tåå, Micke sover hemma med katterna inatt p.g.a. av jouren, men vi hoppas han ska kunna komma hit igen imorgon.

• clara b

Vi vill var med på blomman! Jag kan ju inte komma på torsdag, men jag skickar Micke med pengar till Ella!

• clara b

Ja ni, bästa mammorna, då var det dags. Om 25 minuter ska jag infinna mig på förlossningen. Fy fasiken vad shity jag mådde igår, vilken ångest! Känns av någon märklig anledning lite bättre idag, jag måste ju trots allt hålla ihop mig för Alvas skull. Detta blir en prövning, måste fokusera mycket på Bebis så jag inte tappar bort mig och skälet till allt det här. Det är ju så värt det, allt för att min lilla älskling ska ha det bra. Min minsta lilla älskling, Alva har det bra med sin pappa.

Alva kommer nog inte på avslutningen på lördag, de ska åka till Botkyrka och köpa en syskonvagn. Kram på er alla, ha sköna veckor så ses vi i sommar med liten på armen!

• clara b

Fia, var är du, jag vill ha sällsis nu!!! Fyra nätter i obekväm säng, och jag bölar efter Alva som en unge varje dag. Men annars mår jag bra, bebis mår toppen och bm:orna är snälla. Maten är...ja, som den är, Micke har tagit med sig hämtmat en dag, då blev det Kinakäk i dagrummet.

Och det bästa är...att Bebis ska komma ut i mitten på nästa vecka(om inget oförutsett gör att den kommer tidigare), så i 37+0 får vi veta vem det är. Gud, så jag längtar!

Hoppas ni alla har det bra, trots ormar på Näset och annat läbbigt. Jag tycker det är skönt att det blir 3 veckor tidigare för min del, då hinner jag kanske göra er sällskap där och bada lite i sommar! Hoppas vi hörs och ses snart, kram på er alla!

• clara b

Ja uj vad jag saknar Alven! Helena och familjen var och hälsade på igår, så trots att inte Alva kunde komma så fick jag kika på och busa med en annan vild 2-åring...som var helt blyg för mig! Har ju inte träffats på tre veckor, helt sjukt!

En vecka alternativt en vecka och en dag till bebis...mmmmm, sniffa nacke och fjunigt huvud, ja tack! Helt overkligt!

• clara b

Jag har inte sett Fia...är hon på ett av rummen kanske? Jag dör av nervositet, idag har jag fan varit lika nervig för din skull som för min egen! Två dagar kvar, och de här dagarna går sjukt fort, nu när jag vill att de går långsamt! Är för nervös för att ens skriva, jag kanske tittar in i morgon, kram på alla mammor!

• clara b

Mindre än ett dygn kvar...ni får gå ut och valla Ella i alla backar i Vrena så hon kommer hit och håller mig sällskap. Jag räknar inte med att kunna åka hem tidigare än söndag, skulle så vara är det ren bonus.

Alva har varit här idag, känns helt sjukt att det var sista gången vi träffas innan vi är ett barn till. Min sista dag som gravid/enbarnsmor! Buäääääh!!!!!(Har på TOK för mycket tid att tänka härinne....)Nu ska jag ladda inför bukslashet, wish me luck så hör jag av mig!

Kram C

• clara b

Hello, nu återvänder jag till mitt kära familjeliv, shit vad en bebis tar upp tid(fast jag kanske mest tittar på honom...). Hoppas alla har det bra här och att ni hade trevligt i lördags. Själv var jag i Svalsta och blev bortskämd av familjen Eng med massa god mat och smågodis!

Allt är bra här, Elis är en lugn liten fis som sin syster och sover mest med pauser för mat, hoppas det fortsätter...ska strax gå upp och mysa i sängen med honom, det är supermysigt med en liten bebis i sängen ju! Vår stora bebis har helt spontant börjat sova hela natten i sin säng, de få gånger hon vaknar kommer hon in själv! Kan bli trångt med en unge klistrad mot ryggen och en mot magen...och varmt!

Men o så härligt! Jag ska lägga inte lite bilder på honom här så fort jag kan, kanske det blir någon fika snart annars så får han träffa alla nya kompisar?

Kram och gonatt!

• clara b

God damn, Maria, någon gång ska du få se skräckbilderna på mig efter förlossningen med Alva...fy fan, ser inte roligt ut. Helena blev typ helt förskräckt när hon var och hälsade på på BB dagen därpå, då hade hon 4 månader kvar med Tilde i magen. Jag ser överkörd, halvdöd, uppsvälld och gulblek som döden ut. Hu! Fia tassade runt som om inget hänt typ 2 timmar innan och två timmar efter Filippa. Jag var GRYMT imponerad!

Jag skulle jättegärna ha en ekolåda, men jag tror aldrig Mike går med på det...vi ska hålla nere alla kostnader nu eftersom jag ha f-penning...triiiist!

Svar på tråden Bästa mammorna i Vrena!