• elegi

    Bästa mammorna i Vrena!

    maria8109 skrev 2008-08-14 21:38:14 följande:
    Nån som vet när det är grovsopor? Mitt projekt med källaren börjar se riktigt hyfsat ut.. En massa SKRÄÄÄÄÄÄP som ska kastas. Konstigt egentligen eftersom vi gjorde en rejäl rensning i förrådet i vintras när det var grovsopor. Hur fan kommer det sig att vi har ett ton skit till... Förökar sig skräp?
    V.35
    Ja jag tror att skräpet förökar sig

    Är du ledig för fika på tisdag? Om inte så har jag fika på måndag, men tänkte ajg skulle kolla om ni ville vara med
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi
    maria8109 skrev 2008-08-14 21:51:00 följande:
    Vaaa? 35? Skojar du? Det är ju snart ju!!!! Woohoo! Jag trodde att jag skulle behöva ha skräpberget som blockerar dörren där hela hösten! Fasen så glad jag blir!!!!Jaaaa, vi är lediga på tisdag och vi vill gärna fika med er! Anledningen till att Linus inte följde med sist var för att han blev "straffad". Han skötte sig inte på kvällen innan och fick således stanna hemma (med pappan givetvis...) Så han är mer leksugen än jag skulle jag kunna tänka mig!Måste bara berätta va Anton sa igår. Inte så jättekul egentligen, men ändå! Vi skulle till dagis och han skulle lägga nappen i min ficka, ja han kan ju självklart inte säga ficka utan, ja just det fi**a! Jag försöker hålla mig för fniss och säger att mamma har ingen fiCKa. Då vänder sig Anton till Linus, Nä, mamma har ingen fi**a! Då brast det jag skrattade så tårarna sprutade. På kvällen berättade jag för Daniel, finkänslig som jag är, mitt i middagen och inga maskerade ord. Han satte maten i halsen och då skrattade jag ÄNNU mer. Ja jag vet urusel humor!!!!
    ja oftast är barnen mer roliga än dom själva vet


    Bra då bokar vi fika på tisdag välkomna allihop från 9 som vanligt hoppas på fint väder så att vi kan vara ute
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi
    maria8109 skrev 2008-08-15 19:21:14 följande:
    Jösses, det brinner på Mjälnäs! Såg röken när jag åkte hem och läste nu på sn.se att det brunnit sen i förmiddags. Fan, det lär inte bli mycket kvar. Usch, det är en av mina största fasor, att förlora allt man äger, minnen och allt i en brand! USCH!!!
    Länsförsäkringar och räddningstjänsten ahr beslutat att låta det brinna ner helt lider med alla som bodde där, bla Nattis med familj
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi
    maria8109 skrev 2008-08-15 19:54:15 följande:
    Nä, men stackars Nattis med familj. Skicka många kramar från oss om du pratar med henne. Var det i deras hus det började?
    Ja det var nog tyvärr i deras lägenhet men alla har klarat sig iaf, jag ahr inte pratat med henne själv men Peter har pratat med henne och sagt åt henne att höra av sig om hon behöver kläder eller nåt annat som jag kan hjälpa henne med vad jag förstod så gick inget att rädda hos Nattis utan dom har det dom har på sig typ
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi
    maria8109 skrev 2008-08-15 20:02:07 följande:
    Nä men fy fan. Usch, vet ju inte va man skriva. Du kan väl meddela så fort du vet nåt. Men fan, var tar man vägen när nåt sånt här händer... Det går inte att föreställa sig vad dom stackarna tänker på/gör just nu!!
    Det finns nåt *kommerinteihågvaddetheterskafrågaPeternärhankommerurduschen* som hjälper till just när sånt här händer så inatt sover dom iaf på hotell, sen får dom fortsatt hjälp att lösa allt till det bästa av *vaddetnuhette*
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi
    maria8109 skrev 2008-08-15 20:06:01 följande:
    Hihi... Sorry, lät bara så kul, men då vet jag (nästan... )
    Nu vet jag vad det heter, Posomgruppen

          Posom är en förkortning av Psykologiskt Och Socialt Omhändertagande. Vid en krissituation ska POSOM fungera som ett komplement till samhällets ordinarie omhändertagande.
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi
    maria8109 skrev 2008-08-15 20:14:32 följande:
    Men det lät ju som en vettig grupp. Hoppas det blir till någon hjälp för dom!
    Här kan du läsa lite mer
    www.sn.se/parser.php&sect2=157&id=233842

    Ja det hoppas ajg verkligen och ajg hoppas att hon hör av sig snart så att ajg kan börja kolla vad jag kan avvara ur Alexandras garderob, vilket lär vara en del misstänker jag för hon har inte ont om kläder just nu då hon både kan ah 116 och 122/128 så 116 kan jag helt klart skänka bort till Emilia
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi
    Linda Sterner skrev 2008-08-15 20:20:31 följande:
    Svänger in här å skriver några rader..Det va i Nattis å olovs lägenhet det började å det fanns inget dom kunde rädda!Grannarna hann väl få ut en del som jag fattade det som.Barnen mår bra å är lugna än sålänge.Nattis mår mindre bra,hon tar på sig skulden för att det hände.Hon Struntar mest i alla materiella ting men alla kort som är borta känns värst!Å det förstår jag. Går ju aldrig att ersätta! Får hoppas att det finns mycket kort hos mormor,farmor osv. Så det finns lite iaf.Olov vet jag inte så mycket om,han har inte sagt nåt. Han vill inte prata eller så. Usch,svårt det här. Man vet varken vad man ska göra eller säga..Blir en tuff period för dom ett tag framöver.Mamma är där ute sen några timmar tillbaka.Tänkte väl mest bara skriva några rader även om jag int etillhör er vrenabor ///Nattis syster
    Hej gumman
    Mina tankar har varit hos Nattis med familj hela dagen, visste ju ganska tidigt att det var hos dom, misstänkte även att hon kände sig skyldig men samtidigt så hade jag nog gjort likadant om nån hade kommit springande och bett om hjälp. Tror oxå att det tog hårt på Olov då Peter hade fått ropa åt nån att stoppa honom när han kom dit då det verkade som om han tänkte springa in. Skönt att höra att barnen mår bra iaf, Peter ahr som sagt pratat med henne och ajg hoppas hon tar honom på orden och ber mig om kläder till Emilia för ajg har en hel del i 110/116 som Alexandra nästan växt ur som jag kan avvara, ahr precis sorterat bort vinterkläder som jag skulle sätta ut på tradera för dom var för små för Alexandra men dom ger jag gladeligen till Emilia oxå, samma gäller leksaker dockor etc det leker Alexandra knappt med och kan nån annan ha glädje av det så är jag nöjd, pengarna spelar mig mindre roll (inte för att jag inte behöver dom men i detta fall så ehöver ajg inte just dom pengarna) jag ahr försökt att messa henne men inget har levererats så telefonen är väl där inne oxå misstänker jag.
    Kram på er och hälsa henne med en stor kram när du träffar henne
    (sitter just nu med tårar i ögonen och lider med dom)
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi
    Linda Sterner skrev 2008-08-15 20:37:19 följande:
    Anna- Ska hälsa henne att höra av sig till dig. Mobilen ligger nog där ja.Usch,det e ju så förbannat tragiskt.Man mår ju fan dåligt själv,fast det inte är hos än själv men det är ju ändå syster med familj liksom!! Flican gråter mest efter sin "kiin" (kanin från PoP)som är hennes liv. Verkar som att dom redan bestämt att dom blir kvar där ute tills det är uppbyggt igen. Sägs det nu iaf,kan ju ändra sig.Kan lova att jag hälsar henne med en bamse mega kram när jag träffar henne!!!Kram
    Det är bra det ja man mår dåligt även om det inte är hos en själv, vet inte om det kan hjälpa men ajg har iaf en katt (röd) som har samma uppbyggnad som kiin hade fast den är mer frotteaktig (oxå från POP) , om det finns tillstymmelse till minsta chans att den kan hjälpa så är den hennes, kan ju iofs kolla på tradera om man hittar nån för dom finns väl inte kvar i butik? Ja men vet ju aldrig, beror ju på hur fort det går och vilka alternativ som finns.
    Kram
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi
    Linda Sterner skrev 2008-08-15 20:45:22 följande:
    Har inte en aning om ifall dom finns kvar i butik faktiskt! För dom där små så är det ju just dom här småsakerna som säkert blir jobbigast. Medans för Nattis o Olov så är det ju allt! Bara hoppas det löser sig snabbt å smidigt med försäkringar och sånt. Är väl hur mycket som helst dom har framför sig nu som ska fixas med!
    Ja usch ja jag tänker på kort och allt jag själv har i datorn och så tänker jag på Olovs alla musikgrejer (noter och texter kan ju vara svårt att ersätta allt) men för barnen är det ju mer leksaker och kanske nåt klädesplagg eller så
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
Svar på tråden Bästa mammorna i Vrena!