Inlägg från: Ellen081227 |Visa alla inlägg
  • Ellen081227

Bästa mammorna i Vrena!

hej på er alla !!
    Nu så lämnar jag sverige om ett par timmar. kl 7 så lyfter mitt plan från skavsta med destinationen ROM !!!!!
    Nu måste man ju gå och sova eftersom att vi ska vara där kl 0500.... ha en toppenvecka alla !
    Ta hand om er !
    Kram

• Ellen081227

Grattis Fia och Clara !
    Hoppas att ni mår bra och att allt gick bra !!
    Jag längtar så efter att få hålla i min bebis.. men det är ju ett tag kvar. men jag njuter nu med. Man börjar känna att det finns någon och växer inuti mig =)
    En sådan härlig läxa !

• Ellen081227

det där låter inge vidare. men vilken tur att han kom och sa till i alla fall.. andra barn kanske hade settat kvar.

• Ellen081227

idag så ska vi gå på vårat ultraljud ! ska bli så härligt. hoppas att ni har det bra alla !

• Ellen081227

hej maria.
    ultraljuden gick toppen.
    vi såg händerna, lite fingrar ben och fötter huvet, ryggrad och allt. hjärtat slog jättefint och en fin liten tjej som var ca 21 cm lång och beräknas till den 22 december =)
    fick en jättefin bild med. och nu har jag börjat känna mer sparkar med =)
    Hon låg och sparkade en massa när vi tittade på henne =)
    såå underbart. jag var helt faccinerad !!

• Ellen081227

hej på er alla !
    nu har jag lagt ut bilder på vårat underverk !!

• Ellen081227

jag föder nog fan hemma om dom lägger ner förlossningen. hur ska man hinna till eskilstuna ??
    erik måste ju då åka från vrena o hem o hämta mig o sen dit ?
    de är nog ingen som vill. o nu som vi nyköpingsbor har börjat att föröka oss riktigt ordentligt :p

ne nu ska vi äta varma mackor !
    ha en toppen vecka.!

• Ellen081227

jag har ingen lust att åka så himla långt. o tänk om erik fortfarande jobbar liksom. då ska han ta sig från vrena till stan o sen ska man lämna hunden i antingen oxelösund eller stigtomta.. det tar ju evigheter.
    nej jag förstår mig inte riktigt på dessa politiker.

• Ellen081227

bara att hoppas att folket inte väljer dom igen

• Ellen081227

hej på er alla.
    jag sitter här hemma o tänkte precis på hur man själv skulle reagera om amn blev av med allt sådä. gud vad fruktansvärt.
    hoppas att familjen klarar sig bra och tar sig ur denna svåra tid.

lite glada nyheter från min sida så är att vi har nu förmodligen kommit på ett namn till vårat underverk.
    Hon lär bli en Felicia- beroende på om det passar.
    men både jag och erik gillar det och så kommer hon även att få mellannamn efter min mormor och erik's farmor !
    och nu är det cirka en vecka kvar tills vi ska till ullared och köpa alla babysaker. det ska bli så kul att gå där och kika !!

Längtar så tills december !
    Ta hand om er alla !
    Kram

• Ellen081227

ja det är ju kul det där med julklappar. vi kommer säkert inte ha råd att köpa en massa saker till alla. men det får dom ta. lite kan man ju köpa. så det kanske vi köper nu när vi åker ner.
    men vi ska inte köpa något åt varandra jag och erik. det får ju gå till pyret istället !
    Idag går jag in i vecka 23. bara 3 månader kvar till förlossning nu !
    fan vad jag längtar, fast har samtidigt lite ångest. Men det kommer nog att gå över. bara man får lite stöd och det har jag !

Igår kväll så kunde jag knappt somna, för lillan låg och hickade en massa, kändes jättekul.. som att någon typ kittlar en.
    All jag vill nu är att erik ska få känna på hennes sparkar, hon vill inte det riktigt än verkar det som.
    men det kommer. hon sparkar när han pratar med henne men inte så pass att han känner något.

Nej nu ska jag och hunden gå ut och köpa lite godsaker, ska göra kladdkaka sen ! och till kvällsmat blir det pannkaka. så det blir o köpa mjölk och mjöl troligtvis.
    ta hand om er och njut av dagens sol !!

• Ellen081227

hoppas att ni får det bra !

Svar på tråden Bästa mammorna i Vrena!