Inlägg från: Anonym (undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar)

Vad tjänar man som väktare och hur gör man för att bli det?

Väldigt nyfiken och intresserad av det yrket. Men hur gör man för att bli väktare? Vad ligger lönen på? Jag bor i skåne, vart vänder jag mig? Lönen är inte det viktigaste för mig utan själva jobbet. Måste man själv bekosta utbildningen och var gör man den? Vad kostar det osv? Har läst lite på hemsidor men tycker det är lite dålig info..nån väktare här som vill ge tips och råd?

• Svar på tråden Vad tjänar man som väktare och hur gör man för att bli det?
  • Anonym (undrar)

Inga väktare här ;)

• Anonym (undrar)

Tack för svaret. Men kan man inte bara gå in på ngt av deras kontor och lämna in en intresseanmälan? Jag tänkte göra det men det är kanske fel?

• Anonym (undrar)

vad kul att ni svarat :) jag har ju ingen utbildning, känner ingen som jobbar som väktare iheller. G4S har ju kontor lite här och var i närheten. jag funderade på att lämna en intresseanmälan där..men det verkar kanske dumt? Via hemsidan finns ju bara jobb som i stort sett kräver att man redan har jobbat som väktare innan. Men jag vill ju veta hur man gör för att "komma in" i karusellen? Kanske svårare för tjejer också eller?

• Anonym (undrar)

hm..okej, vissa säger man måste ha utbildning medans vissa säger man kan få det genom bolaget om man anses lämplig. Så hur ligger det till?? eller det skiljer sig från bolag till bolag??

• Anonym (undrar)

jag bor i skåne. Närmsta stora stad är Malmö. Skulle helst vilja vara rondväktare men skulle även kunna tänka mig reception. Men rond verkar för mig mest intressant. Så hur tycker du/ni jag ska göra? RInga någon på ett större kontor ex Malmö, och fråga mig för? Vill ju inte verka dum el nåt. Men dom borde ju kunna hjälpa mig med mina frågor, är väl bara kul man visar intresse för en branch?

• Anonym (undrar)

Moi: Vad kul! Hur har du gjort för att få jobbet? Vad tycker du jag ska göra? Där jag bor, nere i skåne, finns inte så mkt tjänster utsatta. Dom få som finns verkar det som om man måste ha utbildning först. Hur är det i reception då? Vilka arbetsuppgifter?

Svar på tråden Vad tjänar man som väktare och hur gör man för att bli det?